اخبار مهم بورسی 25 بهمن
چهارشنبه 25 بهمن 1402

اخبار مهم بورسی 25 بهمن

اخبار مهم کدال | سهامداران کچاد، وتجارت و تپسی بخوانند


ثبت افزایش سرمایه وپخش

افزایش سرمایۀ شرکت وپخش از مبلغ ۳,۵۵۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۸,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۴,۸۵۰,۰۰۰ میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی) در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


برگزاری مزایده کی بی سی

شرکت کی بی سی سهامی عام در نظر دارد اصالتا ششدانگ یک قطعه زمین با بنای احداثی به پلاک ثبتی ۱۷۱۵ فرعی از ۱۴۱ اصلی به مساحت ۱۰.۹۵۳ متر مربع واقع در کرج، شهرک صنعتی بهارستان، گلستان هفتم شرقی، جنب خیابان باغستان، بلوک ۱۶ را از طریق برگزاری مزایده عمومی به صورت نقد و اقساط واگذار نماید.


انعقاد قرارداد مهم غبهپاک

باتوجه به عدم تعیین مقدار خدمات کارمزدی در قرار داد با شرکت مجتمع تولید گوشت سحر مرغ کردان، مبلغ براساس بند ماده ۳ قرارداد و طبق توافق طرفین میزان کارمزد در ماه اول قرارداد به ازای هر کیلو وبا هر میزان تناژ تولید مبلغ ۸,۰۰۰ ریال بوده واز ماه دوم به بعد اخذ کارمزد تا سقف ۲,۰۰۰ تن خوراک بانرخ ۷,۰۰۰ ریال و بالاتر از ۲,۰۰۰ تن ماهیانه تولید خورک با نرخ هر کیلو ۶,۰۰۰ ریال بصورت ماهیانه وانت‌های هر ماه محاسبه ودریافت گردد.


اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره غشصفا

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی و خدمات مالی همیار حساب) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ هیئت مدیرة شرکت غشصفا مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱,۱۵۶,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۱۴۵,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از محل سود انباشته که در بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در نظر گرفته شده، توسعه طرح‌ها و همچنین جلوگیری از خروج نقدینگی ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره حپترو

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ هیئت مدیرة شرکت حپترو مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور جبران مخارج گذشته و خرید ۱۰ دستگاه کشنده و تانکر و به صورت دو مرحله‌ای مرحله اول ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و مرحله دوم ۸۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده حال شده سهامداران ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


اطلاعات بااهمیت حتوکا

قرارداد تامین و راهبری مکانیزم‌های سنگین و نیمه سنگین مورد نیاز جهت انجام کلیه عملیات حمل و نقل داخلی شات دان سالیانه واحد احیاء مستقیم در شرکت فولاد هرمزگان جنوب به مبلغ قرارداد ۵۷۷,۸۳۶ میلیون ریال انجام شد. این قرارداد بدون تشریفات و براساس توافق منعقد گردیده و مرتبط با تعمیرات سالیانه و در راستای قرارداد‌های حمل و نقل داخلی و تامین مکانیزم‌های سنگین فولاد هرمزگان می‌باشد.


تغییر سهامدارعمده تپسی

شرکت خورشید سان، شرکت راستین ارزش سپهر، آقای میلاد منشی پور، آقای هومن دمرچیلو، آقای حمید مهینی و آقای امیر عسگری مارانی دارای ۶۹.۵۶ درصد از سهام تپسی را در اختیار داشتند که با واگذاری این سهام، هم اکنون ۰.۶۱ درصد از سهام را دارا خواهند بود و سهامدار عمده جدید گروه نوآوران تجارت الکترونیک هستی با ۶۸.۹۵ درصد از سهام تپسی خواهد بود.


توزیع گواهی نامه نقل و انتقال و سپرده سهام کچاد

ادغام افزایش سرمایه شرکت کچاد در سامانه پس از معاملات، بدین صورت بیان می‌گردد: ۱. ادغام افزایش سرمایه در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ انجام و سهام ناشر در همان روز سپرده گردید. ۲. سهامداران پس از تکمیل ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت الکترونیکییا حضوری در دفاتر پیشخوان و کارگزاران منتخب، با مراجعه به تارنمای اعلام شده می‌توانند گواهینامه‌های خود را دریافت نمایند.


