اخبار مهم بورسی 23 بهمن
سه شنبه 24 بهمن 1402

اخبار مهم بورسی 23 بهمن

اخبار مهم کدال | خبرهای جذاب برای سهامداران فولاد، فروسیل و تکاردان


آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده فولاد

از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی شرکت فولاد که در ساعت ۱۱:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ در استان اصفهان، شهر اصفهان به آدرس سپاهان شهر-بلوار غدیر-بلوار قائم جنوبی-جنب دانشگاه اشرفی اصفهانی-سالن اجتماعات ساختمان نگین نقش جهان برگزار میگردد حضور بهم رسانند.


اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره بترانس

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی و خدمات مالی کوشا منش) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ هیئت مدیرة شرکت بترانس مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۳۶,۴۰۲,۷۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۵۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‏های فرعی و وابسته جهت توسعه فعالیت‏ها و اجرای طرح‏های توسعه ‏ای و بهبود ساختار مالی و نسبت مالکانه و مدیریت نقدینگی شرکت ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


آگهی ثبت افزایش سرمایه تکاردان

افزایش سرمایۀ شرکت تکاردان از مبلغ ۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی) در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


توقف بخشی از فعالیت‌های شرکت فروسیل

به علت کمبود برخی از مواد اولیه ناشی از طولانی شدن فرآیند خرید (واردات) و همچنین انجام تعمیرات جزئی، بخشی از فعالیت‌های شرکت از تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ تا ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ متوقف است.


عملکرد ۶ ماهه وسبحان

شرکت وسبحان در ۶ ماه منتهی به 1402/۱۰/30؛ سود خالص هر سهم ۱۴۴ ریال که نسبت به مدت مشابه ۴۵ درصد افزایش داشته است. جمع درآمد‌های عملیاتی با افزایش ۵۱ درصد برابر با ۱,۲۷۶,۸۳۹ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۱,۱۲۳,۳۴۴ میلیون ریال رسید.


آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده کایزد

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی شرکت کایزد که در ساعت ۱۰:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ در استان یزد، شهر یزد به آدرس صفائیه، بلوار شهیدان اشرف، جنب بوستان مهرآوران، روبروی دخمه زرتشتیان، هتل ارگ جدید یزد برگزار میگردد حضور بهم رسانند.


پذیرش تعهدات جدید تماوند

پذیرش تعهد خرید سهام در عرضه اولیه شرکت نشاسته و گلوکز آردینه (آردینه ۱) توسط تماوند، نسبت به ۲۰ درصد از کل سهام قابل عرضه در فرآیند عرضه اولیه (48,000,000 سهم به قیمت 95,958 ریال)، کارمزد ثابت است و قطعی این قرارداد 4,000 میلیون ریال می‌باشد.


دعوت به مجمع عمومی فوق العاده فارس

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی شرکت فارس که در ساعت ۱۰:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ در استان تهران، شهر تهران به آدرس میدان ونک-بزرگراه شهید حقانی-بعد از کتابخانه ملی-جنب روگذر شهید همت غرب -هتل بزرگ ارم-سالن همایش‌های بین المللی ارم (سپهر) برگزار میگردد حضور بهم رسانند.


برگزاری مزایده ذوب

حدود ۱۷ میلیون تن سرباره کنورتور (ضایعات تولیدی سنوات قبل)، موجود در سایت هواشناسی شرکت (تپه سیاه) به صورت دپوی آماده واگذاری به مجری واجد شرایط طبق اسناد مزایده بر مبنای قیمت کارشناسی به مبلغ ۵۰,۴۵۱ میلیارد ریال در تاریخ ۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.


پایان فعالیت دو شرکت تحت کنترل وملل

باتوجه به مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های پذیرفته شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار؛ شرکت عمران مسکن سازان گیلان از شرکت‌های تحت کنترل این موسسه در دو لایه پایین‌تر و زیر مجموعه شرکت عمران مسکن سازان ایران مطابق آگهی روزنامه رسمی ج. ا. ا به تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۸ منحل گردیده است. همچنین فعالیت شرکت النجمه العمران للتجاریه ثبت شده در کشور امارات از شرکت‌های تحت کنترل شرکت عمران مسکن سازان ایران به دلیل عدم تمدید مجوز فعالیت و انقضای اعتبار بازرگانی به اتمام رسیده و از شرکت‌های شمول تلفیق خارج شده است لذا برای دو شرکت مذکور صورت‌های مالی از طریق سامانه کدال افشا نخواهد گردید.


اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره خشرق

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ هیئت مدیرة شرکت خشرق مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱,۱۳۲,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۴۲۷,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور افزایش در ظرفیت تولید محصول خودروی دنا و همچنین استفاده از مشوق مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌باشد ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


پرداخت سود نقدی پارسان

سود سهامداران حقیقی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۶/۳۱ و سنوات گذشته که پرداخت آن از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ آغاز شده بود فقط تا پایان وقت اداری ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ از طریق کلیه شعب بانک تجارت قابل وصول می‌باشد. پرداخت سود سهامداران (غیرسجامی) سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۶/۳۱ و سنوات قبل از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ از طریق کلیه شعب بانک تجارت انجام خواهد شد.


پرداخت سود نقدی غبشهر

برنامه زمانبندی پرداخت سود نقدی سهام شرکت غبشهر منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۹/۳۰ بدین صورت است که: سود سهامداران سجامی از اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق سجام و سود غیرسجامی‌ها می‌توانند با ارسال شماره حساب‌های اقتصاد نوین، ملی، تجارت، صادرات و ملت، سود دریافت نمایند.


سود کدام نماد‌ها در هفته سوم بهمن واریز شد؟ |سود هر سهم برای این ۱۲ نماد چقدر بود؟
آمار واریز سود جاری ۸ ناشر

این گزارش می‌افزاید: در هفته سوم بهمن ماه امسال، هشت ناشر «تامین‌ مسکن‌ جوانان، آبسال، فرآورده‌های‌ غذایی‌ و قند پیرانشهر، سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ بیمه، بیمه‌ اتکایی‌ امین‌(سهامی‌عام)، پشم‌بافی ‌توس، سرمایه‌گذاری ‌توسعه ‌آذربایجان، لنت‌ ترمز ایران» سود جاری ۱۵۵ هزار و ۷۳۵ سهامدار که شامل ۲۵۶ میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کردند.

ثجوان: ۴۰ ریال

لابسا: ۶۰ ریال

قپیرا: ۵۰۰  ریال

وبیمه:  ۱۰۰ ریال

اتکام: ۵۸۰ ریال

نتوس: ۱۰ ریال 

وآذر:۵۰ ریال

خلنت: ۱۵۸ ریال

آمار واریز سود سنواتی ۴ ناشر

همچنین، در این دوره زمانی، چهار شرکت‌ «سرمایه‌گذاری‌ مس‌ سرچشمه، سیمان‌اردستان، ذوب‌آهن‌ اصفهان، مجتمع‌های ‌توریستی‌ و رفاهی‌ آبادگران ‌ایران ‌کیش»، سود سنواتی ۹ هزار و ۳۴۰ سهامدار را که شامل ۱۹ میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کردند.

سرچشمه: ۱۸ ریال

اردستان:  ۲۷۰۰ ریال

ذوب: 

گکیش:  ۱۰ ریال

سامانه سجام چیست؟

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیرحضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.


فبیستون در صف عرضه اولیه | ذوب آهن بیستون بورسی شد

خرین شرکت استان کرمانشاه که موفق شد به بازار سرمایه ورود کند، شرکت پتروشیمی کرمانشاه بود و حال پس از حدود ۱۳ سال شرکتی دیگر از کرمانشاه وارد بازار سرمایه خواهد شد و نام شرکت ذوب آهن بیستون بر روی تابلوی بورس تهران قرار گرفت تا  پای یک واحد اقتصادی دیگر از استان کرمانشاه به بازار سرمایه باز شود.

البته لازم به ذکر است که در مهر ماه امسال نیز شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول کرمانشاه) به عنوان اولین «شرکت - پروژه» وارد بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس شد و تنها طی ۲ روز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد.

درج نماد فبیستون

پس از ۱۳ سال ناکامی ورود شرکت‌های اقتصادی استان کرمانشاه به بورس، اکنون و در نتیجه پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته، ذوب آهن بیستون در بورس تهران درج شد

در نتیجه پیگیری و طبق اعلام بورس اوراق بهادار تهران، هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران با پذیرش سهام شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون (سهامی عام) در بورس تهران موافقت کرده و این مجتمع از روز شنبه ۲۱ بهمن به عنوان ششصد و سیزدهمین شرکت پذیرفته شده در ﺑﺨﺶ «فلزات اساسی» با نماد «فبیستون FEBISTOUN» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

 
فبیستون در صف عرضه اولیه | ذوب آهن بیستون بورسی شد
 
پذیرش اولین شرکت کاملا خصوصی کرمانشاه

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه از پذیرش شرکت “ذوب آهن بیستون” کرمانشاه در بورس بعد از ۱۳ سال وقفه در پذیرش شرکت‌های استان در بازار سرمایه خبر داد.

