اخبار مهم بورسی 18 بهمن
چهارشنبه 18 بهمن 1402

اخبار مهم بورسی 18 بهمن

اخبار مهم کدال | خبرهای مهم برای سهامداران فولاد، ارفع، شبندر و پترول


آگهی ثبت افزایش سرمایه قیستو

افزایش سرمایۀ شرکت قیستو از مبلغ ۴۸۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۱,۰۲۰,۰۰۰ میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی) در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم ثامان

پیرو مجمع نوبت اول مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ که به حد نصاب نرسید از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی شرکت ثامان که در ساعت ۱۰:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ در استان اصفهان، شهر اصفهان به آدرس خیابان جی-نبش اتوبان شهید آقابابایی-تالار شهروند اصفهان برگزار میگردد حضور بهم رسانند.


اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره غالبر

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت آزموده کاران) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ هیئت مدیرة شرکت غالبر مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۴۶۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۸۴۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار و بهبود نسبت‌های مالی و حفظ نقدینگی از طریق جلوگیری از تقسیم سود انباشته و کاهش هزینه مالی، بهبود جریان‌های نقدی و استفاده ازمشوق مالیاتی مقرر در بخش" ه" بند ۸ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


توقف بخشی از فعالیت‌های شرکت ارفع

پیرو نامه‌ای مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ شرکت ملی گاز ایران، در خصوص محدودیت مصرف گاز بخشی از فعالیت‌های شرکت که درآمد‌های عملیاتی سال مالی گذشته آن به مبلغ ۱۳۵,۶۴۵,۸۱۱ میلیون ریال می‌باشد.


انعقاد قرارداد مهم فولاد

قرارداد احداث خط ورق رنگی لوازم خانگی به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال با شرکت مهندسی بین المللی به مبلغ ۴۲,۸۴۹,۷۲۹ میلیون ریال در تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ منعقد گردید.


آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده فسا

از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی شرکت فسا که در ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ در استان فارس، شهر شیراز به آدرس شیراز، بلوار مطهری، کوچه ۶ ,ساختمان کیمیا طبقه ۴ برگزار میگردد حضور بهم رسانند.


تعلیق نماد معاملاتی شبندر

به استناد ماده ۱۹ مکرر ۱/ ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات و منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ تعلیق می‌گردد.


نتایج برگزاری مزایده پترول

شرکت پترول تعداد ۳ میلیون سهم شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس معادل ۳۰ درصد از کل سهام شرکت مذکور را به صورت یکجا و با شرایط مندرج در آگهی مزایده، از طریق مزایده عمومی واگذاری کرده است. برنده مزایده فوق الذکر پتروشیمی تندگویان (سهامی عام) با قیمت پیشنهادی  ۳۹,۳۲۱,۰۶۲,۴۳۰,۰۰۰ریال می‌باشد.


پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه کمنگنز

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه کمنگنز از مبلغ ۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی با هدف بهره مندی از معافیت بند هـ تبصره ۲ احکام مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه گردید انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


صدور مجوز افزایش سرمایه کی بی سی

اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴) تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت کی بی سی (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه به مبلغ ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.


اطلاعیه های مهم افزایش سرمایه | جزییات افزایش سرمایه نمادهای مهم و شاخص ساز

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۳۳ درصدی شپاکسا

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت پاکسان  از مبلغ ۹,۲۲۱,۳۹۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی ارائه گردید.

ثبت افزایش سرمایه ۶۳ درصدی کمرجان

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۰  افزایش سرمایۀ شرکت بازرگانی و تولیدی مرجانکار  از مبلغ ۶۷۳,۵۹۷ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۱۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۳۲۶۴۰۳ میلیون ریال، از محل سود انباشته مبلغ ۱۰۰,۰۰۰ میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

آگهی ثبت افزایش سرمایه ۲۱۳ درصدی قیستو

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۱  افزایش سرمایۀ شرکت قند بیستون از مبلغ ۴۸۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۱,۰۲۰,۰۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی غالبر

