اخبار مهم بورسی 30 دی
شنبه 30 دی 1402

اخبار مهم بورسی 30 دی

اخبار مهم کدال | خبرهای مهم برای سهامداران بورس، فرابورس، کالا و شپنا

عملکرد ۹ ماهه بورس (حسابرسی نشده)

شرکت بورس در ۹ ماه منتهی به 1402/۹/30؛ سود خالص هر سهم ۲۰۹ ریال که نسبت به مدت مشابه ۱۳۰ درصد افزایش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۷۱ درصد برابر با ۵,۶۹۲,۷۳۱ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۳,۸۰۷,۵۱۱ میلیون ریال رسید.


پرداخت سود نقدی پالایش

آن دسته از سهامداران حقیقی نماد پالایش که در سجام ثبت نام نکرده اند یا حساب آنان اشکال داشته، می‌توانند در تاریخ اول بهمن ماه ۱۴۰۲ به شعب بانک اقتصاد نوین برای دریافت سود مراجعه نمایند.


عملکرد ۳ ماهه شجم (حسابرسی نشده)

شرکت شجم در ۳ ماه منتهی به 1402/۹/30؛ سود خالص هر سهم ۳۴۳ ریال که نسبت به مدت مشابه ۸۶ درصد افزایش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۸۴ درصد برابر با ۲,۸۱۵,۱۵۳ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۲,۲۳۱,۵۸۶ میلیون ریال رسید.


پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شنفت

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شنفت از مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور جلوگیری از خروج نقدینگی، اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی بند ف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


صدور مجوز افزایش سرمایه پارسان

در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت پارسان (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه به مبلغ ۸۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.


عملکرد ۶ ماهه فارس (حسابرسی نشده)

شرکت فارس در ۶ ماه منتهی به 1402/۹/30؛ سود خالص هر سهم ۲۹ ریال که نسبت به مدت مشابه ۶۸ درصد کاهش داشته است. جمع درآمد‌های عملیاتی با کاهش ۹۶ درصد برابر با ۹۷,۶۶۸ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۱۴,۴۰۳,۲۹۶ میلیون ریال رسید.


اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره انتخاب

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی و خدمات مالی ارقام نگر آریا) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة انتخاب مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۵۳,۳۴۰,۶۰۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده تاصیکو

پیرو افزایش سرمایه شرکت تاصیکو از مبلغ ۳۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۶۷,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سایر اندوخته ها، خالص وجوه ناشی از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده به مبلغ ۱,۲۸۱,۵۵۰,۴۲۰,۶۴۶ ریال و مبلغ متعلق به هر حق تقدم ۷,۴۴۸ ریال می‌باشد.


صورتجلسه افزایش سرمایه وبهمن

پیرو مصوبه اخذ هیات مدیره شرکت مبنی بر بررسی افزایش سرمایه شرکت وبهمن از محل سود انباشته، گزارش توجیهی افزایش سرمایه از مبلغ 14,000میلیارد ریال به22,000 میلیارد ریال از محل سود انباشته و با هدف اصلاح ساختار مالی توسط مدیرعامل شرکت ارائه شد. هیات مدیره پس از بحث و بررسی گزارش مذکور را تایید و مقرر نمود پیگیری‌های لازم جهت اخذ نظر حسابرس شرکت و طی فرایند افزایش سرمایه صورت گیرد.


عملکرد ۹ ماهه دماوند (حسابرسی نشده)

شرکت دماوند در ۹ ماه منتهی به 1402/۹/30؛ سود خالص هر سهم ۱,۳۳۸ ریال که نسبت به مدت مشابه ۵۲ درصد افزایش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۴۷ درصد برابر با ۹,۴۰۴,۰۲۱ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۷,۳۸۷,۹۹۵ میلیون ریال رسید.


عملکرد ۹ ماهه تبرک (حسابرسی نشده)

شرکت تبرک در ۹ ماه منتهی به 1402/۹/30؛ سود خالص هر سهم ۱۰۷ ریال که نسبت به مدت مشابه ۵۲۹ درصد افزایش داشته است. جمع درآمد‌های عملیاتی با افزایش ۱۵۱ درصد برابر با ۳۸۹,۵۶۹ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۲۳۸,۰۲۶ میلیون ریال رسید.