محمد بهمن گفت: با بیان اینکه پذیرش یک شرکت جدید از استان کرمانشاه در بازار سرمایه بعد از ۱۳ سال وقفه رخ داده است افزود: شرکت ذوب آهن بیستون اولین شرکت کاملا خصوصی از استان کرمانشاه است که در بازار سرمایه پذیرش شده است.

هم‌اکنون از استان کرمانشاه شرکت‌های پتروشیمی کرمانشاه، سیمان غرب و شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در بورس و نیروگاه زاگرس و قند بیستون در فرابورس حضور دارند.

تاریخچه مجتمع ذوب آهن بیستون

مجموعه ذوب آهن بیستون فعالیت خود را سال ۱۳۹۱ و به طور رسمی در قالب سه فاز ریخته‌گری، احیا و نیروگاه آغاز و سال ۱۳۹۷ فاز نخست خود را در بخش ریخته‌گری مورد بهره‌برداری قرار داد. مرحله اول کارخانه ذوب آهن بیستون در سال ۱۳۹۸ با حضور رییس جمهور وقت در شهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

این طرح در هفت کیلومتری شهر هرسین و جنوب شرق کرمانشاه در همسایگی مجتمع جهان فولاد غرب قرار دارد و همزمان با فجر انقلاب اسلامی به جمع شرکت‌های بورسی پیوست.

فعالیت این مجتمع در زمینه تولید انواع شمش فولادی و آهن اسفنجی میباشد. این شرکت دارای اهداف گوناگونی میباشد که از مهم‌ترین آن‌ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

توسعه اشتغال زایی در منطقه
تامین بخشی از شمش مورد نیاز کارخانجات نورد در منطقه
توسعه اشتغال زایی در سایر مناطق و کارخانجات تولیدی در صنایع زیردستی

پروژه مجتمع ذوب آهن بیستون، شامل سه فاز میباشد. فاز اول این مجتمع با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن شمش فولادی در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد.

فاز دوم با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در حال احداث میباشد. فاز سوم نیز به منظور تولید ۱۲ مگاوات برق بر ساعت، در حال تکمیل میباشد.

محصولات شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون

شمش فولادی
آهن اسفنجی

بزودی زمان عرضه اولیه ذوب آهن بیستون اعلام و قیمت سهام آن هم مشخص می‌شود.


زیر سوال بردن منافع سهامداران | آیا دکوثر و دامین پاسخگو هستند؟

 سهامدار عمده داروسازی کوثر و داروسازی امین طی قراردادی متعهد به فروش سهام خود به داروسازی دکتر عبیدی می شوند اما در ایفای این تعهد مشکلاتی پیش می آید. نبض بورس به بررسی این مشکلات و آثار آن بر منافع سهامدار خرد پرداخته است:

گروه شرکت داروسازی کوثر به عنوان شرکت اصلی و داروسازی امین، طرح توسعه کوثر امین، هلپاک و شیمیایی امین داروئی سپاهان به عنوان شرکت‌های فرعی و شرکت پخش مکتاف به عنوان شرکت وابسته می‌باشد.
براساس شفاف سازی داروسازی عبیدی؛ سهامداران عمده شرکت داروسازی کوثر و سهامداران عمده شرکت داروسازی امین طی قراردادی متعهد به واگذاری سهام خود به شرکت داروسازی دکتر عبیدی مطابق با قرارداد بوده اند که از این بابت مبلغ ۲۰ میلیارد ریال نیز به عنوان بخشی از مبلغ قرارداد به ایشان پرداخت شده است.

  • اما سهام شرکت دکوثر در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ توسط آقای بانکی که ۱۸ درصد از سهام این شرکت را دارا می‌باشد به میزان ۸.۳ درصد به نام این شخص و ۰.۹۸ درصد از سهم شرکت مدیریت توسعه سپند فردا (سهامی خاص) فروخته شد؛
  • و در همین تاریخ نیز در معاملات شرکت داروسازی امین؛ ۴.۵۲ درصد از شرکت امین سلامت بهاران (سهامی خاص) و ۷.۲۷ درصد از شرکت تلاش انگیزه دارای آریا (با مسئولیت محدود) فروخته شد. 

اما این سهام به داروسازی دکتر عبیدی فروخته نشد بنابراین با خودداری متعهدین به فروش، داروسازی دکتر عبیدی براساس مراحل حل اختلاف پیش بینی شده اقدام نموده و افشای مراتب بر اساس دستورالعمل افشای سازمان بورس، در حال حاضر دستور موقت قضایی در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ مبنی بر منع هرگونه خرید و فروش، نقل و انتقال سهام سهامدار عمده و همچنین هرگونه تغییر در سرمایه شرکت اخذ شده است.
رای دادگاه در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ابلاغ گردید، اما دکوثر و دامین درخواست تجدید نظر دادند.

