اخبار مهم بورسی 2 بهمن
دوشنبه 2 بهمن 1402

اخبار مهم بورسی 2 بهمن

اخبار مهم کدال | سهامداران ذوب، صبا و فغدیر خبردار باشند

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره شکلر

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی کاربرد تحقیق) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ هیئت مدیرة شرکت شکلر مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای مربوط به طرح جایگزینی الکترولایزر، اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت و تامین سرمایه در گردش ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


انعقاد قرارداد مهم حفاری

انجام خدمات حفاری چاه‌های اکتشافی با تامین دو دستگاه حفاری خشکی با توان ۲۰۰۰HP به همراه خدمات جانبی به مدت ۴ سال با شرکت مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به مبلغ ۷۰.۷۷۴.۴۵۹ یورو به همراه ۲۴.۳۶۵.۹۵۳.۷۷۰.۰۰۰ ریال می‌باشد. (تامین کالا به صورت محدود صرفا شامل تعدادی مته حفاری و حدود ۱۱ کیلومتر لوله جداری با درخواست کارفرما خواهد بود).


شفاف سازی وسالت

پیرو گزارش منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتشار مجدد اطلاعات افزایش سرمایه به استحضار می‌رساند با توجه به مشکلات فنی به وجود آمده برای این بانک در سامانه کدال، اطلاعات منتشر شده در روز ۳۰‏/۱۰‏/۱۴۰۲ (آگهی دعوت به مجمع فوق العاده، خلاصه تصمیمات مجمع، تصمیمات مجمع و آگهی ثبت افزایش سرمایه) مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌باشد که مجدداً اطلاعات مذکور منتشر می‌گردد.


برگزاری مزایده خاذین

شرکت خاذین در نظر دارد پیرو اطلاعیه مزایده مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ تمدید مزایده فروش سه قطعه زمین واقع در استان کرمان شهرستان بم شهرک صنعتی جدید ارگ بم جنب شرکت خودروسازی مدیران خودرو را با مشخصات ذکر شده در آگهی روزنامه بصورت یکجا از طریق مزایده عمومی به فروش رساند.


اطلاعات بااهمیت دعبید

شرکت دعبید محصول جدیدی با نام لیفوزا (®Lifoza) تولید و به بازار دارو عرضه می‌نماید. داروی لیفوزا (®Lifoza)، محصولی جدید از داروسازی دکتر عبیدی برای درمان برخی از سرطان‌های خون، همچون لوکمی و گونه‌هایی از لنفوما است که در مقایسه با شیمی‌درمانی، باعث کاهش ۸۴ درصدی خطر پیشرفت بیماری و یا مرگ بیماران می‌شود.


شفاف سازی ثنوسا

پیرو مذاکرات فی مابین با سهامداران در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ این شرکت به محض رسیدن به یک توافق نهائی، صورتجلسه یا قرارداد با مدیران سازمان منطقه آزاد کیش موظف به افشاء می‌باشد. قدرمسلم به محض انجام هر گونه توافق و حصول نتیجه در خصوص پروژه کیش و یا هر پروژه، این شرکت بلافاصله نتیجه اقدامات و مذاکرات را به اطلاع سازمان بورس و اوراق بهادار و به طبع سهامداران محترم شرکت نیز خواهد رسید.


اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره تملت

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی و خدمات مالی کوشا منش) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ هیئت مدیرة شرکت تملت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۲۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور تقویت ساختار مالی، بهبود نسبت کفایت سرمایه و جلوگیری از خروج منابع نقدی و توسعه فعالیت‌های تامین مالی و افزایش سودآوری ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده فغدیر

پیرو تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از مبلغ ۱۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور ۱-جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر ۲-مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر ۳-جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده بابت تکمیل طرح‌های در دست اجرا ۴-تامین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح گندله سازی بهاباد ۵-تامین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی، هیئت مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور ۱-جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر ۲-مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر ۳-جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده بابت تکمیل طرح‌های در دست اجرا ۴-تامین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح گندله سازی بهاباد ۵-تامین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی اقدام نماید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب هیئت مدیره می‌باشد.