عملکرد ۳ ماهه شپدیس (حسابرسی نشده)

شرکت شپدیس در ۳ ماه منتهی به 1402/۹/30؛ سود خالص هر سهم ۸,۳۴۴ ریال که نسبت به مدت مشابه ۳۶ درصد کاهش داشته است. سود ناخالص با کاهش ۳۶ درصد برابر با ۴۸,۸۷۱,۰۰۶ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۵۰,۰۶۲,۷۷۷ میلیون ریال رسید.


عملکرد ۹ ماهه فرابورس (حسابرسی نشده)

شرکت فرابورس در ۹ ماه منتهی به 1402/۹/30؛ سود خالص هر سهم ۲۴۵ ریال که نسبت به مدت مشابه ۱۶ درصد افزایش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۷۱ درصد برابر با ۳,۱۷۰,۵۰۹ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۲,۵۶۷,۳۳۷ میلیون ریال رسید.


عملکرد ۹ ماهه کالا (حسابرسی نشده)

شرکت کالا در ۹ ماه منتهی به 1402/۹/30؛ سود خالص هر سهم ۵۰۵ ریال که نسبت به مدت مشابه ۵۸ درصد افزایش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۶۹ درصد برابر با ۶,۴۲۰,۴۱۵ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۶,۸۶۶,۰۵۹ میلیون ریال رسید.


عملکرد ۹ ماهه شپنا (حسابرسی نشده)

شرکت شپنا در ۹ ماه منتهی به 1402/۹/30؛ سود خالص هر سهم ۱,۴۹۲ ریال که نسبت به مدت مشابه ۲۹ درصد افزایش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۱۷ درصد برابر با ۳۷۹,۸۸۳,۳۳۳ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۳۳۸,۷۸۶,۳۳۶ میلیون ریال رسید.


لیست سودده ترین و زیان‌ده ترین شرکت ها در هفته آخردی | بازدهی مثبت این نماد در چند هفته متوالی

 
شاخص کل در پایان هفته سوم دی ماه روی عدد ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد قرار داشت، اما با پایان یافتن هفته چهارم دی ماه مشخص گردید که در این هفته با رشد ۰.۶۹ درصدی همراه بود و به ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار واحد رسید. در هفته آخر دی ماه، کدام نماد‌ها بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند؟
 
رشد قیمت دلار در نیمه نخست هفته و ورود به کانال ۵۳ هزار تومانی، بازار سهام در مسیر صعودی آغاز به کار کرد، اما در نهایت، در آخرین روز معاملاتی هفته با فضای اصلاحی به پایان رساند و در معاملات امروز چهارشنبه بیستم‌وهفتم دی‌ماه؛ شاخص کل بورس با افت ٩٩٠ واحدی به ارتفاع ٢ میلیون و ١٨۵ هزار و ٩٧٩ واحد رسید.

شاخص کل بورس در چهارمین هفته دی‌ماه، از سطح دو میلیون و ۱۷۰ هزار واحدی به ارتفاع دو میلیون و ۱۸۵ هزار واحدی رسید و بازدهی ۰.۷ درصدی ثبت کرد.  

این هفته تقاضا سرمایه گذاران برای نماد‌های صادراتی و دلاری بیشتر بود و نماد‌های کوچک کم توجه بودند و شاخص هم‌وزن بازدهی منفی ثبت کرد، اما چهارشنبه ۲۷ دی ۶۹۸ واحد مثبت را ثبت کرد و در کل شاخص هم‌وزن در این هفته از ۷۶۳ هزار و ۲۰۰ واحد به ۷۶۲ هزار و ۳۴۰ واحد رسید و بازدهی منفی ۰.۱۱ درصدی ثبت کرد.

مقایسه بازدهی شاخص کل و شاخص هم وزن در هفته چهارم دی ماه گویای این است که قیمت سهام شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز بورسی رشد کردند و سهام شرکت‌های کوچک بورسی کاهش قیمت را تجربه کردند.