اما در تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ برحسب تقاضای شرکت دعبید دستور موقت مبنی بر منع انتقال ۹۹,۹۹۸ سهم از یکصد هزار سهم (معادل ۹۹.۹۸ درصد از کل سهام) متعلق به آقای محمود بانکی در شرکت‌های پیشرفت و فتح کوثر امین و امین سلامت بهاران و منع تغییرات سرمایه در شرکت‌های مذکور تا اتخاذ تصمیم در ماهیت امر صادر گردیده است پس در این راستا شرکت‌های دکوثر و دامین نیز مخاطب دستور موقت مبنی بر منع انجام هرگونه نقل و انتقال به شرح دستور موقت می‌باشند.

این شرایط در حالی اتفاق افتاده که مجوز افزایش سرمایه ۱,۹۰۰ میلیارد ریالی دامین از محل سود انباشته به منظور برخورداری از معافیت مالیاتی تا پایان سال از تاریخ ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ تا ۶۰ روز زمان دارد وگرنه ابطال خواهد شد.

از طرفی نیز مجوز افزایش سرمایه ۹۰۰ میلیارد ریالی دکوثر از محل سود انباشته به منظور برخورداری از معافیت مالیاتی تا پایان سال از تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ به مدت ۶۰ روز اعتبار دارد وگرنه ابطال خواهد شد البته در تاریخ ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ مجمع افزایش سرمایه برگزار شد که در این مجمع ناظر بورس تاکید بر عدم انجام این مجمع و عدم تصویب افزایش سرمایه به دلیل پرونده دعبید داشت.

هم اکنون از تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ نماد دامین(امروز ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ نماد باز شد) و دکوثر از تاریخ ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ به علت شفافیت در اطلاعات تعلیق می‌باشند...

در بین این اطلاعیه‌ها این اطلاعیه که در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ منتشر شد بسیار جای تعجب دارد که منع نقل و انتقال سهام مربوط به سهامدار عمده بوده و مربوط به سهامدار خرد نمی‌باشد:

  • آیا تعلیق نماد مربوط به سهامداران خرد نیست؟
  • آیا افزایش سرمایه مربوط به سهامداران خرد نیست؟
  • آیا اینکه شرکت از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه برخوردار باشد به منافع سهامدار خرد ارتباط پیدا نمی‌کند؟
  • آیا اینکه سهام در ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ به چه شرکتی فروخته شده، به سهامدار خرد ارتباطی ندارد؟

    کدال فخوز | طی ۱ ماه چقدر تولید داشت؟

    شرکت فولاد خوزستان (فخوز) در گزارش عملکرد ماهانه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰، به رشد قابل توجهی در فروش خود دست یافته است.

    بر اساس این گزارش، فخوز در این دوره یک ماهه، ۵۲,۳۸۲,۲۳۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نشان دهنده افزایش ۴۰ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
    عملکرد ۱۰ ماهه این شرکت نیز حاکی از رشد ۴۶ درصدی فروش و دستیابی به ۵۹۱,۲۸۴,۴۳۴ میلیون ریال درآمد فروش در مقایسه با سال گذشته است.
    نکات قابل تامل در این گزارش:
    رشد ۴۰ درصدی فروش در یک ماه: این امر نشان دهنده تقاضای قوی برای محصولات فولاد خوزستان در بازار است.
    رشد ۴۶ درصدی فروش در ۱۰ ماهه: این نشان دهنده عملکرد مطلوب شرکت در طول سال مالی جاری است.
    سرمایه ثبت شده ۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال: این رقم بیانگر بزرگی و مقیاس قابل توجه شرکت فولاد خوزستان است.


    کدال سجام | برای هر سهم چقدر سود پرداخت؟

    صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی نشده شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ منتشر شد.

    نکات قابل توجه:
    سود هر سهم در این دوره ۱۷۶ ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
    شرکت در مجموع ۱,۱۷۳,۶۰۴ میلیون ریال سود در ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ شناسایی کرده است.
    سود تلفیقی شرکت ۱,۱۶۹,۶۵۵ میلیون ریال بوده که ۱۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.


    کدال غگرجی | درعملکرد ۹ ماهه چگونه بود؟

    گزارش عملکرد ۹ ماهه حسابرسی نشده شرکت بیسکویت گرجی (غگرجی) برای دوره منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ منتشر شد.