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت لبنیات کالبر از مبلغ ۴۶۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۸۴۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار و بهبود نسبت‌های مالی و حفظ نقدینگی از طریق جلوگیری از تقسیم سود انباشته و کاهش هزینه مالی، بهبود جریان‌های نقدی و استفاده ازمشوق مالیاتی مقرر در بخش" ه" بند ۸ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ارائه گردید.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۴۷ درصدی غفارس

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس از مبلغ ۱,۱۵۹,۸۰۴,۹۱۶,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۷۰۴,۲۷۵,۷۷۳,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از محل سود انباشته که در بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در نظر گرفته شده، و دیگر موارد عنوان شده در این بند که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۳ درصدی کمنگنز

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت معادن منگنز ایران از مبلغ ۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی با هدف بهره مندی از معافیت بند هـ تبصره ۲ احکام مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۲۲۰ درصدی غگلپا

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان از مبلغ ۳۶۹,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۱۸۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اجرای جزء ۴ بند ب ماده ۵ دستور العمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در خصوص حداقل سرمایه ثبت شده در بازار اول فرابورس به میزان ۱.۰۰۰ میلیارد ریال ارائه  گردید.

صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۵ درصدی حآسا

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت آسیا سیر ارس  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:      ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:      ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:    ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج صورت گرفته (تعمیرات اساسی واگن ها)

صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۹۶ درصدی فخاس

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت مجتمع فولاد خراسان  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:      ۲۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:      ۴۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:    ۴۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۴۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختارمالی و جلوگیری از خروج نقدینگی، تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه‌ای شرکت و جبران مخارج انجام شده در سرمایه‌گذاری صورت گرفته و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌پذیر

صدور مجوز افزایش سرمایه ۵۱ درصدی  کی بی سی

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت کی بی سی  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:      ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:      ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:    ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی

صدور مجوز افزایش سرمایه ۳۵ درصدی فولاد

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت فولاد مبارکه اصفهان  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:      ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:      ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:    ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه:    تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح توسعه‌ای احداث خط نورد گرم ۲، جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده بابت تکمیل دارایی‌های در جریان تکمیل، مشارکت در افزایش سرمایة شرکت‌های سرمایه‌پذیر و جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت‌های سرمایه‌پذیر

صدور مجوز افزایش سرمایه ۳۰ درصدی کتوکا

 تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

  • سرمایه فعلی:      ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
  • تعداد سهام قابل انتشار:      ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
  • ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
  • مبلغ افزایش سرمایه:    ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
  • موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه گذاری‌های صورت گرفته

آگهی ثبت افزایش سرمایه ۴۰ درصدی کچاد

افزایش سرمایۀ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو  از مبلغ ۱۹۲,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۷۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۷۹۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

اطلاعیه های مهم افزایش سرمایه | جزییات افزایش سرمایه نمادهای مهم و شاخص ساز

کدام شرکت‌ها و صندوق‌ها در هفته‌ی آینده مجمع برگزار می‌کنند؟ | این ۲۶ نماد مجمع افزایش سرمایه برگزار می‌کنند

شنبه ۲۱ بهمن ماه

مجمع عمومی عادی سالیانه

  • رایا (تهران)

مجمع عمومی فوق العاده

  • حآفرین (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه 
  • فولای (یزد): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، تطابق اساسنامه
  • حشکوه (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه 

مجامع صندوق‌ها

سام، آسمان یکم سهام، سورین بازار، اندیشه زرین بازار، ملل ثابت، حکمت بازار، سهم آشنا یکم بازار

دوشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲

مجمع عمومی فوق العاده

  • وتوسکا (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، تطابق اساسنامه
  • شپارس (تهران): انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • امین (تهران): انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، انتخاب روزنامه
  • خزر (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، تغییر موضوع فعالیت
  • خزامیا (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • همراه (تهران): تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس، تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه 
  • وتوشه (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • قمرو (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، تطابق اساسنامه
  • کرازی (تهران): تطابق اساسنامه، تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه

مجامع صندوق‌ها

  • نوید انصار، گنجینه مهر سهام، صبانیک بازار، نیکی مختلط، گروه نیکی ثابت، کارآفرین بازار، اندیشه زرین بازار

سه شنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲

مجمع عمومی عادی سالیانه

  • فزر (تهران)، پرسپولیس (تهران)، بکاب (تهران)

مجمع عمومی فوق العاده

  • پدرخش (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • مداران (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • فزر (تهران): تطابق اساسنامه
  • کوثر (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • خعمرا (اصفهان): تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس
  • وسرمد (تهران): تصویب اساسنامه با موارد جدید
  • ونوین (تهران): انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • آلومینا (تهران): انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • بکاب (تهران): انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • فملی (تهران): تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس، تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • وصنعت (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • دماوند (تهران): تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه
  • ونوین (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • قتربت (مشهد): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • سبجنو (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه

مجامع صندوق‌ها

  • کوثر ثابت، سرآمد ثابت، سرآمد بازار، ویستابازار، تمشک

چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه

مجمع عمومی عادی سالیانه

  • سنوین (تهران)، شکلر (اصفهان)، ثامان (اصفهان)

مجمع عمومی فوق العاده

  • ودی (تهران): تطابق اساسنامه با بیمه مرکزی ایران
  • ابنیه (شاندیز): تطابق اساسنامه
  • کهمدا (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • گشان (شاندیز): انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • سنوین (تهران): تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس
  • پارسیان (تهران): تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس
  • تبرک (مشهد): تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس
  • شکلر (اصفهان): تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس، تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • غپونه (مشهد): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • غشهداب (مشهد): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • میهن (تهران): تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس، تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه
  • پارسیان (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، تطابق اساسنامه

مجامع صندوق‌ها

  • ملل بازار، آمیتیس ثابت، نقش جهان بازار، رشد سهام، روشن سهام، خاورمیانه ثابت، حامی بازار، گردشگری ثابت، سخند 

پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه

مجمع عمومی فوق العاده

  • آینده (مازندران): انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، شمولیت مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • وآفری (تهران): تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، تطابق اساسنامه

کدال ولقمان | سهامداران چقدر سود گرفتند؟

نکات قابل توجه:
  • سرمایه ثبت شده شرکت در حال حاضر ۵,۴۳۰,۶۰۰ میلیون ریال است.
  • افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی در دوره مورد گزارش اعمال شده است.
  • با توجه به افزایش سرمایه، نرخ رشد سود هر سهم به تنهایی حائز اهمیت کامل نیست و باید به آهنگ رشد سود خالص توجه کرد.

کدال فاسمین | در عملکرد ۶ ماهه چگونه بود؟

شرکت کالسیمین (فاسمین) با سرمایه ثبت شده ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۳۰۲ ریال سود شناسایی کرده است.

مقایسه با دوره مشابه سال قبل:

  • سود هر سهم: ۳۷% کاهش
  • سود خالص: ۷,۲۵۳,۱۳۲ میلیون ریال
  • سود تلفیقی: ۱۱,۷۱۷,۷۰۰ میلیون ریال
  • ۵% افت

نکات قابل توجه:

  • دلیل افت سود شرکت به طور دقیق در این گزارش مشخص نشده است.
  • برای تحلیل دقیق‌تر عملکرد شرکت، بررسی سایر اطلاعات و گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت ضروری است.

کدال وسلرستا | عدم تحقق درآمد در ۱ ماه

شرکت سرمایه گذاری استان لرستان (وسلرستا) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ که در سامانه کدال منتشر شده است، اعلام کرده است که در این دوره هیچ گونه درآمدی از محل واگذاری سهام و سود سهام محقق نکرده است.

نکات قابل توجه:

  • سرمایه ثبت شده شرکت ۹۲,۹۱۹,۶۹۲ میلیون ریال می‌باشد.
  • این گزارش مربوط به دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ است.
  • شرکت در ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ نیز از محل سود سهام محقق شده، سودی به دست نیاورده است.
  • عوامل احتمالی عدم تحقق درآمد:
  • شرایط نامساعد بازار سرمایه و رکود حاکم بر آن
  • سایر عوامل اقتصادی و مدیریتی
  • تاثیر این موضوع بر سودآوری شرکت:
  • عدم تحقق درآمد از محل واگذاری سهام و سود سهام می‌تواند بر سودآوری شرکت در سال مالی جاری تأثیر منفی بگذارد.