اتمام تعهدات قبلی لازما

بدهی به تامین اجتماعی مرودشت از محل پیش دریافت اجاره املاک و پرداختی شرکت‌های طرف قرارداد کارخانه آزمایش مرودشت تسویه گردید.


برگزاری مزایده وتجارت

مزایده سهام شرکت‌های آرتا تجارت زرین و توسعه انرژی تجارت آسیا در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.


اخبار مهم بورس امرزو ۲۵ بهمن ماه| از عرضه اولیه فردا تا عرضه خودرو در بورس کالا و افزایش سرمایه چند نماد

مروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که این اخبار می‌توانند تا حدودی برای سهامداران مهم باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از معاملات فردا این اخبار را بخوانید.

۱- فردا چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۴۸ میلیون سهم از سهام شرکت نشاسته_و_گلوکز_آردینه با نماد آردینه به روش ترکیبی در بازار دوم فرابورس عرضه_اولیه خواهد شد.

۲- سخنگوی اقتصادی دولت: در دیماه امسال نرخ رشد نقدینگی به ۲۵.۲درصد رسیده که کمترین میزان ثبت شده از تابستان سال ۹۸ است.

۳- تصویب افزایش سرمایه ۳۰ درصدی «فملی» در مجمع

۴- افزایش سرمایه ۶۵۰ درصدی حپترو از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

۵- بورس کالا فردا چهارشنبه ۲۵ بهمن کامیون کشنده عرضه می‌کند.

۶- وزیر اقتصاد: اختصاص سهام عدالت به مشمولان جدید به نتیجه نرسیده است: سخنگوی اقتصادی دولت می‌گوید که به علت مخالفت برخی وزارتخانه‌ها به قرارگرفتن بعضی شرکت‌ها در سبد سهام عدالت، این اختصاص به نتیجه نرسیده است.

۷- درج شرکت دارویی و نهاده‌های زاگرس دارو پارسیان (سهامی عام) در بازار دوم فرابورس ایران با نماد معاملاتی دزاگرس

۸- پکویر جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۱۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ برگزار میگردد

۹- افزایش سرمایه ۸۵ درصدی غشصفا از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

۱۰- اعضای شورای شهر تهران با افزایش حداکثر تا ۱۹ درصد نرخ عوارض ساختمانی در سال آینده موافقت کردند.

۱۱- وتجارت آگهی مزایده سهام شرکت‌های آرتا تجارت زرین و توسعه انرژی تجارت آسیا


مجمع فملی ۱۴۰۲ | چند درصد افزایش سرمایه تصویب شد؟ | برنامه شرکت برای تجدید ارزیابی چیست؟

امروز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور ۶۷.۳۵ درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع گزارش توجیهی افزایش سرمایه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی، سوالات سهامداران و مصوبات مجمع مورد بررسی قرار گرفت:

ذخایر جهانی مس شامل ۸۹۰ میلیون تن و ذخایر ایران در حدود ۵۴ میلیون تن می باشد. ایران پنجمین کشور دارای ذخایر مس است. شرکت ملی صنایع مس ایران، سومین شرکت بورسی است که محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۲، کاتد و کنسانتره بوده است.

سهامداران شرکت

مجمع فملی 1402 | چند درصد افزایش سرمایه تصویب شد؟ | برنامه شرکت برای تجدید ارزیابی چیست؟
 صورت سود و زیان شرکت
مجمع فملی 1402 | چند درصد افزایش سرمایه تصویب شد؟ | برنامه شرکت برای تجدید ارزیابی چیست؟

 افزایش سرمایه های  شرکت

مجمع فملی 1402 | چند درصد افزایش سرمایه تصویب شد؟ | برنامه شرکت برای تجدید ارزیابی چیست؟
 هدف افزایش سرمایه و محل تامین آن
مجمع فملی 1402 | چند درصد افزایش سرمایه تصویب شد؟ | برنامه شرکت برای تجدید ارزیابی چیست؟
 سوالات مطرح شده در مجمع

کنسانتره سر معدن به چه صورت محاسبه می گردد؟ در واقع نرخ LME مطرح است و براساس رقم بورس کالا کشف و محاسبه می گردد.