    نکات کلیدی گزارش:
    سود هر سهم: ۲۳ ریال
    رشد سود هر سهم: ۶۶۷ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل
    سودآوری کل: ۸۵,۰۵۰ میلیون ریال
    سرمایه ثبت شده: ۳,۷۵۰,۰۰۰ میلیون ریال


    کدال دزاگرس | سهامدارانش چقدر سود گرفتند؟

    صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت دارویی و نهاده‌های زاگرس دارو پارسیان برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ منتشر شد.

    نکات کلیدی:
    افزایش سرمایه: ۲۴۳ درصد
    سود هر سهم: ۲۳۰۳ ریال
    رشد سود هر سهم: ۵۲۴ درصد
    سود خالص: ۳۹۱۵ میلیارد ریال
    رشد سود خالص: ۵۲۴ درصد
    توجه:
    با توجه به افزایش سرمایه شرکت در سال مالی مورد گزارش، رشد سود هر سهم به تنهایی ملاک مناسبی برای ارزیابی عملکرد شرکت نیست و رشد سود خالص اهمیت بیشتری دارد.


    کدال غبهپاک | فعالیت ۱ ماهه منتشر شد

    شرکت صنعتی بهپاک (سهامی عام) در نظر دارد خلاصه‌ای از گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ را به شرح ذیل ارائه نماید:

    ۱. اطلاعات کلی:
    نام شرکت: شرکت صنعتی بهپاک
    سال مالی: منتهی به ۱۴۰۳/۰۹/۳۰
    دوره گزارش: ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    نوع گزارش: اصلاحیه
    ۲. اطلاعات مالی:
    مبلغ فروش: ۱,۳۰۳,۰۵۴ میلیون ریال
    سرمایه ثبت شده: ۴,۱۰۰,۰۰۰ میلیون ریال


    کدال فگستر | پیشنهاد افزایش سرمایه داد

    هیئت مدیره شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان فگستر در نظر دارد سرمایه شرکت را ۳۰ درصد افزایش دهد.

    جزئیات این افزایش سرمایه به شرح زیر است:
    سرمایه فعلی: ۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
    میزان افزایش سرمایه: ۴۵۰,۰۰۰ میلیون ریال
    محل تامین افزایش سرمایه: سود انباشته
    موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی و تامین مالی
    تاریخ تصویب هیئت مدیره: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    دلایل اصلاح:
    تغییر مبلغ افزایش سرمایه از ۱.۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال به ۱.۹۵۰.۰۰۰ میلیون ریال طبق نظر بازرس قانونی شرکت و به موجب مستندات در اختیار ایشان
    نکات مهم:
    انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


    کدال پکویر | در عملکرد ۱ ماهه چقدر فروخت؟

    شرکت کویر تایر در دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰، ۵,۸۳۰,۰۱۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که رشد ۹۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

    سود ناخالص شرکت در این دوره ۲,۲۰۴,۴۴۳ میلیون ریال و سود خالص آن ۱,۴۴۴,۰۷۴ میلیون ریال بوده که به ترتیب ۱۱۲ و ۱۳۴ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
    سود هر سهم شرکت در این دوره ۲۲۱ ریال است.
    در عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ نیز شرکت کویر تایر ۴۰,۹۹۲,۴۱۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته که ۵۴ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
    سود ناخالص و سود خالص شرکت در این دوره به ترتیب ۱۵,۱۱۷,۶۴۴ و ۹,۷۴۲,۸۴۴ میلیون ریال بوده که ۶۷ و ۸۳ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
    سود هر سهم شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰، ۱,۴۹۰ ریال است.
    تحلیل:
    شرکت کویر تایر در ماه و ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ شاهد رشد قابل توجهی در فروش و سودآوری خود بوده است.
    افزایش نرخ محصولات و افزایش تقاضا از جمله عوامل موثر در رشد سودآوری شرکت بوده است.
    پیش‌بینی:
    با توجه به روند صعودی قیمت محصولات و تداوم تقاضا، انتظار می‌رود که شرکت کویر تایر در سال مالی جاری نیز به روند سودآوری خود ادامه دهد.


    کدال تاتمس | عملکرد ۱ ماهه زیر ذره بین

    گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر (تاتمس) به شرح زیر می باشد:

    نکات کلیدی:
    فروش: ۵۶,۵۵۵ میلیون ریال
    مقایسه با دوره مشابه سال قبل: 
    ۱ ماهه: ۸۰ درصد افت
    ۹ ماهه: ۹۸ درصد افت
    سرمایه ثبت شده: ۰ میلیون ریال


    کدال غمایه | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

    گزارش عملکرد ماهانه شرکت خمیر مایه رضوی (غمایه) برای دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ منتشر شد.

