برنا باتری وارد فرابورس شد
دوشنبه 14 اسفند 1402

برنا باتری وارد فرابورس شد

با درج نماد در بازار دوم معاملات بورس:

شرکت ۵۰۰ میلیارد تومانی در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی ایستاد/ مشخصات

شرکت برنا باتری با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام بایستد.
 
 به گزارش "روابط عمومی کارگزاری بانک صادرات ایران" به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، شرکت برنا باتری پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۳ اسفند با نماد "خبرنا" در گروه خودرو و ساخت قطعات به عنوان دویست و چهارمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام شامل ۵ درصد کشف قیمت، ۱۵ درصد عرضه عمومی و اختصاص ۵ درصد به بازارگردان بایستد.
 

معرفی شرکت

بر اساس این گزارش و طبق بررسی‌های بورس پرس، شرکت برنا باتری ۳۱ خرداد سال ۶۹ به صورت سهامی خاص تاسیس و ۳ تیر سال ۶۹ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری اصفهان تحت نام شرکت سنگ فیبری اصفهان به ثبت رسید. پس از تغییر نام در دو شهریور سال ۷۲ به شرکت برنا باتری در مجمع فوق العاده ۲۳ خرداد سال ۸۳ به شرکت سهامی عام تبدیل شد و از ۱۹ تیر سال ۸۵ شروع به بهره‌برداری کرد.
 
گروه برنا باتری شامل شرکت‌ برنا باتری و شرکت‌های فرعی ماشین سازی نور، باتری سحر صنعت و قطعه سازان برنا است. مرکز اصلی شرکت در اصفهان و محل فعالیت اصلی در شهرک صنعتی سه راهی مبارکه واقع است.
 

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۵۰۴ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. مسعود صرامی با ۳۶.۳۸ درصد، مهریه ملک‌پور تهرانی با ۲۶ درصد، عباس سید مقیم با ۸.۲۲ درصد، اصغر صفاپور با ۶.۵ درصد، سمیرا و سحر صرامی هر کدام با ۵.۵۸ درصد و صدف صرامی ۵.۵۷ درصد سهام را در اختیار دارند.
 
شرکت برنا باتری تولید کننده انواع باتری‌های سرب - اسیدی استارت با ظرفیت نامی ۳۵ تا ۲۰۰ آمپر ساعت است. فناوری مورد استفاده در ساخت این باتری اکسپندد متال با آلیاژ سرب - کلسیمی است که این فناوری منجر به تولید باتری‌ها از نوع MF بدون نیاز به نگهداری) و LM (نیاز به مراقبت کم) شده که البته رویکرد شرکت به سمت تولید باتری‌های MF است.
 
در هر دو نوع باتری از صفحات سرب - کلسیم/ کلسیم استفاده می‌شود. باتری‌های بدون نیاز به مراقبت دارای عمری طولانی‌تر، شارژ سریع‌تر، مقاومت بیشتر در برابر شارژ بیش از حد، کاهش خوردگی ترمینال‌ها و زمان مجاز جهت نگهداری کالا به مدت طولانی‌تر هستند اما در برابر عیوب ناشی از دشارژ عمیق به دلیل افزایش ریزش مواد فعال صفحات، سریع‌تر از کار می‌افتد.
 

معرفی انواع محصولات

شرکت برنا باتری دارای تنوع محصولی به اندازه ۲۷۸ نوع محصول است که در سه دسته‌بندی اصلی خلاصه می‌شود. باتری‌های مرتبط به خودروهای سبک در قالب ۱۶۴ نوع محصول از ۳۵ تا ۸۰ آمپر به مشتریان ارائه می‌شود. ایجاد تنوع بسیار در برندهای شرکت به دلیل توزیع کالا در محدوده جغرافیایی خاص و به جهت جلوگیری از نوسان نرخ در بازار صورت می‌گیرد. به گونه‌ای که ممکن است یک برند باتری را در سطح استان نتوان با نرخ‌های متفاوت توزیع کرد و بازی با نرخ امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل ارسال کالا به شهرستان‌های دیگر با برندهای متفاوت و تعدیل نرخ با شرایط پرداخت متفاوت صورت می‌پذیرد.
 
باتری‌های مرتبط به خودروهای سنگین در قالب ۸۵ نوع محصول از ۸۸ تا ۲۰۰ آمپر به مشتریان ارائه می‌شود. محصولات نیمه ساخته هم از جمله قطعات پلاستیکی پوسته باتری، قطعات پلاستیکی داخلی باتری، قطعات پلاستیکی جانبی، قطعات سربی، الکترولیت‌ها در قالب ۲۹ نوع محصول تولید شده و در تولید انواع باتری به کار برده می‌شود.
 

فرایند واردات مواد اولیه

 
تعدادی از قطعات و لوازم و مواد اولیه ساخت باتری مستلزم ورود کالا از مبادی خارجی است که در این ارتباط همچون بقیه تولید کنندگان مشکلات مربوط به وجود داشته و هر روز با سختی‌های بیشتری مواجه می‌شود و موارد مورد نیاز عموماً به صورت واسطه از طریق یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس قابل دسترسی و تامین است که اکنون پس از ثبت سفارش برای تخصیص ارز و اجازه ورود کالا ارزش هم ارز ریالی از طریق صرافی‌های مورد تایید بانک مرکزی و با عاملیت یکی از بانک‌ها تامین و پرداخت و سپس از طریق کشور ثالث انتقال کامل وجه کالا صورت گرفته و در صورتی که ممنوعیتی برای آن کالا تعریف نشده باشد اقدام به واردات کالا صورت می‌گیرد.
 

رقبای مهم داخلی و سهم بازار

 

صورت سود و زیان ۵ سال مالی اخیر

 
 

طرح توسعه

شرکت برنا باتری به منظور توسعه سبد محصولی و افزایش ظرفیت تولیدی، طرح راه‌اندازی کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۴۵ میلیون آمپر را در نظر گرفته است.




دانلود فایل