در هفته چهارم دی ماه، کدام نماد‌ها بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند؟

سوده‌ترین نماد‌های این هفته

در هفته آخر دی ماه نماد‌های نخریس، آباد، داتام، پارسیان، حآسا، کباده، تمحرکه، وحافظح، خکاوه، شرنگی بیشترین بازدهی را در میان نماد‌های دیگر داشتند.

نماد تازه عرضه اولیه شده نخریس، داتام و نماد آباد با ۲۱ درصد رشد بالاترین بازدهی را در میان باقی نماد‌ها داشتند، در رتبه دوم نماد پارسیان با ۱۸ درصد افزایش قرار داشت. حاسا، کباده با ۱۶ درصد رشد در مقام سوم قرار گرفتند. تمحرکه با ۱۴ درصد رشد به تنهایی در رده چهارم و نماد‌های وحافظح، خکاوه و شرنگی با ۱۳ درصد در رتبه‌های بعدی با بیشترین بازدهی برای سهامداران خود قرار گرفتند.

نکته قابل توجه این بود که نماد‌های عرضه اولیه هم این هفته باز هم در صدر پربازده‌ها بودند و نماد نخریس برای دو هفته متوالی برای سهامداران خود بازدهی مثبت به همراه داشت.

زیان ده‌ترین نماد‌های هفته چهارم دی ماه

در طرف مقابل نماد‌هایی نیز بودند که بازدهی منفی را برای سهامداران خود داشتند.

اما زیان ده‌ترین نماد‌های این هفته عبارت بودند از:

فصبا، کتوکا، شفارس، خاذین، رفاه، خفنر، ثجوان، فنوال، ثغرب، بهیر

نماد تازه وارد فصبا در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم اُفت ۱۴ درصدی را تجربه کردد تا در صدر زیان ده‌ترین نماد این هفته قرار گیرد. بعد از آن کتوکا با منفی ۱۳ درصد به تنهایی در رتبه دوم و شفارس با منفی ۱۲ درصد بازدهی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و نماد‌های خاذین، رفاه، خفنر هم در رتبه چهارم با ۱۰ درصد منفی مشاهده شد و در رتبه آخر ۴ نماد ثجوان، فنوال، ثغرب و بهیر قرار گرفتند که بازدهی منفی ۹ درصدی را برای سهامداران خود داشتند.

در زیر فهرست سودده‌ترین و زیان ده‌ترین نماد‌ها را بر روی نمودار ملاحظه می‌کنید.

لیست سودده ترین و زیان‌ده ترین شرکت ها در هفته چهارم دی | بازدهی مثبت این نماد در چند هفته متوالی
 

فروش نمادهای گروه لوازم خانگی در آذر ماه زیر ذره بین :

لپارس ضعیف ترین عملکرد فروش | لبوتان و بشهاب خوب فروختند | اُفت شدید فروش انتخاب در مقایسه با ماه های قبل

بیشترین و کمترین میزان فروش در آذر ماه؟

نماد لبوتان با فروش 786.5 میلیارد تومان بیشترین میزان و لپارس با میزان فروش 1.2 میلیارد تومان کمترین میزان فروش را در آذر ماه به خود اختصاص دادند.

بیشترین و کمترین رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته

بشهاب در آذر ماه رشد فروش 50 درصدی را در مقایسه با آذر سال گذشته تجربه کرد و بنابراین بیشترین رشد فروش به این نماد تعلق گرفت. همچنین لپارس با اُفت 82 درصدی فروش آذر ماه بدترین عملکرد را داشت.

بیشترین رشد و اُفت در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه

بشهاب با رشد 38 درصدی فروش در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه بهترین نماد بدین لحاظ لقب گرفت. همچنین فروش لپارس در آذر ماه در مقایسه با میانگین فروش ۱۲ ماهه، اُفت 88 درصدی را تجربه کرد و بنابراین بدترین عملکرد را بدین لحاظ داشت.