ثبت افزایش سرمایه غزر

افزایش سرمایۀ شرکت غزر از مبلغ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۴,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۶۵۰۰۰۰۰ میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی) در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


افشای معاملات موضوع ماده ۱۲۹ صبا

براساس مفاد بند ۳ ماده ۱۵ دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت‌های کارگزاری، این شرکت‌ها ملزم به اخذ مالکیت ملک با کاربری اداری یا تجاری با متراژ حداقل ۵۰۰ متر مربع می‌باشند. در حالی که شرکت کارگزاری صبا تأمین مالک سه واحد آپارتمان اداری به متراژ ۳۸۸ مترمربع واقع در میدان آرژانتین مورد استفاده شرکت گروه مالی صبا تأمین بوده است. از این رو با عنایت به لزوم رعایت مفاد دستورالعمل مذکور به منظور پیشگیری از محدودیت‌های دریافت مجوز توسط شرکت کارگزاری صبا تأمین به عنوان شرکت فرعی این هلدینگ، نقل و انتقال ساختمان‌های مذکور با در نظر گرفتن سود حاصل از فروش به مبلغ ۲,۳۶۰,۷۳۳ میلیون ریال در دفاتر گروه مالی صبا تأمین ثبت گردید.


پرداخت سود نقدی ذوب

سود سهام سنوات گذشته شرکت ذوب که تاکنون موفق به دریافت سود نشده اند، از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه سجام به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.


کدال سمازن | در عملکرد ۱ ماهه چقدر فروخت؟

شرکت سیمان مازندران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ مبلغ معادل ۱,۷۹۰,۸۰۴ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

سمازن با سرمایه ثبت شده ۲,۴۶۶,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ مبلغ ۱,۷۹۰,۸۰۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.


کدال انرژی | نسبت به ۹ ماهه قبل چگونه بود؟

شرکت بورس انرژی ایران در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱۹۲ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

«انرژی» با سرمایه ثبت شده ۲,۷۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۵۱۹,۲۰۳ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال پخش | در دی ماه چقدر تولید داشت؟

شرکت پخش البرز طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ مبلغ معادل ۱۶,۶۶۲,۰۷۴ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

پخش با سرمایه ثبت شده ۲,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۷۱,۵۸۷,۷۴۷ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است.


کدال نوین | ۳۳ درصد کاهش سود طی ۹ ماه

شرکت بیمه نوین در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۲ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش داشته است.

«نوین» با سرمایه ثبت شده ۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۹,۴۴۲ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال مادیرا | به سهامدارانش چقدر سهم داد؟

شرکت صنایع مادیران در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱۹ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵۰ درصد افزایش داشته است.

«مادیرا» با سرمایه ثبت شده ۱۴,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲۶۴,۳۶۴ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.

شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۵,۹۱۶,۹۳۷ میلیون ریال سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.


کدال لابسا | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

شرکت آبسال در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۵۱۷ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۲ درصد افزایش داشته است.

«لابسا» با سرمایه ثبت شده ۲,۷۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۱,۳۹۵,۱۲۴ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


براساس استانداردهای حسابداری؛ پس از تکمیل و واگذاری‌پروژه‌ها، شناسایی درآمد‌ها امکان‌پذیر است

علت رشد زیان انباشته بانک آینده در ۳۰ دی‌ماه سال جاری چیست؟

بخش عمده‌ای از دارایی‌های بانک شامل تسهیلات اعطایی و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های دریافت کننده تسهیلات می‌باشد که سرمایه‌گذاری‌های یاد شده، عمدتاً پروژه محور می‌باشند.
علت رشد زیان انباشته بانک آینده در ۳۰ دی‌ماه سال جاری چیست؟

در خصوص ابهام پیش آمده در صورت‌های مالی میان دوره‌ای 9 ماهه منتهی به 1402/09/30 بانک آینده که در سامانه کدال افشا شده است، لازم به توضیح است؛ براساس صورت وضعیت مالی دوره مالی مزبور، بخش عمده‌ای از دارایی‌های بانک شامل تسهیلات اعطایی و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های دریافت کننده تسهیلات می‌باشد که سرمایه‌گذاری‌های یاد شده، عمدتاً پروژه محور می‌باشند.

