اخبار مهم بورسی 28 بهمن
شنبه 28 بهمن 1402

اخبار مهم بورسی 28 بهمن

اخبار مهم کدال | خبرهای مهمی از نمادهای کچاد، اخابر، ارفع و رمپنا بر روی کدال نشست


صدور مجوز افزایش سرمایه ومعادن

در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت ومعادن (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه به مبلغ ۱۰۷,۵۷۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.


برگزاری کنفرانس آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران‌ های وب

شرکت های وب در نظر دارد برای ارتقای شفافیت اطلاعاتی کنفرانس آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران را از طریق سامانه دیما راس ساعت ۱۵ روز شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار نماید.


اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره کچاد

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ هیئت مدیرة شرکت کچاد مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۲۷۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور ۱. تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا شامل؛ الف: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت اسمی ۵۴۶ مگاوات - EPC ب: احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات ج: بهره برداری از معدن سنگ آهن جدید (آنومالی A۱۰) ۲. جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر ۳. مشارکت در افزایش سرمایة در حال انجام شرکت‌های سرمایه پذیر ۴- جبران مخارج انجام شده بابت تحصیل سرمایه گذاری‌ها (خرید سهام و تأسیس شرکت ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


شفاف سازی در خصوص نوسان قیمت سهام آ س پ

از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۳/۶/۹/۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است؛ لذا به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روز‌های معاملاتی اخیر بر مبنای تصمیمات سرمایه گذاران و با توجه به عرضه و تقاضای سهم در بازار می‌باشد و اطلاعات نهانی افشاء نشده در این خصوص وجود ندارد.


پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه اخابر

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه اخابر از مبلغ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۰۷۶,۴۵۰,۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور جهت اصلاح ساختار مالی و در راستای قانون استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


اطلاعات بااهمیت سیدکو

سهام شرکت سیمان آرتا اردبیل (سهامی عام) به تعداد ۳۸۶، ۲۸۸، ۳۵۲ سهم در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ به قیمت پایه ذکر شده در اطلاعیه عرضه (۳۲.۴۳۵ ریال به ازای هر سهم) واگذار گردید. شایان ذکر است بهای تمام شده معادل ۵۰۸.۰۱۳ میلیون ریال و خالص مبلغ واگذاری و سود حاصل از فروش به ترتیب معادل ۱۲.۵۲۹.۲۶۲ و ۱۱.۵۱۳.۶۱۱ میلیون ریال می‌باشد.


پذیرش تعهدات جدید کاما

ظهرنویسی چک شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی (شرکت وابسته) به ارزش ۴۳۱ میلیارد ریال برای ضمانت واردات توسط آن شرکت انجام شد.


اطلاعات بااهمیت رمپنا

هیئت پذیرش فرابورس با پذیرش سهام شرکت مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا در تاریخ ۲۵ بهمن ماه موافقت نمود.


اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره حکشتی

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی سازمان حسابرسی) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ هیئت مدیرة شرکت حکشتی مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۵۷,۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۸۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


اطلاعات بااهمیت شیراز

عملیات تعمیرات اضطراری واحد متانول شرکت شیراز که به دلیل محدودیت در مصرف گاز از مدار تولید خارج گردیده بود با موفقیت خاتمه یافت و با اعلام رفع محدودیت در مصرف گاز از سوی شرکت گاز استان فارس، واحد مذکور در مدار تولید قرار گرفت.


توقف بخشی از فعالیت‌های شرکت ارفع

به دلیل مشکلات پیش آمده در برق منطقه‌ای یزد، فعالیت واحد فولاد سازی این شرکت در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ متوقف گردید.


آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده تپسی

از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی شرکت تپسی به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره که در ساعت ۱۵:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ در استان تهران، شهر تهران به آدرس سعادت آباد-خیابان گلستان خیابان باغستان یکم پلاک ۲ طبقه دوم واحد جنوب شرقی برگزار میگردد حضور بهم رسانند.