بیشترین رشد و اُفت فروش پاییز نسبت به پاییز

در پاییز امسال فروش لابسا به میزان 95 درصد بیشتر از کل پاییز سال گذشته بوده است. همچنین بدترین عملکرد بدین لحاظ به نماد لپارس با 70 درصد اُفت فروش در مقایسه با پاییز پارسال تعلق داشته است.

چند نکته دیگر:

  • بدترین عملکرد فروش مربوط به لپارس بوده است. 
  • بشهاب در بین نمادهای گروه بهترین عملکرد را به لحاظ فروش داشت.
  • در آذر ماه در مقایسه با آذرماه سال گذشته چهار نماد اُفت فروش و چهار نماد رشد فروش را تجربه کردند.
  • بجز بشهاب و لبوتان فروش باقی نمادها در مقایسه با میانگین 12 ماهه اُفت داشت.
  • فروش انتخاب، لسرما و لپارس در همه بازه های زمانی قابل مقایسه در جدول زیر، اُفت داشتند.
  • بشهاب برای سومین ماه یک روند صعودی فروش را تجربه کرد و لبوتان برعکس بود.
  • انتخاب در مقایسه با ماه های گذشته در فروش یک اُفت شدید را تجربه کرد.
  • لپارس برای چندمین ماه کمترین میزان فروش را داشت.

فروش نمادهای گروه کاغذ و چاپ در آذر ماه زیر ذره بین :

چکارن بدترین عملکرد را داشت | رشد فروش در لطیف | اُفت فروش شدید در چافست

بیشترین و کمترین میزان فروش در آذر ماه؟

نماد چکاپا با فروش 117 میلیارد تومان بیشترین میزان و چافست با میزان فروش 12.5 میلیارد تومان کمترین میزان فروش را در آذر ماه به خود اختصاص دادند.

بیشترین و کمترین رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته

لطیف در آذر ماه رشد فروش 46 درصدی را در مقایسه با آذر سال گذشته تجربه کرد و بنابراین بیشترین رشد فروش به این نماد تعلق گرفت. همچنین چکارن با اُفت 35 درصدی فروش آذر ماه بدترین عملکرد را داشت.

بیشترین رشد و اُفت در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه

لطیف با رشد 44 درصدی فروش در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه بهترین نماد بدین لحاظ لقب گرفت. همچنین فروش چافست در آذر ماه در مقایسه با میانگین فروش ۱۲ ماهه، اُفت 79 درصدی را تجربه کرد و بنابراین بدترین عملکرد را بدین لحاظ داشت.

بیشترین رشد و اُفت فروش پاییز نسبت به پاییز

در پاییز امسال فروش لطیف به میزان 13 درصد بیشتر از کل پاییز سال گذشته بوده است. همچنین بدترین عملکرد بدین لحاظ به نماد چافست با 46 درصد اُفت فروش در مقایسه با پاییز پارسال تعلق داشته است.

چند نکته دیگر:

  • بدترین عملکرد فروش مربوط به چکارن و چافست بوده است. 
  • لطیف در بین نمادهای گروه بهترین عملکرد را به لحاظ فروش داشت.
  • در آذر ماه به جز لطیف، فروش باقی نمادها نسبت به میانگین فروش 12 ماهه اُفت داشت.
  • در رشد فروش پاییز به پاییز، فروش چکارن و چافست اُفت عجیبی را تجربه کرده است.
  • لطیف رکورد فروش را از ابتدای سال جاری تاکنون شکست.
  • معمولا در مهر تا آذر با توجه به نوع خدمات و تولید چافست، فروش این نماد اُفت دارد اما امسال اُفت بدتری را در فروش داشته است.
چکارن بدترین عملکرد را داشت | رشد فروش در لطیف | اُفت فروش شدید در چافست

کدال خکاوه | در آذر ماه چقدر تولید داشت؟

شرکت سایپا دیزل طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ معادل ۱,۶۲۸,۶۷۶ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افت داشته است.

خکاوه با سرمایه ثبت شده ۲,۶۳۵,۷۱۳ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۳۳,۶۸۶,۷۵۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

کدال سمگا | کارنامه ۹ ماهه منتشر شد

شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ درصد، در این دوره به ازای هر سهم ۱۳۶ ریال سود محقق کرده است.

