اخبار مهم بورسی 15 بهمن
یکشنبه 15 بهمن 1402

اخبار مهم بورسی 15 بهمن

اخبار مهم کدال | سهامداران فملی، شتهران و تملت خبردار باشند!


آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده فملی

باعنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی شرکت فملی که در ساعت ۱۴:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ در استان تهران، شهر تهران به آدرس شهرک قدس (شهرک غرب) انتهای بلوار شهید دادمان بعد از زیرگذر پل یادگار امام، سالن مرکز همایش‌های خلیج فارس، سالن پژوهشگاه نیرو برگزار میگردد حضور بهم رسانند.


اطلاعات بااهمیت غدانه

با توجه به گزارش مدیر عامل غدانه و با حضور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت کوثر صبا خط تولید پروتئین سویای بافت دار در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ با سرمایه گذاری حدوداً ۱۵۵ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد لازم به ذکر است پروانه بهره برداری پروژه از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده و بهره برداری کامل از پروژه منوط به اخذ تخصیص کنجاله از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی می‌باشد لذا بهره برداری کامل از پروژه فوق متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.


اطلاعات بااهمیت ونیرو

پیشنهاد مدیر عامل در خصوص افزایش سرمایه شرکت ونیرو از محل تجدید پذیر ارزیابی دارایی‌ها (طبقه سرمایه گذاری‌های بلند مدت و طبقه زمین) مطرح گردید. هیأت مدیره پس از بحث و بررسی موضوع، در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت، با پیشنهاد فوق موافقت نموده و مقرر گردید مدیر عامل نسبت به انجام موارد زیر اقدام نماید:

۱. ارزیابی طبقه سرمایه گذاری‌های بلند مدت و طبقه زمین توسط هیأت کارشناسان رسمی دادگستری.
۲. تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه
۳. اخذ تأییدیه حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت
۴. سایر مراحل قانونی در راستای افزایش سرمایه


واگذاری سهام وتوکا

شرکت کالا به عنوان یکی از شرکت‌های پذیرفته شده در تابلوی اصلی بورس با نماد "کالا" می‌باشد، ۰.۹۸ درصد از شرکت بورس کالای ایران متعلق به شرکت وتوکا بود که در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ واگذار گردید.


آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده شتهران

از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی شرکت شتهران که در ساعت ۱۰:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ در استان تهران، شهر تهران به آدرس تهران، میدان آزادی، بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج)، خیابان صنایع فلزی، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان نورد، شرکت داروسازی تهران شیمی برگزار میگردد حضور بهم رسانند.


اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره ما

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی بهمند) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ هیئت مدیرة شرکت ما مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته، سایر اندوخته‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی، نیاز بازار بیمه به افزایش ظرفیت اتکایی، افزایش ظرفیت مجاز نگهداری، حفظ نسبت توانگری مالی و ارتقاء آن در سال‌های آتی و جلوگیری از خروج نقدینگی و افزایش حجم عملیات ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.


پرداخت سود نقدی تملت

برنامه زمانبندی پرداخت سود نقدی سهام شرکت تملت منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ بدین صورت است که: سود سهامداران حقیقی و سبد‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری سجامی از تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ و سود سهامداران حقوقی (یک تا ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم) از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و سود سهامداران حقوقی دارای بالای ۵۰,۰۰۰,۰۰۱ سهم از ابتدای خرداد ماه واریز خواهد شد. سود سهامداران غیرسجامی بعد از پرداخت سود سهامداران سجامی پرداخت خواهد شد.


مجمع عمومي فوق العاده ملی مس برای پیشبرد افزایش سرمایه

شرکت ملی مس 24 بهمن ماه مجمع عمومی فوق العاده برگزار می کند. دستور این جلسه تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس است.

هیات مدیره شرکت ملی مس در نظر دارد تا در این مجمع عمومی فوق العاده و در حضور سهامداران حقیقی  وحقوقی خود افزایش سرمایه فعلی را که 60 هزار میلیارد تومان است رقم 18 هزار میلیارد تومان دیگر را از محل سود انباشته شرکت به سرمایه شرکت اضافه کند.