کدال کیمیا | پیشنهاد افزایش سرمایه داد

هیئت مدیره شرکت  صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ با استناد به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۹۸A-۱۳۰ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ و مجوز شماره مجوز DPM-IOP-۹۷A-۰۰۴ مورخ ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ و همچنین بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۳ و ۱۴۰۱/۱۱/۱۱، پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت را به شرح ذیل ارائه نموده است:

مشخصات افزایش سرمایه:

  • سرمایه فعلی: ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
  • درصد افزایش سرمایه: ۵۰ درصد
  • مبلغ افزایش سرمایه: ۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
  • محل تامین افزایش سرمایه: سود انباشته
  • موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی و تآمین مالی

موارد قابل توجه:

  • انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.
  • با افزایش سرمایه، سرمایه شرکت به ۴,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال خواهد رسید.

کدال شتهران | به هر سهم چقدر سود داد؟

شرکت داروسازی تهران شیمی (شتهران) در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱، با رشد قابل توجه ۴۹۹ درصدی سود هر سهم خود، به ازای هر سهم ۵,۴۷۰ ریال سود شناسایی کرده است.

جزئیات عملکرد شتهران در این دوره به شرح زیر است:

  • سود ۹ ماهه: ۸,۵۲۹,۷۵۰ میلیون ریال
  • سرمایه ثبت شده: ۱,۵۵۹,۲۵۰ میلیون ریال
  • رشد سود هر سهم: ۴۹۹%
  • سود هر سهم: ۵,۴۷۰ ریال

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران:

تفاهم‌نامه همکاری بین «شرکت ملی مس» و «حوزه هنری» منعقد شد

در ایام‌الله مبارک دهه فجر و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بین «شرکت ملی صنایع مس ایران» و «حوزه هنری انقلاب اسلامی» به منظور همکاری‌های مشترک در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و خدمات فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری پنج ساله امضا شد.
 
به گزارش مس‌پرس، دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی مس در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که صبح امروز(سه شنبه 17 بهمن ماه) با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان شرکت ملی صنایع مس ایران و حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه این تفاهم‌نامه برکات بسیاری برای کشور و‌ دو مجموعه به منظور معرفی بیشتر دستاوردهای این شرکت در پی خواهد داشت، عنوان کرد: خرسندیم که در ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی با حوزه هنری انقلاب اسلامی این تفاهم‌نامه همکاری را منعقد می‌کنیم، چراکه حوزه هنری متولد انقلاب اسلامی است و وظیفه دارد که در راستای بازتولید گفتمان این انقلاب گام بردارد.

ظرفیت های نادیده شرکت ملی مس

دکتر خرمی‌شاد در ادامه یادآور شد: شرکت ملی مس را پیش از انقلاب آمریکایی‌ها در ایران راه‌اندازی کرده بودند که با پیروزی انقلاب و رفتن مهندسان آمریکایی، چنین به نظر می‌رسید که ایران دیگر قادر به تولید مس نخواهد بود، این در حالی است که نخستین «آند» این شرکت، پس از انقلاب اسلامی در سوم خرداد 1361 تولید شد.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که باید دستاوردهای بزرگ این شرکت به خوبی به مردم ایران شناسانده شود، تاکید کرد: مس جزو فلزاتی به شمار می‌رود که جایگزینی برای آن وجود ندارد و با توجه به پیشرفت‌های روز، کاربردهای این فلز در صنایع گوناگون از جمله خودروسازی بیشتر خواهد شد، از همین‌رو آینده درخشانی در انتظار این صنعت خواهد بود و این موضوعی است که در کشور مغفول مانده که باید به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

دکتر خرمی‌شاد در ادامه با تاکید بر ظرفیت مس ایران تصریح کرد: باید توجه داشت که ایران به لحاظ ذخایر مس، دارای رتبه پنجم دنیاست، اما به لحاظ تولید در رده هفدهم قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به حفاری‌هایی که در سال‌جاری در معادن این شرکت صورت گرفته، عنوان کرد: در سال‌جاری 2 هزار و 36 متر در معدن میدوک انجام شده که با این حفاری، رکورد حفاری در کشور شکسته شد. البته لازم به یادآوری است که رکورد قبلی حفاری در ایران، 1600 متر و متعلق به خود شرکت ملی مس بوده است.

خانواده 400 هزار نفری شرکت ملی مس

دکتر خرمی‌شاد در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس هم به لحاظ سهامداری و هم به لحاظ تعداد پرسنل، خانواده بزرگی به شمار می‌رود؛ تعداد سهامداران این شرکت، 49 میلیون و 600 هزار نفر سهامدار است که جزو نخستین‌های مجموعه بورس و اوراق بهادار ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: از نظر اشتغالزایی نیز 28 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند و با احتساب پیمانکاران که تعداد آنها افزون بر 270 پیمانکار می‌شود، یک مجموعه صد هزار نفری را شامل می‌شویم که با احتساب میانگین خانواده چهار نفری آنها، ملی مس، یک خانواده 400 هزار نفری است.

وی در پایان با تاکید بر استفاده بیشتر در استفاده از ظرفیت‌هایی که در شرکت ملی مس و حوزه هنری وجود دارد، تصریح کرد: نگاه ما در اقدامات فرهنگی یک نگاه بلندمدت است، از همین‌رو این تفاهم‌نامه با حوزه هنری را پنج‌ساله در نظر گرفته‌ایم، این در حالی است که سایر تفاهم‌نامه‌ها در شرکت ملی مس، دو ساله تعریف می‌شود. امیدواریم این تفاهم‌نامه برکات بسیاری برای مجموعه شرکت ملی مس ایران و به تبع آن برای جمهوری اسلامی و مردم ایران داشته باشد.

همچنین در این جلسه، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه این تفاهم‌نامه منشای خیر و برکت برای دو مجموعه باشد، تاکید کرد: باید ظرفیت‌های شرکت ملی مس ایران و این صنعت به مردم ایران و حتی به فضای بین‌المللی به خوبی شناسانده شود. ما در حوزه هنری، وظیفه خود می‌دانیم که با بیان و روایت هنرمندانه، ظرفیت گسترده و امیدآفرین موجود در مجموعه مس و پیشرفت‌هایی که به همت ایرانیان در طول سالیان اتفاق افتاده است را به تصویر بکشیم.


چرا فروش پتروشیمی جم در آبان و آذر اُفت شدیدی داشت؟

پتروشیمی جم به عنوان یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان مهم محصولات پلی اتیلن سبک و سنگین و اتیلن در کشور محسوب می‌گردد که براساس گزارش فعالیت‌های ماهانه منتشر شده بر روی کدال در آبان و آذر برخلاف ماه‌های قبل یک افت فروش محسوس و قابل توجه را تجربه نموده است؛ حال قصد داریم با تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

 
با بررسی اطلاعات فروش پتروشیمی جم می‌توان گفت که افت سطح فروش شرکت در دو ماه مورد نظر (آبان و آذر) هم در زمینه داخلی و هم در زمینه صادراتی به چشم می‌خورد.

این افت فروش در آبان و آذر به دلیل کاهش میزان تولید و به تبع آن کاهش میزان فروش مقداری شرکت می‌باشد؛ علت افت سطح تولید انجام عملیات اورهال و تعمیرات اساسی در بخش عملیاتی پتروشیمی جم بوده است.

افت سطح تولید در ۳ محصول اصلی یعنی پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک و اتیلن دیده می‌شود، بنابراین کاهش در تولید و فروش این سه محصول تاثیر مستقیم و منفی بر سطح فروش کل شرکت گذاشته است.