«سمگا» با سرمایه ثبت شده ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲,۷۲۵,۸۸۶ میلیون ریال سود خالص شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته ۷۹ درصد رشد داشته است.

نکته مهم: در مواردی که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته باشد آهنگ رشد و یا افت سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم کم اهمیت تلقی میشود.


کدال شلعاب | رشد ۲۷۶ درصدی طی ۹ ماه

شرکت لعابیران در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۹۶۰ درصد، در این دوره به ازای هر سهم ۵۴ ریال سود محقق کرده است.

«شلعاب» با سرمایه ثبت شده ۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۳۴۲,۰۱۹ میلیون ریال سود خالص شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته ۲۷۶ درصد رشد داشته است.

نکته مهم: در مواردی که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته باشد آهنگ رشد و یا افت سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم کم اهمیت تلقی میشود.


کدال سدور | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

شرکت سیمان دورود در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱,۱۲۱ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸۳ درصد افزایش داشته است.

«سدور» با سرمایه ثبت شده ۶۴۱,۶۹۷ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۷۱۹,۱۳۳ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال شبریز | سهامدارانش چقدر سود گرفتند؟

شرکت پالایش نفت تبریز در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱,۶۰۳ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

«شبریز» با سرمایه ثبت شده ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۴۸,۰۸۹,۰۰۶ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال وایرانیان | طی ۹ ماه چقدر سود داشت؟

شرکت سرمایه گذاری ایرانیان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۷,۹۸۴ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴۹ درصد افزایش داشته است.

«وایرانیان» با سرمایه ثبت شده ۳,۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲۸,۷۴۳,۶۰۶ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال ومدبران | در عملکرد ۹ ماهه چگونه بود؟

شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۶۴۱ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است.

«ومدبران» با سرمایه ثبت شده ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۷,۰۵۵,۲۸۶ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال گشان | به هر سهم چقدر سود داد؟

شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۳,۰۱۰ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸۴ درصد افزایش داشته است.

«گشان» با سرمایه ثبت شده ۱,۴۸۵,۵۴۴ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۴,۴۷۱,۲۵۱ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال خبازرس | پیشنهاد افزایش سرمایه داد

پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه اصلاحیه شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران به شرح زیر می باشد:

سرمایه فعلی: ۱۵۰,۰۰۰ میلیون ریال

درصد افزایش سرمایه: ۲۰۰ درصد

مبلغ افزایش سرمایه: ۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال

محل تامین افزایش سرمایه: مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

موضوع افزایش سرمایه: سرمایه درگردش

تاریخ تصویب هیئت مدیره: ۱۴۰۲/۰۹/۱۵

دلایل اصلاح:احتراما باستحضار می‌رساند با توجه به نظر حسابرس محترم شرکت گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت بازرسی مهندسی وصنعتی ایران اصلاح شده است.

توضیحات:
بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.جزییات افزایش سرمایه چند نماد | این نماد افزایش سرمایه ۲۵۵۰ درصدی را ثبت نمود.


ثبت افزایش سرمایه ۵۷ درصدی فاما

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۲  افزایش سرمایۀ شرکت صنعتی آما  از مبلغ ۳,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۵,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی خلنت

 گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت تولیدی لنت ترمز ایران  از مبلغ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج سرمایه در گردش که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.


ثبت افزایش سرمایه ۲۵۵۰ درصدی سخاش

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸  افزایش سرمایۀ شرکت سیمان خاش از مبلغ ۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۵,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۴۴,۱۵۲ میلیون ریال، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مبلغ ۵,۰۵۵,۸۴۸ میلیون ریال و میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام باران

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت بیمه زندگی باران  از مبلغ ۱,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال  (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۹۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، از محل سود انباشته مبلغ ۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال) مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ لغایت تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ تعیین شده  ست.


اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۵۰ درصدی کاما

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت باما از مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی ارائه گردید.


پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۹۲ درصدی بشهاب

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت لامپ پارس شهاب از مبلغ ۷۲۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور ۱- اصلاح ساختار مالی شرکت. ۲- بهره¬مند شدن از معافیت مالیاتی موضوع بند "ها" تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور. ۳- افزایش توان مالی و نقدینگی شرکت. ۴- تسهیل عملیات نقل و انتقال سهام شرکت در بازار بورس و اوراق بهادار؛ که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.


پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۵ درصدی شنفت

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت نفت پارس از مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور جلوگیری از خروج نقدینگی، اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی بند ف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.


صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی پارسان

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۴۰,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۸۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۸۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۸۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده مربوط به تحصیل سرمایه گذاری‌های جدید و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر


اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۶۳ درصدی انتخاب

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان از مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۵۳,۳۴۰,۶۰۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی ارائه گردید.


نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده تاصیکو

پیرو افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین از مبلغ ۳۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۶۷,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سایر اندوخته‌ها نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده به شرح جدول ذیل ارائه می‌گردد.

جزییات افزایش سرمایه چند نماد | این نماد افزایش سرمایه ۲۵۵۰ درصدی را ثبت نمود


در گزارش عملکرد بانک دی در کدال اعلام شد،

رشد درآمد قابل توجه بانک دی در آذرماه

به گزارش بخش تحلیلی نبض بورس، بانک دی با نماد "دی" در بورس، گزارش عملکرد ماهانه منتهی به 30 آذر 1402 را در کدال منتشر کرد و این درآمد محقق شده از مجموع درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری ها، سرمایه گذاری و کارمزد بوده است.

بر اساس این گزارش، درآمد آذرماه از مجموع گزینه های مذکور 200 میلیارد تومان است درحالیکه در آبان ماه این رقم 177 میلیارد تومان گزارش شده است که نشان از رشد نزدیک به 13 درصدی دارد.

مجموع درآمد سپرده گذاری ها بیشترین میزان درآمد این بانک در آذرماه به میزان 12 هزار درصد گزارش می شود. این بانک در آبان ماه از سپرده گذاری ها نزدیک به 10 میلیون تومان درآمد شناسایی کرده است که این رقم در آذرماه به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است.

بانک دی از کارمزد نیز درآمد 2 هزار درصدی در آذرماه شناسایی کرده است این رقم در آبان ماه 876 میلیون تومان بوده درحالیکه در اذرماه به 18 میلیارد تومان رسیده است.

درآمد سرمایه گذاری های بانک دی نیز گزینه بعدی درآمد بانک دی است که درآمدی معادل 7 میلیارد تومان در بازه یک ماهه آبان ماه بوده درحالیکه در آذرماه این به رقمی 44 میلیارد تومان می رسد و رشد 532 درصدی را ثبت می کند.

مجموع سود سپرده گذاری بانک دی در 9 ماهه سالجاری نیز 552  میلیارد تومان گزارش می شود و بیشترین سود مربوط به سپرده گذاری بلند مدت دوساله با رقم 298 میلیارد تومان است.


کدال ختراک | سهامدارانش چقدر سود گرفتند؟

شرکت ریخته گری تراکتور سازی ایران در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۲۴۷ درصد، در این دوره به ازای هر سهم ۴۲۰ ریال سود محقق کرده است.

«ختراک» با سرمایه ثبت شده ۶,۳۳۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲,۶۵۸,۶۲۵ میلیون ریال سود خالص شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

نکته مهم: در مواردی که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته باشد آهنگ رشد و یا افت سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم کم اهمیت تلقی میشود.


کدال ونیرو | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

شرکت نیرو سرمایه در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۳۹ ریال زیان شناسایی کرده است، این درحالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۲۵ ریال زیان شناسایی کرده بود.

«نیرو» با سرمایه ثبت شده ۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۵,۲۴۶ میلیون ریال زیان شناسایی کرده است.


کدال کیمیاتک | در عملکرد ۹ ماهه چه کرد؟

شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیا تک در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۵۰ درصد، در این دوره به ازای هر سهم ۱,۱۷۰ ریال سود محقق کرده است.