    نکات قابل توجه در این گزارش:
    فروش ۷۸۶,۷۸۵ میلیون ریالی در ۱ ماه: شرکت غمایه در این دوره ۵۵ درصد افزایش فروش را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.
    رشد ۸۵ درصدی فروش در ۱۰ ماهه: این شرکت در ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹، ۶,۶۸۱,۹۸۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نشان دهنده رشد ۸۵ درصدی نسبت به سال قبل است.
    تحلیل:
    افزایش فروش غمایه نشان دهنده تقاضای قوی برای محصولات این شرکت در بازار است.
    رشد ۸۵ درصدی فروش در ۱۰ ماهه سال مالی، عملکرد قوی غمایه را در سال جاری نشان می‌دهد.


    جزییات افزایش سرمایه چند نماد | اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۵۰ درصدی یک نماد

    افزایش سرمایه یکی از راه‌های تامین مالی به منظور توسعه و گسترش و بهبود عملکرد مالی یک شرکت است. این فرآیند برای سهامداران نیز بسیار حائز اهمیت است. امروز نیز اطلاعیه‌های متعددی در خصوص هر یک از مراحل افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده است که در این گزارش به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته ایم.
    پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۷۷ درصدی فجر

    گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت فولاد امیر کبیر کاشان از مبلغ ۸,۴۵۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی به منظور حفظ وجلوگیری ازکاهش سرمایه درگزدش مورد نیاز شرکت که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

    اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۵۰ درصدی بترانس

    اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت ایران ترانسفو از مبلغ ۳۶,۴۰۲,۷۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۵۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‏های فرعی و وابسته جهت توسعه فعالیت‏ها و اجرای طرح‏های توسعه ‏ای و بهبود ساختار مالی و نسبت مالکانه و مدیریت نقدینگی شرکت ارائه گردید.

    اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۳۷ درصدی غشان

    اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه  شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان  از مبلغ ۱,۷۱۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی، استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه و همچنین جلوگیری از خروج نقدینگی ارائه گردید.

    آگهی ثبت افزایش سرمایه ۱۷۷ درصدی تکاردان

    بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۵  افزایش سرمایۀ شرکت تأمین سرمایه کاردان از مبلغ ۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

    اظهارنظر حسابرس  در خصوص افزایش سرمایه ۲۸ درصدی فزرین

    اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت زرین معدن آسیا   از مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی ارائه  گردید.

    پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۳۳ درصدی فگستر

    گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان   از مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین مالی که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌گردد. اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی گردید.

    پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۱ درصدی حگردش

    گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت ریل گردش ایرانیان  از مبلغ ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور بهبود ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی در راستای فعالیت‌ها و افزایش سودآوری شرکت و استفاده از مشوق‌های مالیاتی قوانین بودجه سنواتی کشور که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.


    سهامداران حپارسا بخوانند:

    حپارسا و پائین‌ترین سطح فروش ماهانه در سال مالی جدید | علت چیست؟

    شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان (سهامی عام) با نماد حپارسا با مالکیت ١٢٠٠ دستگاه واگن مخزندار بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل ریلی عضو گروه مخزندار در سطح کشور است. این شرکت که در زمینه حمل و نقل مازوت، گازوئیل و روغن‌های صنعتی و خوراکی فعالیت دارد در دی ماه یک افت در سطح فروش ماهانه خود تجربه نموده که در این مطلب قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

     

    حپارسا و پائین‌ترین سطح فروش ماهانه در سال مالی جدید | علت چیست؟ 

    حپارسا از نظر ارائه خدمات حمل و نقل ریلی با شرکت‌های مهمی از جمله شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، نفت بهران، توسعه صنایع بهشهر، ایران گاز و ... همکاری می‌نماید که از نظر ارزش ریالی خدمات قرارداد با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در صدر لیست قرار دارد.

    سال مالی شرکت ۳۱ شهریور می‌باشد؛ بنابراین در سال مالی جدید فروش دی ماه، پایین‌ترین سطح را تجربه نموده است.

    شناسایی درآمد‌ها در شرکت‌هایی که به ارائه خدمات می‌پردازند همچون شرکت‌های تولیدی نیست و شناسایی درآمد از نظر حسابداری مستلزم اصول و شروطی است که طی دوره ارائه خدمت محقق می‌شود.