گزارشات کارشناسی ارزیابی دارایی‌های فیزیکی و سهام شرکت‌های فرعی که در سامانه کدال نیز افشا شده است، بیانگر فزونی ارزش روز دارائی‌های فیزیکی و سهام شرکت‌های فرعی بانک آینده، در مقایسه با بهای تمام شده آنها می‌باشد، لیکن براساس استانداردهای حسابداری، امکان شناسایی درآمد ناشی از افزایش ارزش مزبور وجود ندارد و درآمد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های یادشده پس از تکمیل و واگذاری، قابل شناسایی می‌باشد، در حالیکه هزینه‌های بانک از جمله هزینه سود سپرده‌ها می‌بایست به محض تحمل، شناسایی و ثبت گردد.
 
به عبارت دیگر، عدم تطابق زمانی شناسایی درآمدها و هزینه‌ها، منتج به زیان و ‌افزایش زیان انباشته بانک و ایجاد ابهام برای سهامداران و سپرده‌گذاران محترم بانک، گردیده است.

از سوی دیگر، بخش عمده‌ای از تسهیلات بانک، به شرکت‌های دارای پروژه نیمه تمام پرداخت گردیده است که سهام آن‌ها در مالکیت و دارایی‌های فیزیکی آن‌ها به عنوان تضمین تسهیلات اعطایی، در توثیق بانک می‌باشد و هیچ‌گونه ابهامی در وصول آن‌ها وجود ندارد و ذخیره مطالبات مشکوک الوصول کافی بابت آن‌ها در حساب‌ها منظور شده است. لیکن براساس تکالیف بانک محترم مرکزی ج.ا.ایران، از جمله مجوز برگزاری مجامع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بابت عملکرد سال‌های 1397 تا 1399 که در سامانه کدال نیز اطلاع‌رسانی شده است، بانک ملزم به تعدیل زیان انباشته در صورت های مالی سال‌های مزبور در مجموع به مبلغ 1،269،790میلیارد ریال، (مبلغ 696،463 میلیارد ریال بابت برگشت درآمدهای شناسایی شده و مبلغ 573،327 میلیارد ریال بابت شناسایی ذخیره مطالبات مشکوک الوصول، علاوه بر مبالغ ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول شناسایی شده درحساب‌ها) گردیده که انجام تعدیلات مزبور موجب افزایش زیان انباشته بانک شده است.

مع الوصف، تکمیل و واگذاری پروژه‌های نیمه تمام، منجر به برگشت ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول شناسایی شده، شناسایی درآمدهای شناسایی نشده تسهیلات اعطایی و درآمد ناشی از افزایش ارزش و فروش دارایی‌ها و در نتیجه اصلاح سودآوری و کاهش زیان انباشته خواهد شد.

واریز بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان سود سهام

در هفته چهارم دی امسال، بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سود جاری و سنواتی متعلق به بیش از ۳۲۵ هزار سهامدار از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان یعنی سجام واریز شد.

هفته گذشته شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار سود جاری ۶ شرکت متعلق به ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ سهامدار را شامل ۷۶۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان از طریق سجام واریز کرده‌ است.

همچنین در این مدت، پنج شرکت پلاستیران، سیمان آبیک، معدنی وصنعتی چادرملو، گروه دارویی برکت، سرمایه گذاری سپه سود سنواتی ۲۱۹ هزار و ۲۳۵ سهامدار را به مبلغ ۳۳۹ میلیارد و ۵۷۵ میلیون پرداخت کرده‌اند.

براساس آمارهای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از ابتدای امسال تا پایان هفته چهارم دی ۱۰۳ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان سود جاری و سنواتی از طریق سامانه سجام واریز شده است.