چرا میزان افزایش سرمایه از سود انباشته بیشتر از ۳۰ درصد نیست؟ ۴۸ همت سود انباشته بوده که حدود ۲۸ همت سود پرداخت شده و ۱۸ همت افزایش سرمایه انجام خواهد شد و در نهایت چیزی باقی نمی ماند.

در مورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی چه برنامه ای دارید؟ تجدید ارزیابی از دید سهامداران خرد مفید است اما از دید سهامداران عمده چندان تفاوتی ندارد و در اصل شرکت باید از دارائی های استهلاک پذیر استفاده کند بنابراین برنامه ای داریم که بغیر از تجدید ارزیابی عمل کنیم که در حال پیگیری و دریافت مجوز از سازمان بورس هستیم.

آینده فلز مس را چگونه پیش بینی می کنید؟ با پروژه هایی که در نظر داریم و زمانبندی های انجام شده که در واقع یکی از عوامل طولانی شدن پروژه های مس، گران بودن پروژه ها و منابع مالی زیاد است، که در واقع توازن در سرمایه گذاری در پروژه ها، بسیار مهم است. پیش بینی ما این است که آینده فلز مس بسیار روشن و خوب خواهد بود.

بازنشسته ها در مجامع عمومی به ۲ نکته اشاره دارند که بیان آنها خالی از لطف نیست؛ ۱. در مقابل صندوق و ملحق نشدن به تامین اجتماعی ایستادگی می کنیم. ۲. نماینده صندوق برای کرسی هیات مدیره را خود تعیین کنیم نه دولت.

مصوبات مجمع

افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع مس ایران از مبلغ ۶۰۰ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۷۸۰ هزار میلیارد ریال (به میزان ۱۸۰ هزار میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد) از محل سود انباشته به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا به تصویب رسید. 

تطابق اساسنامه شرکت با اساسنامه سازمان تصویب شد.

مصوب شد که سود سهامداران حقیقی ۴ ماهه پرداخت شود اما سود سهامداران حقوقی به قرار همان ۸ ماهه باقی بماند.


معاون پذیرش و ناشران اعلام کرد:

جزئیات طبقه بندی جدید شرکت های بورسی و دلیل تنزل "خودرو و خساپا"

محمد امین قهرمانی در خصوص طبقه بندی جدید شرکت های بورسی و انتقال نمادها به تابلوها به بورس پرس، گفت: اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل پذیرش دوم آذر از سوی سازمان بورس ابلاغ شد که طبق اصلاحات جدید از این پس طبقه بندی شرکت های بورسی چهار بار طی سال انجام می شود. سه بار صرفاً بر اساس میزان حداقل سهام شناور در تابلو و بازار مربوطه و یک بار هم بر اساس صورت های مالی سالانه حسابرسی شده پس از مجمع انجام می شود.

وی افزود: شرکت بورس پس از ابلاغ اصلاحات جدید یک بار این طبقه بندی را بر اساس صورت های مالی سالانه حسابرسی شده انجام داد. پیش از این برای تنزل نمادها شرایط تابلو به انضمام میزان معاملات نسبت به میانگین 75 روز و ... در نظر گرفته می شد اما اکنون هر شرکتی اگر هر کدام از شرایط تابلو را نداشته باشد به تابلو پایین تر تنزل پیدا می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مورد ارتقای نمادها شرکت ها باید تمامی شرایط را احراز کنند. در شرایط عادی تنزل و ارتقا به گونه ای که اعلام شد، انجام می شود اما در مواردی که شرکت ها مشمول تعلیق می شوند یا همانند ایران خودرو و سایپا مشمول ماده 141 قانون تجارت و هیات پذیرش بورس به دو شرکت مهلت داده باشد، مستقیما از تابلو حاضر به تابلو فرعی بازار دوم تنزل پیدا می کنند. تابلو جدید بابت حضور شرکت هایی که شرایط سایر تابلوها را ندارند ایجاد شده تا زمانی که شرایط تابلو بالاتر را احراز کنند.