با توجه به این میزان افزایش سرمایه، شرکت ملی مس بنا دارد 180 میلیارد سهام قابل انتشار را به ارزش 1000 ریال در این افزایش سرمایه منظور کند.

قابل ذکر است که دلیل اصلی این افزایش سرمایه ملی مس برای اصلاح ساختار مالی و اجرای طرح توسعه در نظر گرفته شده است.


کدال فزر | سود ۸۰۲ تومانی برای هر سهم

شرکت پویا زرکان آق دره در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۸۰۲ تومان سود شناسایی کرد.

این رقم نسبت به سال قبل ۱۳۹% افزایش داشته است.
 
"فزر" با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی، در این دوره ۲۴۰۶ میلیارد تومان سود خالص کسب کرده است.
 
سود تلفیقی شرکت نیز با ۱۰۲۸% رشد به ۲۴۳۵ میلیارد تومان رسیده است.
 این گزارش نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده "فزر" در سال مالی ۱۴۰۲ است.

جزئیات بیشتر:
سود هر سهم: ۸۰۲ تومان
رشد سود هر سهم: ۱۳۹%
سود خالص: ۲۴۰۶ میلیارد تومان
سود تلفیقی: ۲۴۳۵ میلیارد تومان
رشد سود تلفیقی: ۱۰۲۸%


کدال فزر | در عملکرد ۱ ساله چگونه بود؟

شرکت پویا زرکان آق دره طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ معادل ۲۶۲,۴۱۴ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد افت داشته است.

فزر با سرمایه ثبت شده ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۵,۴۴۱,۳۳۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد رشد داشته است.


کدال بهداش | ۳۹ درصد کاهش سود نسبت به قبل

شرکت شیمیایی بهداش در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۳۸۸ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته است.

«بهداش» با سرمایه ثبت شده ۱,۹۱۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ مبلغ ۷۴۰,۹۵۸ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.


کدال غمهرا | در دی ماه چقدر تولید کرد؟

شرکت گروه تولیدی مهرام طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ مبلغ معادل ۳,۲۲۰,۷۲۵ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد داشته است.

غمهرا با سرمایه ثبت شده ۱,۹۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۲۵,۹۳۳,۷۷۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته است.


کدال فاسمین | سهامداران چقدر سود گرفتند؟

شرکت کالسیمین در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۳۰۲ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد کاهش داشته است

«فاسمین» با سرمایه ثبت شده ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ مبلغ ۷,۲۵۳,۱۳۲ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.

شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۱۱,۷۱۷,۷۰۰ میلیون ریال سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افت داشته است.


کدال ملت | ثبت تراز مثبت در عملکرد ۱ ماهه

شرکت بیمه ملت طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ از محل فروش حق بیمه مبلغ ۴,۳۷۵,۵۲۶ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۹۸ درصد افزایش داشته است.

شرکت در این ماه تراز مثبت ۷۷ درصد را ثبت نمونه است

ملت با سرمایه ثبت شده ۳۰,۶۵۷,۲۱۳ میلیون ریال طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ از محل فروش حق بیمه مبلغ ۴۴,۶۴۶,۲۸۵ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد افزایش داشته است
شرکت طی عملکرد  تجمیعی تراز مثبت ۱۲۵ درصد را ثبت نمونه است.


بر اساس ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد:

عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود ۳۰ درصد در شعب بانک تجارت

 بر اساس ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی، شعب بانک تجارت عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی‌الحساب ۳۰ درصد سالانه با امکان بازخرید قبل از سررسید با نرخ ۱۲ درصد سالانه را به متقاضیان، آغاز کرد.
به گزارش مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، به دنبال این دستورالعمل شعب بانک تجارت، گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری(خاص) یک‌ساله با نرخ سود علی‌الحساب ۳۰ درصد سالانه را به مشتریان حقیقی و حقوقی به غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، عرضه می‌کنند.

بر اساس این دستورالعمل، امکان بازخرید قبل از سررسید این گواهی سپرده که از ۱۱ بهمن‌ماه به مدت ۷ روز کاری در شعب بانک تجارت عرضه و با اجرای آن، مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی کشور فراهم ‌شده است، با نرخ ۱۲ درصد سالانه وجود دارد.

دارندگان این اوراق می‌توانند از آن به‌عنوان وثیقه‌ی‌ دریافت تسهیلات بانک صادرکننده نیز استفاده کنند.


بی ثباتی فروش در غنوش | ماجرا چیست؟!

عملکرد فروش شرکت نوش مازندران با نماد غنوش به عنوان یک شرکت فعال در زمینه تولید کنسانتره مرکبات و سایر فعالیت‌های مرتبط از ابتدای سال ۱۴۰۲ بسیار ناامیدکننده بود تا جایی که روند فروش این شرکت در ماه‌های اخیر با تغییری همراه شد و توانست روند صعودی را در پیش بگیرد. عملکرد فروش شرکت نوش مازندران با نماد غنوش به عنوان یک شرکت فعال در زمینه تولید کنسانتره مرکبات و سایر فعالیت‌های مرتبط از ابتدای سال ۱۴۰۲ بسیار ناامیدکننده بود تا جایی که روند فروش این شرکت در ماه‌های اخیر با تغییری همراه شد و توانست روند صعودی را در پیش بگیرد. حال در این مطلب قصد داریم با تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات به بررسی این موضوع بپردازیم.
 
بی ثباتی فروش در غنوش | ماجرا چیست؟! 

 

با انطباق سطح فروش‌های ریالی شرکت با فروش از منظر مقداری می‌توان گفت که عملکرد بسیار ضعیف شرکت در ۷ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ ناشی از کمبود فروش مقداری محصولات شرکت است که این موضوع تا حدودی ریشه در تولیدات نامنظم و بی ثبات مجموعه غنوش دارد، به طوری که با بررسی روند تولیدات نیز به هیچ عنوان نمی‌شود از عملکرد شرکت در ۷ ماه ابتدایی دفاع و توجیه مناسبی ارائه نمود.

بی ثباتی فروش در غنوش | ماجرا چیست؟! 

افزایش تولید و مقدار فروش شرکت در ماه‌های اخیر سبب شده تا میزان فروش کل شرکت در یک روند صعودی مطلوب قرار بگیرد.

موضوعی که مطرح می‌باشد این است که آیا غنوش می‌تواند این سطح از تولید و فروش مقداری خود را حفظ و افزایش دهد یا مجددا شاهد افت این مولفه خواهیم بود؟!


کدال خبر داد

کی بی سی 78.7 میلیارد فروش داشته است!

شرکت کی بی سی در یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ۱۴۰۲ مبلغ معادل ۷۸.۷ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دی ۱۴۰۱ حدود ۲۹ درصد رشد داشته در حالی که سال مالی گذشته رشدی ۲۵ درصدی ثبت کرد.

شرکت کی بی سی طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ۱۴۰۲ مبلغ معادل ۷۸.۷ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.

کی بی سی با سرمایه ثبت شده ۴۹ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ دی ۱۴۰۲ مبلغ ۷۸.۷ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است

کی بی سی با سرمایه ثبت شده ۴۹ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ دی ۱۴۰۲ مبلغ ۷۸.۷ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.
کی بی سی با سرمایه ثبت شده ۴۹ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۶۲۰.۵ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

شرکت کی بی سی با بزرگترین کمپانی فرآورده‌های خونی در آسیا قرارداد منعقد کرده و کی بی سی تنها شرکتی است که اجازه واردات این محصولات را دارد. تعهدات ارزی شرکت به میزان ۳۵ میلیون یورو و درصد کل تعهدات باقیمانده به میزان ۶درصد کاهش داشته (در حال حاضر به ۴درصد رسیده) است.