    در بین قرارداد‌های حپارسا؛ قرارداد با شرکت ایران گاز جهت صدور بارنامه در ۳۱ شهریور ماه به اتمام رسیده و پس از تمدیدی رخ نداده است.

    شناسایی درآمد در حپارسا بر مبنای وزن محصولات حمل شده و مسافت طی شده انجام می‌گردد که طبعاً با نوسانات فروش شرکت‌های طرف قرارداد میزان درآمد خدمات حمل و نقل حپارسا نیز دستخوش تغییر می‌شود. دلیل افت سطح فروش در آذر و دی نیز ناشی از همین موضوع بوده و میزان درآمد کسب شده از قرارداد با شرکت ملی پخش (به عنوان اصلی‌ترین قرارداد و مشتری حپارسا) طی این دو ماه روند کاهشی را تجربه نموده است.

    همچنین در قراداد شرکت با توسعه صنایع بهشهر و نفت ایرانول بنا به کاهش وزن محصولات حمل شده، درآمد حپارسا در دی ماه کاهش محسوسی را داشته است.

    هر چند حپارسا در دی ماه شاهد افزایش درآمد‌های ناشی از قرارداد با شرکت نفت بهران بوده، اما سایر موارد باعث شده تا این مورد کمتر دیده شود.


    فروش نمادهای گروه دارو در دی ماه :

    اُفت فروش شدید در این نماد دارویی | غول های دارویی چقدر فروختند؟

    بیشترین و کمترین میزان فروش در دی ماه؟

    نماد دتوزیع با فروش 1722 میلیارد تومان بیشترین میزان و داوه با میزان فروش 24.8 میلیارد تومان کمترین میزان فروش را در دی ماه به خود اختصاص دادند.

    بیشترین و کمترین رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته

    داوه در دی ماه رشد فروش 110 درصدی را در مقایسه با دی ماه سال گذشته تجربه کرد و بنابراین بیشترین رشد فروش به این نماد تعلق گرفت. در این گروه، دلقما با اُفت 92 درصد بدترین عملکرد را بدین لحاظ به خود اختصاص داد.

    بیشترین رشد و اُفت در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه

    درازک با رشد 66 درصدی فروش در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه بهترین نماد بدین لحاظ لقب گرفت. همچنین فروش دلقما در دی ماه در مقایسه با میانگین فروش ۱۲ ماهه، اُفت 54 درصدی را تجربه کرد و بنابراین بدترین عملکرد را بدین لحاظ داشت.

    فروش زمستان نسبت به زمستان

    در دی ماه، کی بی سی توانست 73 درصد از کل فروش زمستان سال گذشته را پوشش دهد و بهترین عملکرد را بدین لحاظ داشت و دلقما با پوشش 7 درصد کل فروش زمستان سال گذشته بدترین عملکرد را داشت.

    چند نکته دیگر:

  • بدترین عملکرد فروش در این گروه متعلق به دلقما بود.
  • داوه بهترین عملکرد فروش را داشت.
  • ده نماد در دی ماه سال جاری در مقایسه با دی ماه سال گذشته کمتر فروختند. 
  • شش نماد درازک، دیران، دفارا، کاسپین، دتماد و دکپسول رکورد فروش را شکستند.  
  • دابور اُفت فروش شدیدی را در مقایسه با آذرماه تجربه کرد. 
  •  
    گروهی با کارنامه سیاه فروش! | کزغال در دی ماه چقدر فروخت؟ 
    گروهی با کارنامه سیاه فروش! | کزغال در دی ماه چقدر فروخت؟ 
    گروهی با کارنامه سیاه فروش! | کزغال در دی ماه چقدر فروخت؟ 

    عصبانیت سهامداران خزامیا از افزایش سرمایه | در خزامیا چه خبر بوده است؟

    در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده شرکت زامیاد با حضور ۵۳.۶۴ درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع افزایش سرمایه از محل سود انباشته از مبلغ ۲۵۶۷۳۰۹۰ میلیون ریال به مبلغ ۳۶۶۵۱۴۳۹ میلیون ریال (به میزان ۱۰۹۷۳۳۵۰ میلیون ریال، معادل ۴۳ درصد) مورد بررسی قرار گرفت.