علاوه بر این موضوع، پتروشیمی جم به دلیل کف تعهدات ناشی از عرضه محصولات در داخل از طریق بورس کالا علی رغم توانایی صادرات محصولات در آبان و آذر مجبور شده بیشتر موجودی کالای آماده برای فروش محصول پلی اتیلن سنگین خود را به بازار داخل عرضه و به فروش برساند.

چرا فروش پتروشیمی جم در آبان و آذر اُفت شدیدی داشت؟
 
چرا فروش پتروشیمی جم در آبان و آذر اُفت شدیدی داشت؟
 

فروش نمادهای گروه دوده و روانکار در دی ماه :

رکوردشکنی فروش شدوص و شسپا | شرانل در دی ماه چقدر فروخت؟

بیشترین و کمترین میزان فروش در دی ماه؟

نماد شسپا با فروش 2156 میلیارد تومان بیشترین میزان و شدوص با میزان فروش 169.3 میلیارد تومان کمترین میزان فروش را در دی ماه به خود اختصاص دادند.

بیشترین و کمترین رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته

شدوص در دی ماه رشد فروش 157 درصدی را در مقایسه با دی ماه سال گذشته تجربه کرد و بنابراین بیشترین رشد فروش به این نماد تعلق گرفت. در این گروه، شصدف با اُفت 12 درصد بدترین عملکرد را بدین لحاظ به خود اختصاص داد.

بیشترین رشد و اُفت در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه

شسپا با رشد 36 درصدی فروش در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه بهترین نماد بدین لحاظ لقب گرفت. همچنین فروش شکربن در دی ماه در مقایسه با میانگین فروش ۱۲ ماهه، اُفت 1 درصدی را تجربه کرد و بنابراین بدترین عملکرد را بدین لحاظ داشت.

فروش زمستان نسبت به زمستان

در دی ماه، شدوص توانست 70 درصد از کل فروش زمستان سال گذشته را پوشش دهد و بهترین عملکرد را بدین لحاظ داشت و شصدف با پوشش 32 درصد کل فروش زمستان سال گذشته بدترین عملکرد را داشت.

چند نکته دیگر:

  • بهترین عملکرد فروش در این گروه متعلق به شدوص بود.
  • در مجموع بدترین عملکرد فروش متعلق به شصدف بود. 
  • شدوص رکورد فروش را شکست و برای چهارمین ماه روند فروش صعودی خود را حفظ کرد.
  • شسپا هم رکورد فروش را در دی ماه شکست. بعد از اُفت فروش در آذرماه در دی ماه خوش درخشید. 
رکوردشکنی فروش شدوص و شسپا | شرانل در دی ماه چقدر فروخت؟

بلوک ۳۰ درصدی سهام "شیران" برای چندمین بار روانه میز فروش می شود

سرمایه‌گذاری آتیه دماوند که آخرین بار ششم دی ماه اقدام به عرضه بلوک 30 درصدی سهام سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران کرده و ناکام مانده بود برای بار دیگر در نظر دارد 9 اسفند این بلوک را بطور یکجا و نقد یا شرایطی در بازار اول معاملات بورس به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود. بر اساس این گزارش، مقرر شده بیش از 16.3 میلیارد سهم " شیران" از طریق کارگزاری بانک صنعت و معدن عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم به قیمت پایانی نماد در روز آگهی یا قیمت پایانی نماد در روز قبل عرضه هر کدام بیشتر بود به علاوه 50 درصد تعیین شده است. خریدار در صورت خرید نقدی موظف است کل مبلغ مورد معامله را ظرف مدت حداکثر دو روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت پرداخت کند. در صورت خرید شرایطی باید 55 درصد ثمن معامله حداکثر ظرف 14 روز کاری بعد از مشخص شدن برنده رقابت و تحویل سند تسویه خارج از اتاق پایاپای پرداخت شود. مابقی ثمن مورد معامله معادل 45 درصد باقیمانده هم به علاوه نرخ سود سالانه 23 درصدی و مالیات بر ارزش افزوده متعلقه طی 4 قسط 6 ماهه از زمان قطعیت معامله پرداخت شود که تاریخ اولین قسط 6 ماه پس از تاریخ قطعیت معامله است.