همچنین با توجه به اینکه شرکت کی‌ بی‌ سی فروش زمین های مازاد خود را که در افشای اخیر سامانه کدال اطلاع‌ رسانی کرده در راستای به‌کارگیری و تبدیل سرمایه‌ های غیرمولد به مولد و به‌منظور تامین نقدینگی لازم جهت انجام و پیش‌برد اهداف و فعالیت‌ های بازرگانی و ایفای تعهدات مربوطه می فروشد پیش بینی می شود که درآمد حاصل از عملیات شرکت بهبود یابد.
همچنین عملکرد ۶ ماهه کی بی سی با سرمایه ثبت شده ۴۹ میلیارد تومان حکایت از این دارد که در ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۲۱۴ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افت داشته است.
شرکت کی بی سی با بزرگترین کمپانی فرآورده‌های خونی در آسیا قرارداد منعقد کرده و کی بی سی تنها شرکتی است که اجازه واردات این محصولات را دارد. تعهدات ارزی شرکت به میزان ۳۵ میلیون یورو و درصد کل تعهدات باقیمانده به میزان ۶درصد کاهش داشته (در حال حاضر به ۴درصد رسیده) است.
همچنین این شرکت نمایندگی ۵ ساله انحصاری واردات ۷ واکسن سرم انستیتو هندوستان، نمایندگی انحصاری ۴ محصول اسپری تنفسی شرکت آلدو یونیون اسپانیا، را اخذ کرده و انعقاد قرارداد تولید مشترک ۱۰ ساله با شرکت آلدو یونیون اسپانیا امضا کرده است.
کی بی سی قرار است برای اولین بار واکسن روتا ویروس را وارد کند. البته بهمن ماه سال گذشته مجوز را دریافت کرد، اما به دلیل بسته شدن بودجه این موضوع وارد پلن واکسیناسیون عمومی برای سال آتی شده است و حجم قابل توجهی از فروش را به خود اختصاص می‌دهد.
براساس عملکرد کی بی سی مارکت فرآورده‌های پلاسمایی به میزان ۳۰۰درصد، مارکت فرآورده‌های تنفسی به میزان ۱۰۰درصد، مارکت واکسن‌های وارداتی به میزان ۷۰درصد افزایش یافته است.


توسط مدیرعامل و مدیرمالی شرکت و نماینده ارزش گذار:

"آردینه" معرفی شد / محل صرف منابع عرضه اولیه و برنامه افزایش سرمایه

مدیرعامل و مدیر مالی گلوکز و نشاسته آردینه و نماینده ارزش‌گذار با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از مقاصد صادراتی، محل صرف منابع عرضه اولیه و برنامه افزایش سرمایه خبر دادند.

جلسه معرفی شرکت نشاسته و گلوکز آردینه جهت اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور مسعود امینی مدیرعامل، کیومرث کیارودی مدیر مالی و آزاده شکری مدیر ارزش‌گذاری تأمین سرمایه دماوند به عنوان نماینده ارزش گذار برگزار شد تا این شرکت 40 میلیارد تومانی در آینده نزدیک آماده عرضه اولیه سهام در بازار دوم معاملات فرابورس شود.

معرفی شرکت و جایگاه در صنعت

بر اساس این گزارش، مسعود امینی مدیرعامل نشاسته و گلوکز آردینه با بیان اینکه این مجموعه با تجربه‌ای بیش از 60 سال در تولید نشاسته به این مرحله رسیده، گفت: شرکت 21 دی سال 76 به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی اصفهان به ثبت رسید و با ظرفیت اسمی 10 هزار تن نشاسته، 35 هزار تن گلوکز و 1500 تن گلوتن شروع به بهره‌برداری کرد. نام شرکت سال 99 به نشاسته و گلوکز آردینه تغییر یافت.

وی افزود: شرکت از سال 76 فعالیت را در جهت بکارگیری مجهزترین ماشین آلات تولید نشاسته گلوتن و گلوکز از کشورهای اروپایی آغاز کرد و در این صنعت اکنون دارای تجهیزات پیشرفته کنترل کیفیت و قادر به ساخت نشاسته فوق تصفیه، گلوتن، گلوکز فوق تصفیه اسیدی و آنزیمی و دکستروز مایع در شرایط کاملاً بهداشتی است.

این مقام مسئول ادامه داد: فرآورده‌های این شرکت جایگاه ویژه‌ای در صنایع غذایی خصوصاً فرآورده‌های گوشتی( سوسیس، کالباس، همبرگر) ماکارونی، شیرینی و شکلات، تافی، گز ،سوهان ،حلوا شکری، مربا، بستنی، آدامس و غیره دارد. این شرکت در صنعت پالایش غلات بویژه گندم نقش مهمی در تأمین مواد اولیه بسیار از کارخانه‌های مواد غذایی دارد. این کارخانه با 4 خط تولید مجزا رتبه اول تولید در میان 35 شرکت را به خود اختصاص داده و با تولید 10 هزار تن نشاسته گندم از تولیدکنندگان برتر این محصول است.