«کیمیاتک» با سرمایه ثبت شده ۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۷,۰۱۷,۶۹۴ میلیون ریال سود خالص شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

نکته مهم: در مواردی که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته باشد آهنگ رشد و یا افت سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم کم اهمیت تلقی میشود.


کدال کسرام | ۱۸۸ درصد رشد در گزارش تلفیقی

شرکت پارس سرام در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۱۹۹ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۷ درصد افزایش داشته است.

«کسرام» با سرمایه ثبت شده ۹۸۱,۲۴۹ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ مبلغ ۱۹۵,۱۸۱ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.

شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۱۹۰,۱۸۰ میلیون ریال سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۸ درصد رشد داشته است.


کدال تپکو | عملکرد ۹ ماهه بررسی شد

شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۲۰ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

«تپکو» با سرمایه ثبت شده ۲۱,۱۲۱,۸۹۴ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۴۳۱,۵۳۲ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال درازی | ۱ درصد کاهش سود نسبت به قبل

شرکت پخش رازی در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱,۶۴۱ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱ درصد کاهش داشته است.

«درازی» با سرمایه ثبت شده ۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۱,۶۴۰,۶۳۱ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال وآذر | شناسایی زیان در دوره ۹ ماهه

شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۲۱ ریال زیان شناسایی کرده است، این درحالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۱۷۴ ریال سود شناسایی کرده بود.

«وآذر» با سرمایه ثبت شده ۱,۷۸۹,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۳۸,۱۹۷ میلیون ریال زیان شناسایی کرده است.


کدال فایرا | به ازای هر سهم چقدر سود داد؟

شرکت آلومینیوم ایران در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۲۹۴ درصد، در این دوره به ازای هر سهم ۶۹۷ ریال سود محقق کرده است.

«فایرا» با سرمایه ثبت شده ۳۷,۹۶۵,۰۷۴ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۲۶,۴۶۹,۲۴۶ میلیون ریال سود خالص شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است

نکته مهم: در مواردی که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته باشد آهنگ رشد و یا افت سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم کم اهمیت تلقی میشود.


کدال شصف‌ها | درعملکرد ۹ ماهه چقدر سود داد؟

شرکت پترو شیمی اصفهان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۲۰,۹۵۴ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۳ درصد افزایش داشته است.

«شصفها» با سرمایه ثبت شده ۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۶,۲۸۶,۲۸۰ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۱۲ درصدی کرازی

 اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی  از مبلغ ۲۹,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور تقویت بنیه شرکت و جلوگیری از خروج نقدینگی و همچنین استفاده از فرصت‌های مالیاتی دیده شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه  گردید.


صدور مجوز افزایش سرمایه ۳۲ درصدی مادیرا

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت صنایع مادیران  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۱۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۴,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۴,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۴,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر


صدور مجوز افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی معیار

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی، انجام سرمایه گذاری‌های جدید و پیشگیری از خروج وجه نقد


اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۴۳ درصدی کایزد

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه  شرکت فرانسوز یزد از مبلغ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج سرمایه گذاری‌های انجام شده و جلوگیری از خروج نقدینگی به منظور بهبود وضعیت سرمایه در گردش و استفاده از معافیت مالیاتی ارائه گردید.


تمدید مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه همراه

با عنایت به اتمام مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه شماره DPM-IOP-۰۲A-۱۴۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ و موافقت سازمان بورس واوراق بهادار مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه  شرکت ارتباطات سیار ایران  به مدت ۳۰ روز و تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ تمدید گردید


اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۱۹۵ درصدی فخاس

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت مجتمع فولاد خراسان از مبلغ ۲۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۶۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور جهت تکمیل پروژه‌های سرمایه‌ای در دست اجرا، تامین وجوه مورد نیاز جهت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان (شرکت فرعی)، جبران بازیافت مخارج انجام شده سنوات قبل و اصلاح ساختار مالی ارائه  گردید.


صدور مجوز افزایش سرمایه ۵۳ درصدی دکوثر

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت داروسازی کوثر  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی