اخبار مهم بورسی 25دی
دوشنبه 25 دی 1402

اخبار مهم بورسی 25دی

اخبار مهم کدال دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ | تعلیق، افزایش سرمایه و عملکرد جذاب برای این نمادها

ادامه تعلیق نماد معاملاتی غمارگ

پیرو تعلیق نماد معاملاتی، موضوع بند ۷ ماده ۱۳ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به عدم رفع ابهام، تعلیق نماد معاملاتی به استناد تبصره ۱ ماده مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ادامه می‌یابد.


نتیجه نهایی دعوی له شرکت دبالک

باتوجه به افشای منتشر شده در خصوص رای دادگاه شکایت شرکت از بانک کارآفرین در مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۴، رای دادگاه در خصوص پرونده بانک کارآفرین موضوع بند ۴ گزارش حسابرسی اجمالی ۱۴۰۲ کاملا به نفع شرکت صادر گردید و با توجه به سپری شدن وضعیت اعتراض به مدت ۲۰ روز و عدم اعتراض به رای مزبور این رای قطعیت یافته است.


ثبت افزایش سرمایه سمگا

افزایش سرمایۀ شرکت سمگا از مبلغ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی) در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده غزر

از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی شرکت غزر که در ساعت ۱۰:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ در استان البرز، شهر ساوجبلاغ به آدرس جاده قدیم کرج - قزوین، شهر چهار باغ، ۲ کیلومتر بعد از پمپ بنزین طاووسیه، خ صنعت ۵ برگزار میگردد حضور بهم رسانند.


اطلاعات بااهمیت اخابر

افزایش تعرفه طبق مصوبه شماره ۲ جلسه شماره ۳۴۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ کمیسسون تنظیم مقررات و ارتباطات امروز ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ انجام شد.


عملکرد ۹ ماهه وکبهمن

شرکت وکبهمن در ۹ ماه منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۲؛ سود خالص هر سهم ۵۲۰ ریال که نسبت به مدت مشابه ۴۶ درصد افزایش داشته است. جمع درآمد‌های عملیاتی با افزایش ۴۶ درصد برابر با ۵,۳۳۱,۶۲۵ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۵,۱۹۵,۶۹۷ میلیون ریال رسید.


عملکرد ۹ ماهه غاذر

شرکت غاذر در ۹ ماه منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۲؛ سود خالص هر سهم ۸۴۲ ریال که نسبت به مدت مشابه ۱۶ درصد افزایش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۳۰ درصد برابر با ۵۵۱,۵۳۶ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۲۹۴,۷۵۵ میلیون ریال رسید.


کدال دامین | در آذرماه چقدر فروخت؟

شرکت داروسازی امین طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ معادل ۱,۰۰۴,۱۰۲ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افت داشته است.

دامین با سرمایه ثبت شده ۵,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۰,۲۶۸,۳۳۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.


کدال نشار | آیا برای هر سهم زیان داشت؟

شرکت کارخانجات پشمبافی افشار در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۳,۹۵۵ ریال زیان شناسایی کرده است، این درحالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۵,۷۳۳ ریال سود شناسایی کرده بود.

«نشار» با سرمایه ثبت شده ۴,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۱۵,۸۱۸ میلیون ریال زیان شناسایی کرده است.


فروش نمادهای گروه کاشی و سرامیک در آذر ماه زیر ذره بین :

کلوند رکورد فروش را شکست | فروش همه نمادها رشد داشت

در این مطلب قصد داریم تا گزارش فروش ماهانه گروه کاشی و سرامیک که شامل ۶ نماد می‌باشد را مورد بررسی قرار دهیم. عملکرد نماد‌های این گروه چگونه بود؟

بیشترین و کمترین میزان فروش در آذر ماه؟

نماد کحافظ با فروش 138.6 میلیارد تومان بیشترین میزان و کسعدی با میزان فروش 34.8 میلیارد تومان کمترین میزان فروش را در آذر ماه به خود اختصاص دادند.

بیشترین و کمترین رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته

در این گروه همه نمادها رشد فروش در آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را تجربه کردند.
کلوند در آذر ماه رشد فروش 57 درصدی را در مقایسه با آذر سال گذشته تجربه کرد و بنابراین بیشترین رشد فروش به این نماد تعلق گرفت. همچنین کساوه با 1 درصد رشد فروش در مقایسه با آذرماه سال گذشته کمترین رشد را تجربه کرد.