امینی در خصوص جایگاه این مجموعه در صنعت توضیح داد: از لحاظ میزان تولید در نشاسته از گندم با تولید 11 درصد از کل تولیدات، رتبه اول، تولید گلوتن گندم با 11 درصد از کل ظرفیت، رتبه اول و در تولید گلوکز و شربت گلوکز نیز رتبه پنجم را در اختیار دارد.

وی از احداث نیروگاه خورشیدی در جوار کارخانه برای تامین 5 درصد از نیروی برق مصرفی خبر داد و گفت: یک واحد 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا ماه آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت. همچنین خط تولید مالتو دکسترین با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال راه اندازی است.

وضعیت مالی، مقاصد صادراتی، محل صرف منابع و برنامه افزایش سرمایه

کیومرث کیارودی مدیر مالی آردینه نیز در این نشست با اشاره به سود خالص 187.3 میلیارد تومانی شرکت در نیمه نخست سال، گفت: درآمدهای عملیاتی و سود خالص طی سال گذشته بالغ بر 718.5 و 254.2 میلیارد تومان بود. خالص دارایی‌ها سال 1401 بالغ بر 424 میلیارد تومان بود که در نیمه نخست سال به 584 میلیارد تومان رسید. البته دارایی‌ها تجدید ارزیابی نشده است.

وی افزود: شرکت هیچ بدهی بانکی ندارد و تا به حال از تسهیلات بانکی استفاده نکرده است. بررسی مقایسه‌ای فروش محصولات نشان می‌دهد در سال 1401 گلوکز ممتاز با سهم 57 درصدی، پرفروش‌ترین محصول آردینه بود. این مجموعه برای تولید مواد اولیه با کیفیت، سال 91 اقدام به خرید شرکت آرد انوشیروان با قدمتی 50 ساله کرد و سال 95 خط تولید کامل آرد گندم از بولر سوئیس خریداری و راه اندازی شد. تولید این شرکت از سال 97 از سر گرفته شد و اکنون در شبانه روز دارای ظرفیت 330 تن گندم ورودی است.

کیارودی از صادرات محصولات به ترکیه و عراق خبر داد و گفت: افزایش بازارهای صادراتی به شرق آسیا و اروپا نیز در دستور کار است. منابع حاصل از عرضه اولیه با توجه به راه اندازی شرکت تولیدی دیگر در حوزه نساجی و یا صنایع غذایی در این خصوص سرمایه گذاری و مجدد به بازار تولید برمی گردد. همچنین با توجه به سود انباشته قابل توجه شرکت احتمالا برنامه افزایش سرمایه از این محل در دستور کار قرار خواهد داشت.

ارزش‌گذاری "آردینه" به چهار روش

آزاده شکری مدیر ارزش‌گذاری تأمین سرمایه دماوند با اشاره به اینکه ارزش‌گذاری شرکت با روش‌های تنزیل سود تقسیمی، تنزیل جریان‌های نقد آزاد، روش نسبی (ضریب قیمت به سود) و روش خالص ارزش روز دارایی‌ها انجام شده، گفت: نرخ تورم در مفروضات برای سال جاری و دو سال آینده به ترتیب 47، 32.5 و 25 درصد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مقدار فروش برابر با تولید و نرخ فروش هم برابر با نرخ فروش 6 ماهه ارزیابی شده و برای سال‌های بعد بر اساس نرخ تورم رشد افزایش یافته است. سود خالص برای سال جاری و دو سال آینده نیز بالغ بر 358.8، 515 و 649.3 میلیارد تومان پیش بینی شده است. میانگین ارزش شرکت بر اساس چهار روش 2.3 هزار میلیارد تومان و ارزش هر سهم 58959 ریال ارزش‌گذاری شد.