به گفته قهرمانی، شرکت های مشمول تعلیق یا ماده 141 مهلت دارند این شرایط را رفع کنند. پیش از این شرکت ها در مهلت ارائه شده در همان تابلو می ماندند اما اکنون به محض از دست دادن شرایط به تابلو فرعی بازار دوم منتقل شده و با رفع آنها به تابلوی قبلی بازگردانده می شوند. در صورت عدم رفع هم مشمول لغو پذیرش می شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگر بورس پرس مبنی بر آخرین آمار کلی شرکت های بورسی به تفکیک بازارها و تابلوها، توضیح داد: در مجموع 386 شرکت بورسی در تابلوها و بازارها در حال فعالیت هستند که پس از این طبقه بندی در تابلو اصلی بازار اول معاملات بالغ بر 88 شرکت، تابلو فرعی بازار اول بالغ بر 128 شرکت، تابلو اصلی بازار دوم 94 شرکت و تابلو فرعی بازار دوم 76 شرکت حضور دارند.


۳۶ ایراد دادگستری به مصوبه شورای عالی بورس درباره مصادیق مجرمانه معاملات

دادگستری استان تهران ۳۶ ایراد به ۱۴ بند از مصوبه شورای عالی بورس درباره تعیین مصادیق مجرمانه معاملات، وارد کرد.
 
کمیته مطالعاتی و تحقیقاتی معاونت حقوقی دادگستری استان تهران با ۳۶ آسیب‌شناسی به ۱۴ بند مصوبه ۷ آذر شورای عالی بورس درباره تعیین مصادیق مجرمانه موضوع بند سوم ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار، ایراد وارد کرد.

بر اساس این گزارش، قضات مجتمع اقتصادی بندهای ۳، ۷، ۹، ۱۰، ۱۲ مصوبه را مخالف قانون بازار اوراق بهادار، بند ۵ و ۶ را مخالف دیگر دستورالعمل‌های شورای عالی بورس و بند ۷ را موجب تخصیص اکثر و توقف معاملات در بازار سرمایه دانستند.

در راستای بند ۳ ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار و ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی، برخی مصادیق اقداماتی که نوعاً منجر به ایجاد ظاهر گمراه کننده از روند معاملات در بورس‌ها یا ایجاد قیمت‌های کاذب یا اغوای اشخاص به معاملات اوراق بهادار می‌شود، بنا بر پیشنهاد سازمان بورس ۷ آذر به تصویب شورای عالی بورس رسید.

۱. سفارش چینی با حجم سنگین و غیر متناسب با عرضه و تقاضا یا حجم معاملات نماد معاملاتی

۲. سفارش چینی با حجم کم و تعداد زیاد در قیمت‌های متفاوت در یک جلسه معاملاتی

۳. حذفی و ویرایش مکرر تمام یا بخشی از سفارش‌های تغییر اولویت در صف پس از سفارش چینی

۴. سفارش چینی و سپس حذف یا ویرایش تمام یا بخشی از آن پس از ورود سفارش‌های سایر اشخاص و اقدام به سفارش چینی‌ها انجام معامله در سمت دیگر توسط خود شخص یا اشخاص دیگر به صورت هماهنگ

۵. ورود سفارش خرید یا فروش بالاتر یا پایین‌تر از مظنه فروش یا خرید بازار به صورت غیر متناسب با جریان معاملات همان نماد

۶. ثبت، ویرایش یا حذف سفارش یا انجام معاملات به نحوی که باعث تعیین قیمت‌های مرجع از جمله تسویه، پایانی یا آغازینی متفاوت از جریان عادی معاملات شود.