برگزاری مزایده وسالت

بانک قرض الحسنه رسالت در نظر دارد نسبت به فروش املاک مازاد خود، از طریق مزایده عمومی بصورت نقدی و اقساطی در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ اقدام نماید.


افزایش سرمایه ۱۷ نماد بورسی و فرابورسی | سرمایه دونماد بانکی افزایش یافت

  ثبت افزایش سرمایه ۴۱ درصدی بموتو

 بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۸  افزایش سرمایۀ  شرکت موتوژن  از مبلغ ۱۴,۲۸۸,۴۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۰,۱۴۶,۶۴۴ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۳۹۸۴۳۱۱ میلیون ریال، از محل سود انباشته مبلغ ۱۶۸۶۷۳۱ میلیون ریال، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مبلغ ۱۸۷۲۰۲ میلیون ریال و میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


صدور مجوز افزایش سرمایه ۳۱ درصدی اعتلا

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:       ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:       ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:       ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:     ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه: ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی.
  • موضوع افزایش سرمایه:  اصلاح ساختار مالی

همچنین مجمع عمومی فوق العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال به مبلغ ۵,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی   موافقت و اختیار عملی نمودن آن را به مدّت ۲ سال به هیئت مدیره تفویض نماید تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی نمودن آن اقدام نماید.


صدور مجوز افزایش سرمایه ۶ درصدی حریل

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت ریل پرداز سیر  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:       ۴,۷۶۶,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:       ۳۰۳,۱۲۵,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:       ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:     ۳۰۳,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه:  ۳۰۳,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه:     اصلاح ساختار مالی


صدور مجوز افزایش سرمایه ۵۶ درصدی ومعادن

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:       ۱۹۲,۴۲۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:       ۱۰۷,۵۷۲,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:       ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:     ۱۰۷,۵۷۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه:  ۱۰۷,۵۷۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مشارکت در افزایش سرمایة شرکت‌های سرمایه‌پذیر


صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۷ درصدی کسرا

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:       ۴,۳۶۸,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:       ۱,۱۸۵,۵۳۹,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:       ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:     ۱,۱۸۵,۵۳۹,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه: ۱,۱۸۵,۵۳۹,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی از طریق جلوگیری از خروج نقدینگی و کاهش هزینه مالی احتمالی


صدور مجوز افزایش سرمایه ۵۸ درصدی وسینا

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بانک سینا  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:       ۲۵,۳۸۳,۸۵۰,۱۸۸,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:       ۱۴,۶۱۶,۱۴۹,۸۱۲ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:       ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:     ۱۴,۶۱۶,۱۴۹,۸۱۲,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه: ۱۳,۱۸۷,۱۷۴,۹۵۳,۷۷۸  ریال از محل سود انباشته،  ۱,۴۲۸,۹۷۴,۸۵۸,۲۲۲  ریال از محل سایر اندوخته‌ها.
  • موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت کفایت سرمایه


اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۶۲ درصدی کچاد

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از مبلغ ۲۷۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور
۱- تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا شامل؛
الف: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت اسمی ۵۴۶ مگاوات -
EPC ب: احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات
ج: بهره برداری از معدن سنگ آهن جدید (آنومالی A۱۰)
۲- جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر
۳- مشارکت در افزایش سرمایة در حال انجام شرکت‌های سرمایه پذیر
۴- جبران مخارج انجام شده بابت تحصیل سرمایه گذاری‌ها (خرید سهام و تأسیس شرکت) ارائه گردید.


پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۶۳۳ درصدی اخابر

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت مخابرات ایران از مبلغ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۰۷۶,۴۵۰,۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور جهت اصلاح ساختار مالی و در راستای قانون استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.


آگهی ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی جوین

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲  افزایش سرمایۀ شرکت کشت و صنعت جوین  از مبلغ ۷,۴۵۵,۲۴۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۴,۹۱۰,۴۸۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۷۴۵۵۲۴۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال)  در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.  


پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۲۴۰۰ درصدی کلوند

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت کاشی و سرامیک الوند  از مبلغ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.


