عرضه اولیه سهام شرکت بهار رز عالیس چناران (عالیس1)
دوشنبه 1 خرداد 1402

عرضه اولیه سهام شرکت بهار رز عالیس چناران (عالیس1)

عرضه اولیه سهام شرکت بهار رز عالیس چناران در نماد عالیس از شنبه 6 خرداد 1402 در بازار فرابورس آغاز می‌شود. روش عرضه در این معامله ترکیبی است.

با توجه به پذیرش سهام شرکت بهار رزعالیس در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ توسط هیات محترم پذیرش اوراق بهادار در بازار دوم فرابورس ایران و به استناد بند ۱۹ و بند ۳۰ ماده یک « دستور العمل پذیره نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران» به اطلاع می رساند ؛ سهام شرکت مذکور توسط سهامداران عمده آن شرکت به روش ترکیبی و طی دو مرحله عرضه می شود.

تعداد کل سهام قابل عرضه ۳۰۰ میلیون و ۱۲ هزار سهم معادل ۱۲ %از کل سهام شرکت است و حداکثر تعداد سهام قابل‌خریداری توسط هر کد در مرحله اول یک میلیون و ۴۲۹ هزار سهم اعلام شده است.

همچنین حداکثر تعداد سهام قابل‌خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در مرحله دوم ۵۰۰ سهم خواهد بود.



 


شرکت بهار رز عالیس چناران به‌صورت سهامی خاص تاسیس و ۲۱ آذر سال ۸۸ در اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری مشهد به ثبت رسید و از اول تیر سال ۹۴ شروع به بهره برداری کرد. مرکز اصلی شرکت در مشهد و محل فعالیت اصلی در شهرک صنعتی چناران واقع است.

این شرکت اول تیر سال ۹۹ اقدام به تحصیل ۵۱ % سهام دارای حق رای شرکت توسن پخش ستاره کیش، ۳۰ آذر سال ۹۹ اقدام به تحصیل ۹۹ % سهام دارای حق رای شرکت چشمه نوشان خراسان و ۹۹ % سهام دارای حق رای شرکت نیک رز چناران کرد.

عالیس با تأسیس شرکت بهار رز عالیس چناران، اقدام به تولید انواع مختلفی از لبنیات و نوشیدنی ها از جمله ماست میوه ای، شیر میوه ها، انواع آب میوه ها، شیرهای طعم دار، شیر ساده و دوغ اسپتیک کرده و این محصولات به کمک مدرن ترین فناوری های روز دنیا تولید و به بازار عرضه می شوند.


نقدینگی احتمالی مورد نیاز با فرض این که قیمت کشف شده، معادل قیمت ارزش گذاری شده باشد (16,426 ریال)، مبلغ 8,260,000 ریال می باشد.

اگر میزان مشارکت و تغییر قیمت کشف شده نسبت به قیمت ارزش گذاری مشابه عرضه اولیه زفجر باشد و با فرض 10 % افزایش قیمت نسبت به پایه قیمت گذاری با پیش‌بینی شرکت 1 میلیون و 300 هزار نفر در این عرضه، پیش بینی می‌شود به هر کد معاملاتی 154 سهم با ارزش حدودی 3,000,000 ریال اختصاص یابد. 




دانلود فایل