رشد ۲۱ درصدی ارزش صادرات زنجیره فولاد طی ۱۰ ماه سال جاری

انجمن تولیدکنندگان فولاد با انتشار آمار کامل حجم و ارزش صادرات ۱۰ ماه زنجیره فولاد، اعلام کرد: بیش از ۲۴ میلیون تن از محصولات زنجیره فولاد با رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته صادر شد.
به انجمن تولیدکنندگان فولاد با انتشار آمار کامل حجم و ارزش صادرات زنجیره فولاد، اعلام کرد: بیش از ۲۴ میلیون تن از محصولات زنجیره فولاد طی ده ماه ۱۴۰۲ صادر شد که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد یافت. ارزش دلاری صادرات زنجیره فولاد نیز از ۶.۲ میلیارد دلار فراتر رفت.

بر اساس این گزارش از دیگر دستاوردهای فولاد شامل رشد ۷۷ درصدی حجم صادرات محصولات زنجیره فولاد و افزایش حدود ۱۰ میلیون تنی بوده و همچنین صادرات کنسانتره سنگ آهن ۱۰ برابر شد. کمترین نرخ رشد صادرات برای شمش و میلگرد با افزایش ۲ درصدی است.


پتروشیمی شازند محقق کرد؛

"شاراک" و جهش ۶۵ درصدی درآمدهایش در دی‌ماه

میزان درآمدی که شرکت پتروشیمی شازند در دهمین ماه از سال جاری به سهام‌داران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارجی بود.
شرکت پتروشیمی شازند با سرمایه ثبت شده ۸۰۶ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۲۳ هزار و ۱۲۷ میلیاردتومانی، در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری نشان داد که همچنان از ثبات خوبی برخوردار است.

میزان درآمدی که شرکت پتروشیمی شازند در دهمین ماه از سال جاری به سهام‌داران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارجی بود، این شرکت پتروشیمی از فروش محصولات خود، به درآمد ۲ هزار و ۶۸۵ میلیاردتومانی دست پیدا کرد. این شرکت در مقایسه با ماه گذشته با افت و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۶۵ درصدی همراه بود، همچنین این پتروشیمی میزان درآمد تجمیعی که در این دوره ۱۰ ماهه از خود بر جای گذاشت با رشد ۶۵ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بود.

بیشترین درآمدزایی که شرکت پتروشیمی شازند از فروش محصولات خود در این دوره ماهانه شناسایی کرد مربوط به «هیدروکربور A ۸۰ (صادراتی)» با ۴۹۶ میلیارد تومان بود؛ درآمدی که "شاراک" از فروش این محصول در دی‌ماه به دست آورد برابر با ۱۸ درصد از درآمد ماهانه بود. پس از «هیدروکربور A ۸۰»، پرفروش‌ترین محصول این شرکت «پلی‌پروپیلن داخلی» بود که ۳۳۰ میلیارد تومان کسب درآمد داشته است. همچنین شرکت پتروشیمی شازند در ماه جاری از «اتیلن اکساید، اتواکسیلاتها، ترکیبات آلی نیتروژن‌دار، هیدروکربور‌های هیدروژینه شده، سی. اف. او، پلی بوتادین، اتیلن گلایکول، وینیل استات، دو اتیل هگزانول، پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن سنگین، رافینت BBR و متفرقه» هم کسب درآمد کرد.


کدال شکلر | رشد ۳۲ درصدی سود هر سهم

شرکت نیروکلر (شکلر) در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۸/۳۰، سود خالص ۵۵۶۲,۳۷۷ میلیون ریالی را به ثبت رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است. این سود به ازای هر سهم ۵۵۶۲ ریال است.
نکات قابل توجه:
سرمایه ثبت شده شرکت ۱۰۰۰ میلیارد ریال است.
این گزارش توسط حسابرس مورد تایید قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن


کدال قچار | اطلاعیه افزایش سرمایه داد

به اطلاع سهامداران محترم شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال می‌رساند، هیئت مدیره شرکت در نظر دارد سرمایه شرکت را به شرح ذیل افزایش دهد:

سرمایه فعلی: ۳,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
درصد افزایش سرمایه: ۲۹ درصد
مبلغ افزایش سرمایه: ۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
محل تامین افزایش سرمایه: سود انباشته
موضوع افزایش سرمایه: 
جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت
حفظ وضعیت سرمایه در گردش
اصلاح ساختار مالی
تاریخ تصویب هیئت مدیره: ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
دلایل اصلاح:
با توجه به نظر موسسه حسابرسی، درصد افزایش سرمایه به دلیل استفاده از معافیت مالیاتی تغییر داده شده است.
توضیحات:
بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.
با احترام
هیئت مدیره شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال


کدال سیتا | عملکرد ۶ ماهه زیر ذره بین

شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ به ازای هر سهم ۳۳ ریال سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد کاهش داشته است.

نکات کلیدی:
سود خالص: ۳۵۸,۲۵۰ میلیون ریال
سرمایه ثبت شده: ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال
کاهش سود: ۷۹%
تحلیل:
علل احتمالی کاهش ۷۹ درصدی سود "سیتا" در ۶ ماهه اخیر، مواردی نظیر کاهش قیمت سیمان، افزایش هزینه‌های تولید و افت تقاضا می‌باشد.
سهامداران محترم برای بررسی دقیق‌تر علل این موضوع و پیش بینی روند آتی سودآوری شرکت، می‌توانند به جزئیات صورت‌های مالی منتشر شده توسط شرکت در سامانه کدال مراجعه نمایند.
با احترام
روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین


فروش نمادهای گروه حمل و نقل در دی ماه :

رشد فروش ۴ نماد بیش از ۱۰۰ درصد بود | حتوکا تنها نمادی بود که رکورد فروش را شکست!

بیشترین و کمترین میزان فروش در دی ماه؟

نماد حگهر با فروش 313.5 میلیارد تومان بیشترین میزان و حپترو با میزان فروش 16.9 میلیارد تومان کمترین میزان فروش را در دی ماه به خود اختصاص دادند.

بیشترین و کمترین رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته

حتاید در دی ماه رشد فروش 253 درصدی را در مقایسه با دی ماه سال گذشته تجربه کرد و بنابراین بیشترین رشد فروش به این نماد تعلق گرفت. در این گروه، حپارسا با اُفت 18 درصد بدترین عملکرد را بدین لحاظ به خود اختصاص داد.

بیشترین رشد و اُفت در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه

حتوکا با رشد 99 درصدی فروش در مقایسه با میانگین ۱۲ ماهه بهترین نماد بدین لحاظ لقب گرفت. همچنین فروش حخزر در آذر ماه در مقایسه با میانگین فروش ۱۲ ماهه، اُفت 23 درصدی را تجربه کرد و بنابراین بدترین عملکرد را بدین لحاظ داشت.

فروش زمستان نسبت به زمستان

در دی ماه، حتاید توانست 18 درصد بیشتر از کل زمستان سال گذشته بفروشد و بهترین عملکرد را بدین لحاظ داشت و حپارسا با پوشش 28 درصد کل فروش زمستان سال گذشته بدترین عملکرد را داشت.

چند نکته دیگر:

  • بهترین عملکرد فروش در این گروه متعلق به حتاید بود.
  • در مجموع بدترین عملکرد فروش متعلق به حپارسا بود. 
  • فروش چهار نماد حسیر، حتوکا، حتاید و حسینا در دی ماه در مقایسه با دی ماه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
  • تنها حپارسا و حخزر کمتر از میانگین ۱۲ ماهه فروختند. 
  • حتوکا تنها نمادی بود که رکورد فروش را از ابتدای سال گذشته تا پایان دی ماه شکست.
 
رشد فروش ۴ نماد بیش از ۱۰۰ درصد بود | حتوکا تنها نمادی بود که رکورد فروش را شکست! 
رشد فروش ۴ نماد بیش از ۱۰۰ درصد بود | حتوکا تنها نمادی بود که رکورد فروش را شکست! 

در همین رابطه بخوانید :
اخبار مهم بورسی 14 بهمن
اخبار مهم بورسی 14 بهمن-2
اخبار مهم بورسی 11 بهمن
اخبار مهم بورسی 10 بهمن
اخبار مهم بورسی 9 بهمن
اخبار مهم بورسی 8بهمن
اخبار مهم بورسی 7 بهمن
اخبار مهم بورسی 4 بهمن
اخبار مهم بورسی 3 بهمن
اخبار مهم بورسی 2 بهمن
اخبار مهم بورسی 1 بهمن