صدور مجوز افزایش سرمایه ۴۳ درصدی فلامی

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت لامیران  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:       ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:       ۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:       ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:     ۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه: ۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی


صدور مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی کاما

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت باما  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:       ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:       ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:       ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:     ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه:  ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی


صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۱۱ درصدی پاسا

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت ایران یاسا تایر و رابر  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:       ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:       ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:       ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:     ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه: ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه: اجرای طرح توسعه 


صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۴۰ درصدی  وتعاون

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بیمه تعاون تعاونی  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:       ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:       ۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:       ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:     ۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه:  ۱۳۱,۹۷۳,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سایر اندوخته‌ها، ۶,۸۶۸,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها
  • موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی (مصوب ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ مجلس شورای اسلامی) و رعایت مقررات بیمه مرکزی


صدور مجوز افزایش سرمایه ۹ درصدی وکار

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بانک کار آفرین  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:       ۴۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:       ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:       ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:     ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه:  ۲,۸۱۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته،  ۱,۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سایر اندوخته‌ها.
  • موضوع افزایش سرمایه:  اصلاح ساختار مالی، بهبود سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه و کاهش محدودیت مقرر جهت گسترش فعالیت بانکداری 


اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۲۵ درصدی چکارن

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت کارتن ایران  از مبلغ ۲,۳۶۵,۸۳۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۹۵۷,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور بهره مندی از معافیت بند (ه) تبصره (۲) احکام مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ارائه گردید.


اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۴۳ درصدی حکشتی

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از مبلغ ۵۷,۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۸۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای ارائه گردید.


لیست سودده ترین و زیان‌ده ترین شرکت ها در هفته چهارم بهمن | عرضه اولیه جدید نماد پربازده این هفته

در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه رشد ۲ هزار و ۷۹ واحدی داشت و در روز یکشنبه تعطیل بود، روز دوشنبه ۸ هزار و ۲۰۳ واحد افت کرد. روز سه‌شنبه نیز شاخص هزار و ۵۹۴ واحد ریزش کرد. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ۱۱ هزار و ۷۸۷ واحد سقوط کرد و در نهایت بازدهی شاخص با توجه به اینکه در آخرین روز کاری این هفته به رقم ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۵۳۰ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۹ هزار و ۵۵۶ واحد پایین‌تر ایستاد، منفی ۰.۹ درصد شد.  

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۱ هزار و ۴۰ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۱.۵ درصدی را ثبت کرد.

مقایسه بازدهی شاخص کل و شاخص هم وزن در هفته چهارم بهمن ماه گویای این است که قیمت سهام شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز بورسی و همچنین سهام شرکت‌های کوچک بورسی کاهش قیمت را تجربه کردند.

در هفته چهارم بهمن ماه، کدام نماد‌ها بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند؟

سوده‌ترین نماد‌های این هفته

در هفته آخر بهمن ماه نماد‌های ثباغ، کفپارس، دسینا، زماهان، فنر، بیوتیک، تلیسه، چافست، ساراب، وایران بیشترین بازدهی را در میان نماد‌های دیگر داشتند.

نماد ثباغ با ۲۲ درصد رشد بالاترین بازدهی را در میان باقی نماد‌ها داشتند، در رتبه دوم نماد‌های کفپارس، دسینا، زماهان با ۱۹ درصد افزایش قرار داشت. فنر و نماد تازه عرضه اولیه شده بیوتیک با ۱۵ درصد رشد در مقام سوم قرار گرفتند. تلیسه و چافست با ۱۴ درصد رشد در رده چهارم و نماد ساراب با ۱۳ درصد و نماد وایران با ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی با بیشترین بازدهی برای سهامداران خود قرار گرفتند.

نکته قابل توجه این بود که نماد‌های عرضه اولیه هم این هفته باز هم جزو پربازده‌ها بودند و نماد فنر طی دو هفته متوالی جزو نمادها با بازدهی مثبت بودند.

زیان ده‌ترین نماد‌های هفته چهارم بهمن ماه

در طرف مقابل نماد‌هایی نیز بودند که بازدهی منفی را برای سهامداران خود داشتند.

