اخبار مهم بورسی 27 دی
چهارشنبه 27 دی 1402

اخبار مهم بورسی 27 دی

کدال سمازن | ۴۲ درصد افزایش سود طی ۱ سال

 شرکت سیمان مازندران در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۴,۰۹۸ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است.

«سمازن» با سرمایه ثبت شده ۲,۴۶۶,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۱۰,۱۰۶,۶۱۰ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.

شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۱۰,۲۰۳,۸۲۹ میلیون ریال سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد رشد داشته است.


کدال کورز | به هر سهم چقدر سود داد؟

شرکت ورزیران در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۲۷۷ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸۹ درصد افزایش داشته است.

«کورز» با سرمایه ثبت شده ۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۵۵۴,۶۲۴ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال ثاصفا | در عملکرد ۳ ماهه چگونه بود؟

شرکت ساختمان اصفهان در دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱۸ ریال زیان شناسایی کرده است، این درحالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۱۰ ریال زیان شناسایی کرده بود.

«ثاصفا» با سرمایه ثبت شده ۱۶۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲,۹۴۹ میلیون ریال زیان شناسایی کرده است.


کدال سپید | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

 شرکت سپید ماکیان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۲,۶۲۶ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

«سپید» با سرمایه ثبت شده ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۷,۸۷۷,۴۶۵ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال سمایه | کارنامه ۹ ماهه منتشر شد

شرکت بانک سرمایه در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱۱,۴۱۳ ریال زیان شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش زیان داشته است.

«سمایه» با سرمایه ثبت شده ۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۴۵,۶۵۱,۸۸۵ میلیون ریال زیان شناسایی کرده است.


کدال بگیلان | در عملکرد ۱ ماهه چقدر فروخت؟

شرکت توسعه مسیر برق گیلان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ معادل ۸۶۱,۷۱۳ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

بگیلان با سرمایه ثبت شده ۴,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ مبلغ ۲,۵۵۷,۳۶۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.


کدال تماوند | رشد ۳۴ درصدی این نماد طی ۳ ماه

شرکت تامین سرمایه دماوند در دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ درصد، در این دوره به ازای هر سهم ۱۵۲ ریال سود محقق کرده است.

«تماوند» با سرمایه ثبت شده ۷,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲,۱۲۷,۶۸۴ میلیون ریال سود خالص شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است.

نکته مهم: در مواردی که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته باشد آهنگ رشد و یا افت سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم کم اهمیت تلقی میشود.


کدال داتام | سهامدارانش چقدر سود گرفتند؟

شرکت گروه مالی داتام در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۵ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

«داتام» با سرمایه ثبت شده ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۴۵,۰۱۳ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال شبریز | عملکرد ۹ ماهه زیر ذره بین

شبریز با سرمایه ثبت شده ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۷۵۳,۷۸۴,۰۷۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افت داشته است.

کدال حشکوه | آیا در ۹ ماهه افزایش سود داشت؟

شرکت دلیجان طلایی شکوه پارس در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱۴۱ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

«حشکوه» با سرمایه ثبت شده ۱,۷۲۶,۶۴۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲۴۳,۱۷۱ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


صبا فولاد خلیج فارس در مسیر افزایش سرمایه 809 درصدی

افزایش سرمایه صبا فولاد خلیج فارس از مبلغ 5,500,000 میلیون به مبلغ 50,000,000 میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ 44,500,000 میلیون ریال صورت می پذیرد.

نماد "فصبا" افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی و از ۵۵۰ به ۵ هزار میلیارد تومان را که از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور فروش آن در بازار سرمایه و صدور سهام جایزه برای سهامداران فعلی از محل ما به‌التفاوت صرف سهام" است در نظر می گیرد.

این تامین مالی به منظور تامین بخشی از مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای احداث واحد احیای مستقیم با ظرفیت سالیانه ۱.۷۶ میلیون تن بریکت گرم است.

مجتمع صبا فولاد خلیج فارس در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در کیلومتر ۲۰ بزرگراه شهید رجایی واقع شده و در حال بهره برداری از یک واحد مگامدول به ظرفیت یک و نیم میلیون تن بریکت گرم است.

صبا فولاد خلیج فارس مرحله به مرحله برای توسعه هدف گذاری کرده است و احداث یک واحد احیای مستقیم به ظرفیت یک میلیون و ۷۶۰ میلیون تن بریکت گرم تا سال ۱۴۰۴، احداث واحد فولادسازی و ریخته گری تختال ضخیم به ظرفیت یک و نیم میلیون تن در سال برای فاز ۳ در افق ۱۴۰۷ و تولید ۳ میلیون تن محصول نهایی با ارزش افزوده بالا در افق ۱۴۱۰ را برنامه ریزی کرده است.

به گفته احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس، پیش بینی تولید سالانه شرکت برای سال ۱۴۰۲ معادل عددی در حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که رشد چشم گیری نسبت به سال قبل تر دارد. آمار تولید فصلی نیز نشان می دهد که در سه ماهه دوم امسال ۳۷۷ هزار و ۶۳۲ تن تولید داشته است. همچنین رکورد تولید سالیانه در تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۱ یعنی ۴۷ روز مانده به پایان سال مالی با رسیدن به عدد ۸۵۷ هزار تن شکسته شد.

لازم به ذکر است که رشد 55 درصدی فروش داخلی و صادراتی"فصبا" در 9 ماهه سالجاری بر اساس گزارش کدال به ثبت رسیده است.

شرکت صبا فولاد توانست در 9 ماهه سالجاری از فروش داخلی وصادراتی درآمد 14 هزار میلیارد تومانی را به دست آورد درحالیکه این رقم در دوره مشابه سال قبل 9 هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است که این نشان از رشد 55 درصدی در سال جاری دارد.

فروش و درآمد صادراتی در 9 ماهه سالجاری رقم قابل توجهی را نشان می دهد به طوری که این رقم بیش از 4 هزار میلیارد تومان بوده و نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 38 درصدی داشته است.

همچنین این شرکت در گزارش عملکرد ماهانه خود در آذرماه نشان می دهد که از رشد درآمد فروش داخلی وصادراتی نسبت به آبان ماه برخوردار بوده است.

مجموع درآمد فروش داخلی وصادراتی "فصبا" در آذرماه 1665 میلیارد تومان است که نسبت به آبان ماه افزایش درآمد نشان می دهد.

این شرکت از فروش داخلی در آذرماه درآمدی بیش از هزار میلیارد تومانی را به دست آورده است. همچنین فروش داخلی فصبا در 9 ماهه سالجاری 10 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.


کدال وآذر | شناسایی زیان در دوره ۹ ماهه

شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۲۱ ریال زیان شناسایی کرده است، این درحالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۱۷۴ ریال سود شناسایی کرده بود.

«وآذر» با سرمایه ثبت شده ۱,۷۸۹,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۳۸,۱۹۷ میلیون ریال زیان شناسایی کرده است.