کدال حسینا | در آذرماه چقدر تولید داشت؟

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ معادل ۳,۲۰۸,۰۹۰ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ درصد رشد داشته است.

حسینا با سرمایه ثبت شده ۲,۴۹۵,۱۱۸ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۲۵,۱۷۲,۹۰۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۵ درصد رشد داشته است.


کدال خپویش | ۲۱ درصد افزایش سود طی ۹ ماه

شرکت سازه پویش در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱,۴۵۹ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

«خپویش» با سرمایه ثبت شده ۱,۷۶۴,۰۶۱ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲,۵۷۳,۱۴۷ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال ددانا | به هر سهم چقدر سود داد؟

شرکت داروسازی دانا در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۴,۸۶۷ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشته است.

«ددانا» با سرمایه ثبت شده ۲,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۱۱,۶۸۰,۵۰۷ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال داسوه | عملکرد ۹ ماهه زیر ذره بین

شرکت داروسازی اسوه در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱,۹۴۵ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد کاهش داشته است.

«داسوه» با سرمایه ثبت شده ۷۵۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۱,۴۵۸,۸۹۴ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال بفجر | در عملکرد ۱ ماهه چقدر فروخت؟

شرکت فجر انرژی خلیج فارس طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ معادل ۱۰,۲۴۴,۲۹۱ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.

بفجر با سرمایه ثبت شده ۱۹,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۹۳,۷۸۰,۹۹۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰ درصد افت داشته است.


افزایش سرمایه کدام نمادها در کدال منتشر شد؟ | مهلت استفاده از حق تقدم خرید یک نماد

افزایش سرمایه یکی از راه‌های تامین مالی به منظور توسعه و گسترش و بهبود عملکرد مالی یک شرکت است. این فرآیند برای سهامداران نیز بسیار حائز اهمیت است. امروز نیز اطلاعیه‌های متعددی در خصوص هر یک از مراحل افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده است که در این گزارش به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته ایم.

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام سیتا

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۴ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین  از مبلغ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال  (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، از محل اندوخته مبلغ ۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال)، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ لغایت تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ تعیین شده  ست.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی  شکلر

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت نیروکلر  از مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای مربوط به طرح جایگزینی الکترولایزر، اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت و تامین سرمایه در گردش ارائه گردید.

صدور مجوز افزایش سرمایه ۶۴ درصدی کهمدا

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت شیشه همدان  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۷,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی

 

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۳۰ درصدی تملت

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت تامین سرمایه بانک ملت از مبلغ ۲۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور تقویت ساختار مالی، بهبود نسبت کفایت سرمایه و جلوگیری از خروج منابع نقدی و توسعه فعالیت‌های تامین مالی و افزایش سودآوری ارائه گردید.

تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده فغدیر

پیرو تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ مبنی بر تصویب افزایش سرمایه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان  از مبلغ ۱۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور ۱-جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر ۲-مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر ۳-جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده بابت تکمیل طرح‌های در دست اجرا ۴-تامین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح گندله سازی بهاباد ۵-تامین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی، هیئت مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور ۱-جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر ۲-مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر ۳-جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده بابت تکمیل طرح‌های در دست اجرا ۴-تامین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح گندله سازی بهاباد ۵-تامین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی اقدام نماید.

آگهی ثبت افزایش سرمایه ۳۶ درصدی غزر

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۱  افزایش سرمایۀ شرکت صنعتی زر ماکارون  از مبلغ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۴,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۶۵۰۰۰۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


کدال سخزر | طی ۱۰ ماهه چقدر رشد داشت؟

شرکت سیمان خزر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ مبلغ معادل ۷۹۵,۱۶۲ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است.

سخزر با سرمایه ثبت شده ۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۷,۸۱۰,۴۱۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.


کدال وتوس | کارنامه ۱ ماهه منتشر شد

شرکت سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ معادل ۰ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده است.