    تا برگزاری این مجمع و تصویب افزایش سرمایه از محل سود انباشته، سهامداران مراحل سخت و سنگینی را پشت سر گذاشتند:

    ۱. در مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ از سهامداران بصورت جسته و گریخته خواسته شد تا سود به میزان ۱۰ درصد تصویب شود تا شرکت از محل سود تقسیم نشده، افزایش سرمایه‌ای انجام دهد البته همانطور که در فیلم این مجمع مشخص است، ناظر بورس ۲ ساعت و نیم از مجمع گذشته از هیئت مدیره درخواست پیگیری این امر را می‌کرد و درخواست داشت سریعتر این کار انجام شود.
    ۲. در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ تقریبا ۱۳ روز بعد از مجمع، اطلاعیه پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای (زامیاد۲) بر روی کدال قرار گرفت.
    ۳. در جلسه هئت مدیره در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲، مدیر عامل شرکت تغییر کرد و آقای سعید علی زاده به عنوان سرپرست شرکت منصوب گردید. (از این تاریخ به بعد هیئت مدیره شرکت کاملا تغییر کرده و اطلاعیه‌ها یکی پس از دیگری بر روی کدال قرار گرفت)

    سهامداران با مشاهده پیشنهاد این افزایش سرمایه خلاف صحبت‌های مجمع عمومی عادی، اعتراضات فراوان و ده‌ها شکایت ثبت کردند و پرسش‌های زیر را مطرح کردند:

    چرا از محل سود تقسیم نشده، افزایش سرمایه انجام نشد؟ آیا نگران تمام شدن فرصت معافیت مالیاتی از محل سود انباشته نیستید؟ چرا بازرس قانونی در مهلت قانونی (۲ماه) اعتراض خود را مبنی بر امکان افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام نداد؟ (پاسخ بازرس: مدارک لازم ارائه نشد) با پرسش از سایپا به عنوان سهامدار عمده زامیاد؛ آیا در مورد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی اطلاع داشته اید؟ (خیر، اطلاع نداشتیم)

    با بیان این نکات توسط سهامداران، در مجمع فوق العاده ی افزایش سرمایه، این پرسش‌ها مطرح می‌شود که: 

    آیا در مدیریت شرکت ضعف و بی برنامگی وجود دارد؟

    آیا اطلاعاتی که شرکت بر روی کدال قرار می‌دهد موثق نیست؟

    آیا سهامدار باید به دنبال حدس زدن اطلاعات شرکت باشد؟

    ارائه اطلاعات غلط به سهامدار، جرم انگاری نیست؟

    با انتشار اطلاعیه افزایش سرمایه از محل آورده، آیا به دنبال فروش سهم توسط سهامدار بوده اید؟

    مبلغ هزینه‌های اداری که توانایی مدیریت یک افزایش سرمایه را ندارد چه می‌شود؟

    آیا شرکت زامیاد، قصد فریب سهامداران را داشته است؟

    در جواب اعتراضات بسیار سهامداران تنها پاسخ‌هایی که از رئیس مجمع و مدیرعامل شنیده شد:

    مدیرعامل و هیئت مدیره کامل تغییر کرده و گپی ایجاد شد، الان چیکار کنیم، آیا آمده اید مجمع را برهم بزنید؟ افزایش سرمایه امروز را تصویب نکنیم؟ و پاسخ مدیرعامل: اطلاعات و مدارک خواسته شده مربوط به گذشته است و مربوط به دوره خدمت من نیست!

     




کلمات کليدي

اخبار مهم کدال افزایش سرمایه افزایش سرمایه ۱۱ درصدی حگردش افزایش سرمایه ۱۷۷ درصدی تکاردان افزایش سرمایه ۲۸ درصدی فزرین افزایش سرمایه ۳۳ درصدی فگستر افزایش سرمایه ۳۷ درصدی غشان افزایش سرمایه ۵۰ درصدی بترانس افزایش سرمایه ۷۷ درصدی فجر افزایش سرمایه تکاردان بازار سرمایه بترانس برگزاری مجمع بورس پرداخت سود پرداخت سود نقدی پارسان پرداخت سود نقدی غبشهر پکویر تاتمس تاریخچه مجتمع ذوب آهن بیستون تکاردان تماوند حپارسا خشرق دامین داوه دتوزیع دزاگرس دکوثر ذوب ذوب آهن بیستون سجام سهام سهم سود پرداختی نمادهای هفته سوم بمن شرکت بیسکویت گرجی شرکت پتروشیمی کرمانشاه شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان شرکت خمیر مایه رضوی شرکت دارویی و نهاده‌های زاگرس دارو پارسیان شرکت صنعتی بهپاک شرکت فولاد خوزستان شرکت کویر تایر شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان فگستر شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا عرضه اولیه غبهپاک غگرجی غمایه فارس فبیستون فخوز فرابورس فروسیل فگستر فولاد کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر کارگزاری بانک صادرات کایزد کدال مجامع محصولات شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون وسبحان وملل