بیشترین رشد و اُفت در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه

کلوند با رشد 22 درصدی فروش در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه بهترین نماد بدین لحاظ لقب گرفت. همچنین فروش کترام در آذر ماه در مقایسه با میانگین فروش ۱۲ ماهه، اُفت 3 درصدی را تجربه کرد و بنابراین بدترین عملکرد را بدین لحاظ داشت.

بیشترین رشد و اُفت فروش پاییز نسبت به پاییز

در پاییز امسال فروش کلوند به میزان 63 درصد بیشتر از کل پاییز سال گذشته بوده است. کمترین رشد فروش پاییز به پاییز را نیز کساوه و کترام با 22 درصد رشد فروش داشتند.

چند نکته دیگر:

  • بهترین عملکرد در این گروه متعلق به کلوند بود.
  • کلوند در آذرماه امسال، در زمینه فروش رکوردشکنی داشت و توانست رکورد فروش را از ابتدای سال گذشته تاکنون بشکند.
  • کترام تنها نمادی بود که در مقایسه با میانگین 12 ماهه اُفت فروش را تجربه کرد.
  • کترام، کساوه، کحافظ سه نمادی بودند که در مقایسه با آبان ماه کمتر فروختند.
کلوند رکورد فروش را شکست | فروش همه نمادها رشد داشت
 

کدال غشوکو | سهامدارانش چقدر سود گرفتند؟

شرکت شوکو پارس در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۷۰۴ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

«غشوکو» با سرمایه ثبت شده ۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲۸۱,۴۷۸ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال غبهار | در عملکرد ۹ ماهه چگونه بود؟

شرکت کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱,۷۴۷ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش داشته است

«غبهار» با سرمایه ثبت شده ۳۸۸,۰۳۹ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۶۷۷,۹۴۹ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال وتوسکا | کارنامه ۹ ماهه منتشر شد

شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱,۳۱۳ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۳ درصد افزایش داشته است.

«وتوسکا» با سرمایه ثبت شده ۸۳۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۱,۰۸۹,۶۹۱ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


افزایش سرمایه کدام نماد‌ها در کدال منتشر شد | سرمایه نماد عرضه اولیه ۴۳۵ درصد افزایش یافت

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی سنوین

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین از مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور بهبود وضعیت ساختار مالی، حفظ و افزایش عملیات جاری و جلوگیری از خروج منابع نقدی که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.


نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده وپخش

پیرو افزایش سرمایه شرکت هلدینگ داروپخش از مبلغ ۳,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۸,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده به شرح جدول ذیل ارائه می‌گردد.

 
افزایش سرمایه کدام نماد‌ها در کدال منتشر شد | سرمایه نماد عرضه اولیه ۴۳۵ درصد افزایش یافت

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۴۳۵ درصدی نیان

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۸ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت نیان الکترونیک از مبلغ ۲۶۶,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۴۲۷,۳۵۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار‌های مالی ارائه گردید.


آگهی ثبت افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی فکمند

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱  افزایش سرمایۀ شرکت گسترش قطعه سازی کمند  از مبلغ ۷۶,۶۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۳۸۳,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۳۰۶۴۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۱۱۱ درصدی پاسا

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت ایران یاسا تایر و رابر از مبلغ ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اجرای طرح توسعه فاز سوم پروژه توسعه تایر‌های نسل دوم ارائه گردید.


صدور مجوز افزایش سرمایه ۸۰ درصدی پلاست

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت کارخانجات تولیدی پلاستی ران  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی


صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی وارس

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه گذاری ارس صبا  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر


آگهی ثبت افزایش سرمایه ۴۴ درصدی خکار

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۶  افزایش سرمایۀ شرکت ایرکا پارت صنعت  از مبلغ ۳,۴۵۹,۹۱۹ میلیون ریال به‌مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۱۵۴۰۰۸۱ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


کدال تکنار | عملکرد ۹ ماهه زیر ذره بین

شرکت مجتمع معادن مس تکنار در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۴۰۳ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد کاهش داشته است.

«تکنار» با سرمایه ثبت شده ۶۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲۴,۱۵۷ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال وکبهمن | به هر سهم چقدر سود داد؟

شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۵۲۰ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است.

«وکبهمن» با سرمایه ثبت شده ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۵,۱۹۵,۶۹۷ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال البرز | در عملکرد ۹ ماهه چگونه بود؟

شرکت بیمه البرز در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۶۰۱ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.

«البرز» با سرمایه ثبت شده ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲۱,۰۲۲,۸۵۲ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.