۷. اثرگذاری بر قیمت اوراق بهادار مرتبط از جمله مشتقات و حق تقدم سهام یا وجه تضمین از طریق هرگونه اقدام منجر به تثبیت، کاهش یا افزایش قیمت دارایی پایه

۸. انجام رقابت کاذب و هماهنگ شده توسط ایستگاه‌های معاملاتی یک یا چند کارگزاری

۹. فروش سنگین بدون دلیل بنیادی موثر بر اقدام فروشنده و خرید در قیمت‌های پایین‌تر در همان نماد یا نمادهای مرتبط

۱۰. خرید سنگین بدون دلیل بنیادی موثر بر اقدام خریدار و فروش در قیمت‌های بالاتر در همان نماد یا نمادهای مرتبط

۱۱. تغییر روند عرضه و تقاضا از طریق معاملات اوراق بهادار به نحوی که تغییری در ذینفع نهایی یا مالک ایجاد نشود

۱۲. اخلال در روند عرضه و تقاضا یا رقابت در معامله ورق بهادار از طریق: - انجام معامله در حجم کم با قیمت‌های نامتعارف - انجام معاملات هماهنگ شده یا دو طرفه - انجام معامله متفاوت با جریان عرضه و تقاضای بازار - سفارش چینی انجام معامله با حجم سنگین توسط شخص یا اشخاصی که مستقلاً یا به همراه یکدیگر دارای موقعیت مسلط در ورقه بهادر هستند.

۱۳. افزایش یا کاهش فاصله دامنه مزنه پیشنهادی خرید و فروش یا حفظ آن در یک سطح ساختگی

۱۴. اثرگذاری بر روند عرضه و تقاضا یا قیمت ورقه بهادر از طریق ارائه اطلاعات یا تبلیغات خلاف واقع یا گمراه کننده، انتشار شایعه در بازار یا ایجاد جو کاذب مثبت یا منفی

تبصره یک: اقدامات فوق با لحاظ بند ۳ ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار به عنوان مصادیق موضوع ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن قانون تلقی می‌شود.

تبصره ۲: وقوع اقدامات فوق می‌تواند در یک جلسه یا جلسات معاملاتی متعدد صورت گیرد.

تبصره ۳: مصادیق موضوع این مصوبه مانع از شناسایی یا اثبات اقدامات دیگر به عنوان مصداق اقدامات موضوع ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار از سوی مراجع ذی صلاح نیست.


از دو محل تجدید ارزیابی و سود انباشته اعلام شد:

افزایش سرمایه ۲۷، ۱۰۰ و ۱۶۹۴ درصدی سه شرکت بورسی و فرابورسی

سه شرکت بهمن لیزینگ، داده گستر عصر نوین و مخابرات به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه 27، 100 و 1694 درصدی از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، "ولبهمن" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 520 به 660 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت های مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی، افزایش حجم فعالیت عملیات لیزینگی و استفاده از معافیت مالیاتی قانون بودجه اعمال خواهد شد.

همچنین "های وب" درصدد است سرمایه فعلی را از 3 به 6 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی، عدم خروج نقدینگی و استفاده از معافیت مالیاتی قانون بودجه شود.

در این میان، "اخابر" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 6 به 107.6 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور جهت اصلاح ساختار مالی و در راستای قانون استفاده از توان تولیدی و خدماتی اعمال خواهد شد.


نرخ فروش محصول شرکت تازه وارد فرابورسی ۱۵ درصد گران شد

شرکت پارس فنر از دریافت مجوز افزایش 15 درصدی نرخ فروش انواع فنرهای تخت از امروز با رشد نرخ مواد اولیه کمکی مورد مصرف و سایر هزینه ها خبر داد.

بر اساس این گزارش، "فنر" اعلام کرد: افزایش 15 درصدی نرخ فروش انواع فنرهای تخت از 24 بهمن با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه کمکی مورد مصرف و سایر هزینه های تولیدی مرتبط به تصویب هیأت مدیره شرکت رسید.

عرضه اولیه 12 درصد از سهام شرکت پارس فنر با روش ترکیبی 10 بهمن ماه انجام و هر سهم هجدهمین شرکت جدید 861 تومان معامله شد.


با درج نماد در بازار دوم معاملات فرابورس:

شرکت ۱۷۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی شد/ مشخصات

شرکت دارویی و نهاده‌های زاگرس دارو پارسیان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۳ بهمن با نماد "دزاگرس" در گروه مواد و محصولات دارویی به عنوان دویست و سومین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام( شامل عرضه اولیه و اختصاص به بازارگردان) بایستد.
معرفی شرکت و موضوع فعالیت

بر اساس این گزارش و طبق بررسی‌های بورس پرس، شرکت دارویی و نهاده‌های زاگرس دارو پارسیان ۱۶ اردیبهشت سال ۸۲ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. طبق صورت جلسه مجمع فوق العاده ۱۹ مرداد سال ۸۳ محل شرکت از تهران به اداره کل ثبت و اسناد و املاک استان مرکزی واحد زرندیه منتقل شد.