وتوس با سرمایه ثبت شده ۰ میلیون ریال طی عملکرد ۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ مبلغ ۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته است.


کدال چخزر | ۱۶ درصد رشد در عملکرد ۱۰ ماهه

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ مبلغ معادل ۵۲۰,۶۲۸ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد داشته است.

چخزر با سرمایه ثبت شده ۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۴,۵۴۷,۷۹۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.


کدال قصفها | سهم این نماد را بخریم ؟

شرکت قند اصفهان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ مبلغ معادل ۱,۲۶۵,۹۲۲ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افت داشته است.

قصف‌ها با سرمایه ثبت شده ۱۹۵,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۶,۷۸۴,۰۴۲ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.


کدال لسرما | گزارش فعالیت ۱ ماهه منتشر شد

شرکت صنایع سرما آفرین ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ مبلغ معادل ۲۷۵,۴۷۷ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸۷ درصد رشد داشته است.

لسرما با سرمایه ثبت شده ۲۱۸,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۱,۷۷۳,۰۸۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.


کدال پخش | پیشنهاد افزایش سرمایه داد

پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت پخش البرز به شرح زیر می باشد:

سرمایه فعلی: ۳,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال

درصد افزایش سرمایه: ۷۹ درصد

مبلغ افزایش سرمایه: ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال

محل تامین افزایش سرمایه: سود انباشته

موضوع افزایش سرمایه: احداث مرکز توزیع جدید شیراز

:تاریخ تصویب هیئت مدیره: ۱۴۰۲/۱۱/۰۲

توضیحات:
بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


کدال قشهد | طی ۳ ماه چقدر درآمد داشت؟

شرکت شهد طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ مبلغ معادل ۲,۷۲۲,۴۹۰ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد رشد داشته است.

قشهد با سرمایه ثبت شده ۶۹۴,۸۳۲ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ مبلغ ۹,۱۶۱,۶۹۷ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد رشد داشته است.


واریز سود ۱۱ نماد در هفته آخر دی ماه | میزان واریز سود برای هر نماد چقدر بود؟

بر اساس اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مورد جزئیات واریز سود سهامداران در هفته چهارم دی ماه سال جاری حاکی از آن است که ۱۱ ناشر سود جاری و سنواتی ۳۲۵ هزار و ۱۳۶ سهامدار را که شامل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود را با حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده‌اند.

واریز سود جاری ۶ شرکت

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم دی ماه امسال، ۶ شرکت «سرمایه گذاری البرز (والبر)، داروپخش (وپخش)، داروسازی شهیدقاضی (دقاضی)، سرمایه گذاری پارس توشه (وتوشه)، مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان (واحیا)، قند تربت حیدریه (قتربت)» سود جاری ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ سهامدار که شامل ۷۶۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

والبر (سرمایه گذاری البرز): ۵۳۰ ریال

دقاضی (قاضی دارو): ۲۵۹۲ ریال

وپخش (داروپخش): ۶۴۵۲ ریال

وتوشه (سرمایه گذاری پارس توشه): ۱۸۰ ریال

واحیا (مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان): ۱۵۰۰ ریال

قتربت (قند تربت حیدریه):۱۱۰۰ ریال

واریز سود سنواتی ۵ شرکت

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم دی ماه امسال، ۵ ناشر «پلاستیران (پلاست)، سیمان آبیک (سابیک)، معدنی وصنعتی چادرملو (کچاد)، گروه دارویی برکت (برکت)، سرمایه گذاری سپه (وسپه)» سود سنواتی ۲۱۹ هزار و ۲۳۵ سهامدار که شامل ۳۳۹ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

پلاست: ۶۰۰ ریال

سابیک: ۲۴۰۰ ریال

کچاد: ۸۹۰ ریال

برکت: ۵۳۰ ریال

وسپه: ۸۰۰ ریال

 

پرداخت ۱۰۳ هزار میلیارد تومان سود

آمار‌های منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان هفته چهاری دی ماه، سود جاری و سنواتی ۷۶۱ ناشر شامل ۱۰۳ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز شده است.