اما زیان ده‌ترین نماد‌های این هفته عبارت بودند از:

ولملت، سدبیر،بپاس، شفارس، کساپا، فاسمین، مفاخر، سدشت، وآوا، وهنر

نماد ولملت در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم اُفت ۱۸ درصدی را تجربه کرد تا در صدر زیان ده‌ترین نماد این هفته قرار گیرد. بعد از آن سدبیر با منفی ۱۷ درصد به تنهایی در رتبه دوم و بپاس، شفارس و کساپا با منفی ۱۶ درصد بازدهی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و نماد  فاسمین هم در رتبه چهارم با ۱۵ درصد منفی مشاهده شد.

لیست سودده ترین و زیان‌ده ترین شرکت ها در هفته چهارم بهمن | عرضه اولیه جدید نماد پربازده این هفته
فروش نمادهای گروه سنگ آهن در دی ماه :

رشد بیش از ۲۰۰ درصدی فروش این سه نماد | کچاد و کگل چقدر فروختند؟

بیشترین و کمترین میزان فروش در دی ماه؟

نماد کگل با فروش 5794.1 میلیارد تومان بیشترین میزان و کنور با میزان فروش 731.3 میلیارد تومان کمترین میزان فروش را در دی ماه به خود اختصاص دادند.

بیشترین و کمترین رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته

کنور در دی ماه رشد فروش 291 درصدی را در مقایسه با دی ماه سال گذشته تجربه کرد و بنابراین بیشترین رشد فروش به این نماد تعلق گرفت. در این گروه، کچاد با رشد فروش 54 درصد ضعیف ترین عملکرد را بدین لحاظ به خود اختصاص داد.

بیشترین رشد و اُفت در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه

کنور با رشد 78 درصدی فروش در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه بهترین نماد بدین لحاظ لقب گرفت. همچنین فروش کچاد در دی ماه در مقایسه با میانگین فروش ۱۲ ماهه، رشد 4 درصدی را تجربه کرد و بنابراین ضعیف ترین عملکرد را بدین لحاظ داشت.

فروش زمستان نسبت به زمستان

در دی ماه، کنور توانست 100 درصد از کل فروش زمستان سال گذشته را پوشش دهد و بهترین عملکرد را بدین لحاظ داشت و کگل با پوشش 30 درصد کل فروش زمستان سال گذشته بدترین عملکرد را داشت.

چند نکته دیگر:

  • ضعیف ترین عملکرد فروش در این گروه متعلق به کچاد بود.
  • کنور بهترین عملکرد فروش را داشت.
  • سه نماد کچاد، کگل و کنور رشد فروش بیش از 200 درصد را در دی ماه امسال در مقایسه با دی ماه سال گذشته تجربه کردند. 
  • کنور رکورد فروش را در دی ماه امسال شکست. 
رشد بیش از 200 درصدی فروش این سه نماد | کچاد و کگل چقدر فروختند؟
 

مجمع شکلر ۱۴۰۲ | چه میزان سود تصویب شد؟ | چرا برای مجمع افزایش سرمایه، اعلام تنفس شد؟

 

شرکت نیروکلر بصورت شرکت سهامی خاص با نام شرکت تولا در تاریخ ۱۳۶۳.۸.۳۰ به ثبت رسیده است. در حال حاضر شرکت نیروکلر یکی از واحدهای فرعی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران می باشد.

سهامداران شرکت

روند فعالیت شرکت

اطلاعات مالی شرکت

سوالات سهامداران

چرا بازارگردان قیمت سهم را سرکوب کرده؟ وظیفه بازارگردان، روان کردن سهم بوده که انجام داده و ما سعی در روند منطقی رشد خود را داشته ایم.

در بحث انرژی، گاز و برق افزایش قیمت داشته چه اقدامی انجام می دهید؟ شرکت بحث انرژی خورشیدی را به بهره برداری می رساند به سمت خرید دیزل ژنراتور رفته ایم و در حال خرید ۲ عدد هستیم.