مرکز اصلی شرکت در کیلومتر ۷۷ جاده قدیم تهران ساوه، بعد از سه راه زرندیه، ابتدای شهر زاویه و دفتر مرکزی تهران در بلوار دادمان، خیابان فخار مقدم واقع است. کلیه سهام شرکت سال ۹۲ توسط سهامداران فعلی خریداری و پروژه‌های نیمه تمام ظرف مدت ۲ سال تکمیل و فعالیت در سال ۹۴ آغاز شد.

موضوع فعالیت شرکت شامل تولید، واردات، توزیع، بسته‌بندی و فروش داخلی و صادراتی انواع دارو، مکمل افزودنی‌های درمانی و خوراکی و فرآورده‌های بیولوژیکی و سرم و انواع نهاده‌ها و فراورده‌ها و لوازم بهداشتی و ضدعفونی و سموم دامپزشکی و پزشکی و مواد اولیه آنها است.

هدف زاگرس دارو تبدیل شدن به یک تولید کننده داروهای ضد درد در کلاس جهانی با بهره‌گیری از نوآوری سازمانی، توسعه فرایندهای دارو رسانی نوین و ارتقای مستمر کیفیت است. خط تولید مدرن این شرکت برای تولید محصولات ژنریک با کیفیت در حوزه درد و سایر گروه‌های درمانی تجهیز شده است.

شرکت در سه نوبت تولید دارد و با داشتن ۱۹۰۰ متر مربع اتاق پاک دارای ۴ خط تولید جدید شامل دو خط جامدات، خط قطره و خط کپسول بتا لاکتام است که ضامن فعالیت‌های مستمر در حوزه تولید و فروش و صادرات است.

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۱.۵ میلیون تومان بوده که طی ۳ مرحله افزایش سرمایه به ۱۷۰ میلیارد تومان رسیده است. دارایی‌های تجدید ارزیابی شده در بهمن سال ۹۸ و مازاد تجدید ارزیابی برای افزایش سرمایه به شرح زیر است.

در ترکیب سهامداری شرکت با ۲۵۵ نیروی انسانی، حسین صیادی با ۶۹ درصد، نیاز احمد آقایی با ۱۵ درصد، عباس کیوان نیا با ۱۰ درصد، محمدرضا صیادی با ۵ درصد و هادی صیادی با یک درصد سهام حضور دارند که نیاز احمد آقایی تبعه افغانستان است. شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

ظرفیت اسمی و میزان تولیدات

فرایند فروش و نحوه قیمت گذاری محصولات

فرایند فروش از طریق شرکت‌های پخش معتبر به صورت قطعی یا امانی انجام می‌شود. در فروش قطعی همزمان با تحویل کالا فروش تحقق می‌یابد و در حساب‌ها ثبت می‌شود ولی در فروش امانی داروها بطور امانی در اختیار پخش قرار می‌گیرد و متناسب با سیر فروش و ارائه گزارش توسط پخش مبنی بر فروش داروها ثبت می‌شود.

نحوه قیمت گذاری داروها و مکمل‌ها در ایران بر اساس قوانین سازمان غذا و دارو تعیین می‌شود و از شیوه قیمت گذاری آزاد تبعیت نمی‌کند. چنانچه به دلیل افزایش بهای تمام شده، شرکت‌های دارویی نتوانند حاشیه سود متعارفی از تولید محصولات بدست آورند جهت افزایش نرخ فروش محصول درخواست را به همراه مدارک و مستندات مربوط به سازمان غذا و دارو ارسال می‌کنند که در صورت تایید، افزایش نرخ فروش تصویب شده و به شرکت‌ها ارائه می‌شود.

عمده صادرات محصولات شرکت به کشور افغانستان صورت می‌گیرد. محصولات صادراتی به دو گروه خاص و عام تقسیم می‌شود. محصولات خاص این شرکت شامل داروهای آنتی بیوتیک و داروهای تحت کنترل( مخدرها) و محصولات عام شامل سایر داروها نظیر استامینوفن است.

فرایند قیمت گذاری محصولات صادراتی به شرایط رقابتی آن محصول و حضور برندهای داخلی و خارجی در مقاصد صادراتی با لحاظ کردن قیمت تمام شده و سایر هزینه‌های مربوطه بستگی دارد و بر اساس مذاکره با مشتریان تعیین می‌شود.

مقایسه با شرکت‌های مشابه

صورت سود و زیان ۵ سال مالی اخیر

سیاست تقسیم سود

برای ۵ سال مالی آینده از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تقسیم سود به میزان ۷۰ درصد سود خالص سال پیش بینی شده است.

برنامه‌های آتی

برنامه‌های آتی عملیاتی شامل ساخت تصفیه خانه صنعتی، تولید داروهای جدید مانند متوکلوپرامید، پوپرونورفین، لوزارتان، سیتریزین، فلوکستین، متفورمین ۱۰۰۰، تولید داروهای عمومی جدید مانند آسپرین و ویتامین ب ۱، تولید مکمل مانند اکولایف، سیستئین و ب ۶، شربت متادون می‌شود.

از مهمترین برنامه‌های توسه‌ای شرکت در راستای بهبود فرایند تولید و افزایش سودآوری، طرح نوسازی، جایگزینی و ارتقای ماشین آلات و تجهیزات شرکت است.

پیش بینی صورت سود و زیان سال جاری


مجمع دماوند ۱۴۰۲ | چند درصد افزایش سرمایه تصویب شد؟ | نظر شرکت در مورد تجدید ارزیابی + فیلم مجمع

 در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده شرکت تولید نیروی برق دماوند با حضور ۸۱.۹ درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع گزارش توجیهی هیئت مدیره، گزارش حسابرس، سوالات سهامداران و مصوبات مجمع مورد بررسی قرار گرفت:

شرکت تولید نیروی برق دماوند از تاریخ ۱۳۸۷.۷.۱ شروع به فعالیت نموده و جزء واحدهای فرعی بانک دی محسوب می گردد و از تاریخ ۱۳۹۴.۵.۶ در فرابورس برای اولین بار مورد معامله قرار گرفت و هم اکنون در بازار دوم فرابورس می باشد.

مشخصات جغرافیایی و کلی نیروگاه
سهامداران شرکت در تاریخ ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲
صورت سود و زیان
روند افزایش سرمایه
سوالات سهامداران

آیا افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به نفع شرکت است؟ تجدید ارزیابی فواید و آثار منفی دارد و موجب مالیات و کاهش قیمت بازار می شود و آثار نامطلوبی برای سهامداران دارد که نتوانستیم ثابت کنیم به نفع است یا ضرر. در واقع اگر افزایش سرمایه از این طریق رخ دهد موجب می شود استهلاک رخ دهد و در نتیجه سود سهامدار کاهش می یابد مگر اینکه از جنس زمین باشد.

با توجه به اینکه ۷۱ درصد از سهام دماوند متعلق به بانک دی است آیا این قضیه انحصاری نیست تا بگوییم سهامی عام؟در خصوص سهام خرد یک حداقل با توجه به میزان پذیرش تعیین می شود فکر نکنیم خلافی اتفاق افتاده باشد، بازبینی می کنیم.

سوالات بسیاری پرسیده شد اما گفته شد بعد از جلسه پاسخگو خواهیم بود!

افزایش سرمایه شرکت تولید نیروی برق دماوند از مبلغ ۵,۵۲۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۳,۰۰۰ میلیارد ریال (به میزان ۷,۴۸۰ میلیارد ریال معادل ۱۳۶ درصد)، طی یک مرحله و از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی و استفاده از معافیت مالیاتی بند "ه" تبصره ۲ قانون بودج سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.


کدال فافق | سهامدارانش چقدر سود گرفتند؟

بررسی عملکرد شرکت صنایع مس افق کرمان (فافق) در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ منتشر شد.