آیا پروژه های افتتاح شده، تاثیری در سود داشته است؟ بله داشته است

آیا برای پیشبرد طرح ها لازم بود ۹۰ درصد سود را برای طرح ها استفاده کنید؟ هزینه تامین مالی از طریق بانک خیلی گران می باشد.

تصویب سود و زمان پرداخت آن

به ازای هر سهم، به میزان ۳۵۰ تومان سود تقسیم شد.

مصوبات مجمع

  • معاملات شرکت فن آوران و شرکت بازرگانی خدماتی بندری ایران تصویب شد.
  • تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۱۴۰۲.۸.۳۰
  • کاربرد تحقیق به عنوان حسابرس اصلی و امین تدبیر بصیر به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل تصویب شد.
  • روزنامه های کثیرالانتشار برای درج آگهی، دنیای اقتصاد و نصف جهان تصویب شد.
  • حق حضور اعضای غیرموظف به میزان ۷ میلیون تومان به ازای حداقل یک جلسه در ماه تعیین شد.
  • پاداش اعضای هیئت مدیره به میزان ۹۰۰ میلیون تومان تعیین و تصویب گردید.
  • حق حضور اعضای هیئت مدیره عضو کمیته های انتصابات و کمیته تخصصی به میزان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین و تصویب گردید.
  • مسئولیت اجتماعی به میزان ۳ میلیارد تومان تصویب گردید.

مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه: با توجه به لزوم ارائه مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار  برای برگزاری مجمع افزایش سرمایه، تصمیم گیری و برگزاری مجمع افزایش سرمایه انجام نشد و در اصطلاح اعلام تنفس شد و مقرر گردید ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه برگزار گردد.


در عرضه اولیه آردینه به هر کد چند سهم رسید؟

۱۹:۲۲فرآیند عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام نشاسته و گلوگز آردینه با قیمت ارزش گذاری ۵۸۹۵۹ ریالی به روش ترکیبی در فرابورس انجام و در مرحله اول با عرضه ۴ درصدی هر سهم با قیمت ۶۵۶۷۳ ریال به صندوق های سرمایه گذاری معامله شد.

براساس این گزارش، عرضه “آردینه” شامل سهمیه  سهمی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط بود که ۸۷ صندوق متقاضی قادر به خرید این سهم شدند.

در مرحله دوم، ۸ درصد دیگر به یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۷ سهامدار حقیقی و هزار و ۸۵۰ سهامدار حقوقی به روش قیمت ثابت کشف شده تعلق گرفت که در نهایت به هر کد ۳۰ سهم رسید.

نام شرکت: نشاسته و گلوکز آردینه (سهامی‌عام)

 نوع بازار: بازار دوم فرابورس

 قیمت کشف‌شده: ٦٥،٦٧٣ ریال

 تعداد صندوق‌های مشارکت کننده: ٨٧ صندوق

  مشارکت‌کنندگان حقیقی: یک میلیون و ١٣٨ هزار و ٦٧ کد

 مشارکت‌کنندگان حقوقی: یک هزار و ٨٥٠ کد

 حداکثر تعداد سهام تخصیص یافته به هر کد: ٣٠ سهم


ورود و خروج سهامداران درصدی ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

روز معاملاتی گذشته برخی از شرکت ها در فهرست سهامداران عمده خود دچار تغییراتی شدند. تعدادی سهامدار عمده از برخی نمادها خارج و تعدادی سهامدار دیگر بر روی تابلوی سهامداران عمده برخی نمادها قرار گرفتند. این فهرست را با یکدیگر بررسی می کنیم.
 
روز معاملاتی گذشته برخی از شرکت ها در فهرست سهامداران عمده خود دچار تغییراتی شدند. تعدادی سهامدار عمده از برخی نمادها خارج و تعدادی سهامدار دیگر بر روی تابلوی سهامداران عمده برخی نمادها قرار گرفتند. این فهرست را با یکدیگر بررسی می کنیم. 

ورود سهامدار درصدی به شرکت ها

ورود و خروج سهامدار درصدی به شرکت‌ها ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
 همان گونه که از تصویر بالا مشخص است سه سهامدار عمده به فهرست سهامداران وایران اضافه شدند که دو سهامدار حقیقی و یک سهامدار حقوقی می باشد. 