نکات کلیدی
سود هر سهم: ۱۶۲ ریال
رشد سود خالص: ۷۰ درصد
سرمایه ثبت شده: ۴,۷۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
رشد سرمایه: ۳۴ درصد
تحلیل
شرکت صنایع مس افق کرمان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰، سود ۱۶۲ ریالی به ازای هر سهم محقق کرده است. سود خالص شرکت در این دوره ۷۶۳,۳۹۳ میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است. سرمایه ثبت شده شرکت نیز در این دوره ۳۴ درصد افزایش یافته است.
نکات قابل توجه
با توجه به افزایش سرمایه شرکت، مقایسه مستقیم سود هر سهم با سال گذشته تا حدی غیرقابل مقایسه است.
رشد سود خالص شرکت نشان دهنده عملکرد مثبت آن در ۹ ماهه گذشته است.


کدال پتوسعه | عملکرد ۶ ماهه زیر ذره بین

گزارش عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک به شرح ذیل منتشر گردید:

افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی
سود خالص ۱۴۷۶ میلیارد ریالی
کاهش ۳۰ درصدی سود خالص نسبت به سال گذشته
سود هر سهم ۴۹۲ ریال
نکات قابل توجه:
با عنایت به افزایش سرمایه "پتوسعه" در سال جاری، نرخ رشد سود هر سهم از اهمیت کمتری برخوردار بوده و بررسی آهنگ رشد و یا افت سود خالص حائز اهمیت می‌باشد.


کدال پارس | در عملکرد ۱ ماهه چگونه بود؟

نکات کلیدی این گزارش:

رشد ۵۶ درصدی فروش در یک ماه: پارس در این دوره ۵۲,۳۴۲,۲۲۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که ۵۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
رشد ۱۸ درصدی فروش در ۱۰ ماهه: طی ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹، پارس ۵۰۱,۴۴۸,۷۱۷ میلیون ریال درآمد فروش داشته که ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.
این گزارش حاکی از عملکرد قوی پتروشیمی پارس در یک ماهه اخیر و همچنین در ۱۰ ماهه سال مالی جاری است. رشد قابل توجه فروش این شرکت می‌تواند نویدبخش سودآوری مناسب در سال مالی ۱۴۰۲ باشد.


کدال بهداش | در عملکرد ۱ ماهه چقدر فروخت؟

شرکت شیمیایی بهداش به اطلاع سهامداران محترم می‌رساند که در دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰، با رشد ۱۱۸ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به مبلغ ۵,۲۷۴,۳۴۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است.

همچنین، این شرکت در ۱۰ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ با رشد ۲۲ درصدی فروش، مبلغ ۲۶,۶۰۶,۶۸۸ میلیون ریال درآمد کسب کرده است.
نکات قابل توجه:
رشد ۱۱۸ درصدی فروش در دوره ۱ ماهه
رشد ۲۲ درصدی فروش در ۱۰ ماهه
سرمایه ثبت شده: ۱,۹۱۰,۰۰۰ میلیون ریال
این گزارش نشان دهنده عملکرد مثبت شرکت شیمیایی بهداش در سال جاری است. افزایش فروش این شرکت می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله افزایش تقاضا برای محصولات شرکت، افزایش قیمت محصولات و یا افزایش سهم بازار شرکت باشد.
با توجه به این گزارش، انتظار می‌رود که شرکت شیمیایی بهداش در سال جاری سودآوری مناسبی داشته باشد.


کدال وسپه | به هر سهم چقدر سود داد؟

شرکت سرمایه گذاری سپه (وسپه) در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰، ضمن افزایش سرمایه ۳۰ درصدی، به ازای هر سهم ۱۳۲۲ ریال سود محقق کرده است.

عملکرد "وسپه" در این دوره:
سرمایه ثبت شده: ۲۳,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
سود خالص: ۴۰,۱۹۲,۷۱۱ میلیون ریال
رشد سود خالص: ۹۶ درصد
نکات قابل توجه:
با توجه به افزایش سرمایه "وسپه" در سال مالی مورد بررسی، رشد ۹۶ درصدی سود خالص نشان دهنده عملکرد قوی و قابل قبول این شرکت است.
این گزارش حاکی از رکوردشکنی "وسپه" در سودآوری به ازای هر سهم در سال مالی گذشته است.