خروج سهامدار درصدی از شرکت ها

ورود و خروج سهامدار درصدی به شرکت‌ها ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

کدال خفناور | اطلاعیه افزایش سرمایه داد

هیئت مدیره شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور (خفناور) در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۸، پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۰۹۴ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به مجمع عمومی فوق العاده ارائه داده است.

جزئیات این افزایش سرمایه به شرح زیر است:

  • سرمایه فعلی: ۱۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
  • درصد افزایش سرمایه: ۲,۰۹۴ درصد
  • مبلغ افزایش سرمایه: ۲,۰۹۳,۶۰۰ میلیون ریال
  • محل تامین افزایش سرمایه: مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها
  • موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختارمالی و استفاده از مشوق‌های مالیاتی

دلایل اصلاح: در گزارش توجیهی قبلی مبلغ افزایش سرمایه ۲، ۱۹۱، ۳۴۸ میلیون ریال بود که به مبلغ ۲، ۱۹۳، ۶۰۰ میلیون ریال اصلاح گردید.
نکات مهم:
انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.
این افزایش سرمایه در راستای اصلاح ساختار مالی و استفاده از مشوق‌های مالیاتی انجام می‌شود.


کدال تاپکیش | به هر سهم چقدر سود داد؟

صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۷ در سامانه کدال منتشر شده است.

نکات کلیدی صورت‌های مالی:

  • سود هر سهم: ۶۵۶ ریال
  • رشد سود هر سهم: ۲۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل
  • سود خالص: ۱,۱۸۰,۳۲۱ میلیون ریال
  • سرمایه ثبت شده: ۱,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال

تحلیل و بررسی:
رشد چشمگیر سودآوری تاپکیش در سال مالی ۱۴۰۲، نشان دهنده عملکرد قوی این شرکت در حوزه تجارت الکترونیک است.
افزایش ۲۴۵ درصدی سود هر سهم، خبر مثبتی برای سهامداران تاپکیش محسوب می‌شود و می‌تواند به افزایش قیمت سهم در بورس اوراق بهادار تهران منجر شود.
عوامل موثر بر رشد سودآوری تاپکیش: 

  • افزایش حجم معاملات در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک
  • افزایش تنوع محصولات و خدمات ارائه شده
  • گسترش فعالیت به بازار‌های جدید
  • افزایش سهم بازار تاپکیش

پیش‌بینی می‌شود که تاپکیش در سال‌های آینده نیز به روند صعودی سودآوری خود ادامه دهد.


کدال غدانه | در دوره ۱ ماهه چقدر فروخت؟

گزارش فعالیت ماهانه شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان (غدانه) برای دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ منتشر شد.

نکات کلیدی گزارش:
فروش: ۳۵۶,۳۶۳ میلیون ریال
مقایسه با دوره مشابه سال قبل: ۷۵ درصد کاهش
سرمایه ثبت شده: ۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
درآمد فروش ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰: ۱۴,۵۱۲,۰۴۱ میلیون ریال
مقایسه درآمد ۱۲ ماهه با دوره مشابه سال قبل: ۳ درصد کاهش
تحلیل:
کاهش ۷۵ درصدی فروش در اولین ماه از پاییز ۱۴۰۲ در مقایسه با سال گذشته، قابل توجه است. علل این امر می‌تواند به عواملی مانند کاهش تقاضا، افزایش قیمت محصولات، رکود اقتصادی و یا مشکلات تولید مرتبط باشد.


کدال وسکرشا | کارنامه ۱ ماهه منتشر شد

گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ (اصلاحیه) ،شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه  در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ منتشر شده است.

نکات حائز اهمیت:
عدم حصول درآمد از محل واگذاری سهام: در دوره یک ماهه مذکور، شرکت هیچ گونه درآمدی از محل واگذاری سهام به دست نیاورده است.
عدم تحقق سود از محل سود سهام: در ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ نیز سود سهامی برای شرکت محقق نشده است.